"האיש בעל קול הזהב" – במלאות 40 שנה לפטירתו של השחקן-זמר שמעון בר, חזר דודי פטימר אל סיפורו ושיריו, לבד ובמסגרת רביעיית מועדון התיאטרון, של מי שנחשב לאחד מכוכבי הבידור הגדולים במדינה ונפטר בגיל 56 בלבד. בלעדי לאתר ולישומון 103FM.

שמעון בר היה יוצר-מתרגם-שחקן-זמר ובדרן שנחשב לאחד האמנים הבולטים בישראל בשנות ה-50 וה-60, כשקולו הקטיפתי נצרב באוזני המאזינים על גלי האתר לעתים תכופות. בר (במקור גולדשטיין), שנולד בשנת 1927 ברומניה, החל לשחק עוד כנער בעיר הולדתו, ואף למד לימים בסטודיו למשחק של לי סטרסברג בניו יורק.

בשנת 1948, בהיותו בן 21 בלבד, עלה עם משפחתו לישראל ועל אף שלא ידע עברית, השתתף בהצגתו הראשונה בישראל "טרטיף" בתיאטרון הקאמרי, כשלושה שבועות בלבד לאחר עלייתו. לאורך שנות ה-50 וה-60 השתתף בהצגות רבות ("תעלולי נאסר א-דין", "פיגמליון", "מריוס", "יוסף וכתונת הפסים", "המלט"), אך לפרסומו המשמעותי הראשון זכה בשנת 1958 כשהצטרף כזמר-בדרן לרביעיית מועדון התיאטרון (יחד עם יענקל'ה בן סירא, גדעון זינגר וראובן שפר). 

ברביעייה, שנחשבה לפורצת דרך בשמי הבידור והזמר המקומי, בלט קולו כזמר בשירים כמו "אין כמו יפו בלילות", "זאת מרחוב פנורמה", "דיינה" ו"גוי של שבת". בר הופיע עם הרביעייה עד שנת 1963, ושב אליה בשנית בראשית שנות ה-70.

במקביל לפעילות הרביעייה הקליט שירים מקוריים, בעיקר משירי נעמי שמר ועמוס אטינגר (ואף הוציא תקליטים משיריהם), כשבין הלהיטים הגדולים שביצע נמנים "מסעות בנימין מטודלה", "קפה שחור", "העיר השחורה" ו"בלבול המושגים".

בשנת 1960 זכה במקום הראשון בפסטיבל הזמר והפזמון הראשון עם השיר "ערב בא", אותו ביצע בפסטיבל גם יחד עם הזמרת עליזה קאשי, והשיר במהרה הפך ללהיט ענק ולקלאסיקה. 

לאורך שנות ה-70 השתתף בר בסרטי קולנוע, בהם "הצילו את המציל" ו"מבצע יונתן", ואף המחזה "702 הנודע" שתרגם, הוצג בתיאטרון ברומניה. יצירתו ועשייתו של בר נגדעו בשיא עם פטירתו בגיל 56 בלבד בעקבות קריש דם במוח. בפרק זה של "מילים ולחן" חזר חוקר המוזיקה דודי פטימר אל סיפורו, אל שיריו הגדולים והסיפורים שביניהם, מתוך מטרה להנציח את מורשתו וזכרו של האיש בעל קול הזהב.