חיפושיות דיגיטליות: מעריץ מושבע של הלהקה האגדית "הביטלס", החליט ליצור שני שירים חדשים באמצעות שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית. בשיחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103fm, השדר הוותיק בועז כהן ('eco99') סיפר על היצירה ה"חדשה" של החיפושיות.

עם התפתחותה של הבינה המלאכותית: מיליונים צפויים לאבד את עבודתם
"צונאמי שיעשה תוהו ובוהו בישראל": החשש הכבד מהתפתחות הבינה המלאכותית

"לשם אנחנו הולכים, זה העולם העתידי", אמר כהן. "בלונדון יש היום מופע מבוקש, הולוגרמות של 'אבבא' בהופעת בכורה. יעשו את זה עם כל הקלאסיקונים הגדולים. צריך גם לזכור שהבינה מלאכתותית לא כתבה את השיר, זה שיר ישן בן 10 שנים שהוסיפו לו דרך הבינה מלאכתית את הקולות לכאורה של לנון", הוסיף.

"זה כמו הדואט של זוהר ארגוב ועופרה חזה", המשיך השדר. "מן הסתם יעשו עוד משחקים כאלה. היום באמת יש התלבטות גדולה על כל השימוש ב-AI, יש הרבה דברים מאוד מצחיקים ומאוד מסוכנים גם. ה-AI לא יכול לחזות את העתיד הוא יכול להתבסס על הידע עד נקודה מסויימת בזמן. אבל לעולם זה לא יוכל להחליף את האומן הנושם והיוצר שמביא את רוח האדם, את הטעויות הקטנות. פה אנחנו מדברים על תפיסה אחרת לגמרי".

לא יהיה מצב שבו המוזיקה שנשמע תהיה מלאכותית?
"תהיה, אבל לא תהיה לעולם ברמה של מוצארט או הביטלס. אי אפשר לייצר דרך מכונה את הרוח, אף תוכנה לא תוכל לכתוב ספר כמו עמוס עוז. זה לא יוכל לקרות אבל יעשו דברים אחרים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו