עד לאחרונה אמנים רבים שמרו את דעותיהם הפוליטיות לעצמם, בעוד שבחודשים האחרונים יותר ויותר מוזיקאים ושחקנים מביעים את דעתם כנגד הרפורמה המשפטית. שלמה ארצי הודיע כי הוא מסרב לקבל את פרס ישראל בגלל הרפורמה משפטית המתוכננת, רן דנקר יצא בחריפות נגד ממשלת נתניהו ואלונה סער השתתפה בהפגנה ואף התראיינה נגד החקיקה של הממשלה והכריזה: "לא רוצה שנהפוך לדיקטטורה, אני לא רוצה לחיות באיראן".

לאחרונה בקבוצת "מוזיקאים למען דמוקרטיה" אף נכתב: "אנחנו, אמני ישראל החתומים מטה, עומדים לצד כל אמן ואמנית שמביעים את עמדתם. הזכות להביע עמדה, החופש להתבטא, לשיר וליצור, הם הבסיס לחיים משותפים בדמוקרטיה. השתקה והדרה על רקע פוליטי הן ההיפך הגמור מדמוקרטיה, ונילחם באלה בכל כוחנו". זאת, בעקבות הפגנות שעתידות להיערך מול זמרים שהביעו את דעתם על המצב במדינה, בהופעותיהם בערב יום העצמאות. חמי רודנר, מוזיקאי וסולן להקת "איפה הילד", שוחח עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM על הנושא.

ידעת שהשיר "אחד אלוהים" והמסר יחזיק 30 שנה וזה יהיה כל כך אקטואלי היום ב-2023?
"לצערי, אני חייב לומר שכן".

כי מה?
"כי בן אדם מפוכח שמסתכל על הבעיות והסוגיות שיש פה, וזה שפשוט בעצם אף פעם לא ממש מנסים לפתור אותן - אז אתה יודע שלא רק שהן יישארו, שהן יילכו ויחריפו".

אנחנו שומעים בתקופה הזאת הרבה אמנים וזמרים שנמנעים, נזהרים, מאוד מנסים לא להתבטא ולומר מה הם חושבים. אתה לא חושש. למה חשוב לך לעשות את הקטע הזה (להגיד ד-מ-ו-ק-ר-ט-י-ה) בהופעה?
"כי אלו דעותיי, כי אני תומך בכל ליבי במחאה הצודקת. חשוב לי גם, למרות שיש לנו לא מעט מעריצים שהם מהצד הימני של המפה, אני חושב שגם בשבילם, חשוב שיידעו שהשירים האלה שהם מאוד אוהבים...".

איך המעריצים שלך מהצד הימני מגיבים?
"בהתחלה יש כאן המון עלבון, כי הם לא מאמינים".

בזמן שאתה עושה את הקטע, אתה רואה פנים מופתעות?
"לא".

אתה יודע שחלק מההחלטה של האמנים לא להביע דעות זה החשש שהפרנסה תיפגע בסוף. אתה מבין אותם?
"אני מבין אותם מאוד. גם יש אנשים שהם הרבה פחות פוליטיים ממני, צריך לכבד את זה".

מירי מסיקה חטפה, קרן פלס חטפה, אתה גם כן חוטף?
"אני חוטף, אבל הן נמצאות על בלטה שהיא הרבה יותר מיינסטרימית, ובמיינסטרים באמת זה יותר מתחלק חצי-חצי. אצלנו, יש לנו את הפריבילגיה שזה בערך 80% ככה וככה, ובגלל שאנחנו לא לגמרי בלב של המיינסטרים, יש לנו את הפריבילגיה גם להביע את דעתנו בלי חשש. אגב, אנחנו גם חוטפים, קיבלתי את כל האיחולים הרגילים וזה".

איפה תהיו ביום העצמאות?
"אנחנו נופיע באילת יחד עם תיסלם".