השבוע פורסם כי הזמר אביב גפן התייעץ עם הרב חיים גנץ, ראש ישיבת מעלה אליהו בתל אביב, שהתיר לו להופיע בערב יום העצמאות, במהלך השבעה על אביו יהונתן ז"ל. הבוקר (חמישי) שוחח הרב גנץ עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM.

שבוע לאחר פטירת יהונתן גפן: אביב גפן וארץ נהדרת במחווה מיוחדת

"הייתי שותף להקמת ישיבה בחברון לפני כארבעים שנה, אחרי רצח רבין לפני 26 שנה באתי לתל אביב כדי להקים ישיבה במטרה להתחבר ולחבר בין דתיים לחילוניים. מהמקום שבו הייתי בקריית ארבע אני חושב שכפי שאנחנו רואים היום גורם לקרע בלתי נסבל. עם ישראל חי תמיד בזכות אחדותו, שאנחנו יחידה לאומית אחת. לא הכרתי אותו בכלל, אשתי הייתה בהופעה שלו יחד עם אברהם פריד ומאוד התרשמה מהרצון שלו להתחבר. זאת הנקודה העיקרית, אני שמתי את החיים שלי על הנקודה הזו. באתי, הגעתי, הוא קצת הופתע אבל הוא קם לדבר איתי ועם אשתי. שאל מי אנחנו והסברנו, הסברתי שהקמתי את ישיבת צפון תל אביב. כיוון שראיתי שהוא הושיט יד אז אני מאוד שמח על הזכות להושיט יד ולהיות איתו בצערו", סיפר גנץ.

בהתייחסות לדברים הקשים שאמר בעבר יהונתן גפן על הציבור הדתי, אמר גנץ: "חלק מעבודת החיים שלי זה להשתדל לשים את הראש באור ולא בחושך, לא נתתי את דעתי למה שאתה אומר. אני יודע שאם הייתי נובר ונכנס לתוך זה הייתי שם את הראש בחושך. אני חושב שצריך לשים את הראש בנקודת האור, ומול העיניים שלי עומד אביב גפן ששר עם אברהם פריד. ומאחורי זה העובדה היא שהוא נשמה אחת, עם אחד, יחידה אחת. לא נסתדר אחד בלי השני". 

"יום לפני כן אחת האברכיות שלנו, אשת אחד האברכים, הלכה לאביב גפן עם חברה שלה. עם אותה מטרה, ואביב קיבל את זה בצורה חיובית. על בסיס זה אני הלכתי. ברור, אכפת לי מאוד, גם מקירוב ליהדות, אבל לא על זה דיברתי איתך. הנושא שעליו אני מדבר שהוא נושא ליבה הוא קירוב היהודים אחד לשני. אני מדבר רק על צד אחד, שהוא בעיניי עולם בפני עצמו - קירוב היהודים אחד לשני, וזה סימטרי", המשיך גנץ. 

על הפגישה עם אביב גפן סיפר: "קצרה ונהדרת, עמוקה, פנימית. הוא התפנה אלינו, ישבנו איתו כמה דקות, דיברתי איתו על נקודה שבעיניי מרכזית, שעם זו לא חבורת שותפים שהתקבצה יחד למטרה אחת, אלא שאנחנו באמת יחידה לאומית אחת. נשמה אחת שהתפצלה לפרטים, אנחנו אחים. זה על הפרק עכשיו, אנחנו אחים. דיברתי והוא מאוד שמח בנקודה הזו. שאלתי אותו 'איפה אמא?', הצביע לי, הלכנו לאמא שלו והיה לנו דיבור מאוד חם, היא מאוד התרגשה ומאוד העצימה את הנקודה הזו שחייבים לעשות למען האחדות בנינו. היא חיבקה את אשתי חיבוק, חום עצום. אני מדבר על זה, אני ממש שמח על הזכות שנתנה לנו להתחבק".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm