בגלל מבצע "מגן וחץ": דובר צה"ל עדכן היום (חמישי) כי במסגרת הערכת מצב משותפת של פיקוד העורף ועיריית ראשון לציון, הוחלט לבטל את המופע שתוכנן להתקיים במתחם ״זאפה LIVE פארק״ של להקת ״הבקסטריט בויז״ במוצאי שבת. אין שינוי בהנחיות לעורף. 

מבצע "מגן וחץ" - היום הרביעי | עדכונים שוטפים

מהמארגנים נמסר כי הופעתה של להקת ה- Backstreet Boys בישראל נדחית ומועד חדש יפורסם בקרוב. "עקב חוסר היציבות ואי הבהירות המתמשכת באשר למצב הביטחוני ומתוך דאגה עמוקה לביטחון קהל הצופים ומעריצי הלהקה, החליטו נציגי לייב ניישן במשותף עם חברי להקת הבקסטריט בויז ומנהליה לדחות את ההופעה שאמורה הייתה להתקיים מחר 13.5.23 בלייב פארק ראשון לציון". 

"בזמן הקרוב נעשה כל מאמץ לתאם ולעדכן בדבר המועד החדש למופע. כלל הכרטיסים יהיו תקפים לתאריך החדש שיקבע, עדכון נוסף יפורסם באתר טיקטמאסטר ישראל. ההפקה מודה לראש עירית ראשון לציון רז קינסליך ומפקד משטרת ראשל"צ ניצב משנה אלעד קליין על הליווי הצמוד בקבלת ההחלטות במהלך היממה האחרונה והדאגה לביטחון הקהל". 

בעקבות ההודעה נשמעה ביקורת על הביטול והשוואות להופעתו של אביב גפן אמש בפארק הירקון. על כך אמר נציג פקע"ר בחדשות 12 כי מדובר בנסיבות שונות, מיקומים שונים והערכות מצב שונות. לדבריו הביטול נובע מהערכת סיכונים. כל מקרה נבחן לגופו בהתאם לאיומים. מיקום ההופעה ומתחם ההופעה שונים מפארק הירקון.