הוא חתום על 65 סרטים כיוצר (כסרט לשנה), השתתף בעשרות נוספים כשחקן, זכה בארבעה פרסי אוסקר, כתב שמונה מחזות תיאטרון, ולפני ימים אחדים יצא לאור הרומן הראשון שלו, “מה נסגר עם מר באום?".
לרגל יום הולדתו ה־90, שחל היום, ביקשנו משישה במאי קולנוע ישראלים לבחור את הסרט האהוב עליהם מבין סרטיו של אלן.
אלון גור אריה
"בסרט הזה אתה רואה 80 לוקיישנים, וסצינות שמתחלפות מהר. הסיבה לכך היא שוודי היה רגיל מהטלוויזיה לעבוד מהר ועם תקציבים קטנים. הסרט הזה מלא המצאות: באחד הקטעים שבו הוא שודד בנק ומכניסים אותו לכלא, וודי היה צריך לצלם את עצמו בכלא, אבל המפיק אמר לו שאין תקציב לבניית כלא, אז וודי החליט לצלם בכלא אמיתי, בסן קוונטין, עם אסירים וסוהרים אמיתיים שהשתתפו בסרט. הוא לא יצר קולנוע מסודר. זה מוזר ומופרע, אבל הוא המציא משהו שלא היה לפני כן בקולנוע".
דובר קוסאשווילי
האחרון הוא חושב שאלוהים יבוא ויציל אותו. הסרט עשוי בצורה כל כך מדהימה והוא אחת היצירות הכי גדולות שלו, לדעתי. "אלן הוא המאסטרו הגדול. הוא עסק בסרטים הראשונים שלו בסלפסטיק, ובהמשך בקומדיות, בדרמות ובפילוסופיות. אנשים לא יודעים למה לצפות ממנו. אנשים שחושבים שכל סרטיו מצחיקים מתאכזבים לפעמים, כי אי אפשר לשים אותו במשבצת אחת בלבד. הוא הכל".
דורון צברי
“'דני רוז האיש מברודוויי' הוא שיר אהבה ללוזרים. אלן מגלם בו סוכן אמנים כושל שמייצג כל מיני לוזרים. זה סרט שבו וודי, כבמאי וגם כדמות הראשית, מציג חמלה כלפי כל הלא־מקובלים שבחברה, כל המפסידנים. המסגרת הסיפורית של הסרט היא אגדה אורבנית, כשסוללת קומיקאים מספרת את הסיפור כאנקדוטה במסעדת 'קרנגי דלי' בניו יורק. זה סרט נוגע ללב וקורע מצחוק. הדמות של טינה ויטאלי, שמגלמת מיה פארו, הייתה האבטיפוס לכרמלה סופרנו מ'הסופרנוס', והיא מיתולוגית. זה סרט שמלמד אותך ליהנות מהחיים כמה שאתה יכול בלי לחשבן לאף אחד. סרט שעושה חסד עם הצופים".
אדם סנדרסון, אורנה בן דור
"הייחודיות של אלן היא היכולת שלו להגיד דברים עמוקים מאוד בצורה ברורה וקלילה. הסרטים שלו מתעסקים במהות, בחיים עצמם, וזה אף פעם לא יוצא כבד מדי כשזה עובר דרכו".
בן דור: "מבחינה מקצועית, למרות ההאשמות נגדו, וודי אלן הוא בעיניי אחד היוצרים הגדולים של הקולנוע. "הסרט 'פשעים ועבירות קלות' מתאים מאוד למה שקורה פה בישראל: רשע וטוב לו, טוב ורע לו. זה מתכתב קצת עם 'החטא ועונשו' של דוסטויבסקי. הסרט הזה מרסק כל מוסר, כל רעיון של מוסר בורגני".
"הוא גם מר, גם מצחיק וגם מותח. זה אחד הסרטים הטובים ביותר שאלן עשה. הרעיון שגיבור הסרט, שגורם לרציחתה של אשתו, בטוח שהוא יתייסר ברגשות אשם אבל פתאום קל לו והחיים שלו יותר טובים, זה משהו כמעט נבואי לתקופה של היום. זו הגאונות של וודי אלן".
דורון ערן
"בסרט 'לרומא באהבה' הוא מפגין שוב את כישרונו כמתבונן חודר וכקומיקאי. זה סרט קליל, צבעוני ומשעשע, מחווה של אהבה לעיר ולמפגשים המקריים שמתרחשים בה. הדמויות מלאות חרדות, ספקות ותסבוכות רומנטיות, מדברות ללא הרף, באופן מופרך לעיתים, דבר שמאפיין את אלן לאורך הקריירה".
"השיחות הארוכות והסצינות האבסורדיות מייצרות תובנות מפתיעות דרך הומור ומעניקות לסרט קלילות לצד עומק רגשי. רומא אינה רק תפאורה לסצינות המצטלמות, אלא גורם פעיל בעל נוכחות קסומה ומפתיעה. מדובר באחד הסרטים המבדרים ביותר של הבמאי בשנים האלה, והוא משלב חן, צבעוניות ואהבה גדולה לעיר ולתושביה".