המנצחת הגדולה של אירוויזיון 2023 היא הזמרת השוודית לורין, שזכתה בפרס הגדול עם שירה "טאטו" וניצחה את נועה קירל שלנו. כבר במרץ האחרון לורין הסתמנה כפייבוריטית הגדולה, וכאן ב"מעריב" פרסמנו כתבה מקיפה עליה. הנה היא לפניכם:

אוהבת קוסקוס ומושפעת מאום כולתום: האיום על נועה קירל באירוויזיון | פורסם במרץ 2023

בהתאם לכל התחזיות וההימורים, אתמול בערב זכתה במלודיפסטיבלן, הגמר של קדם האירוויזיון השוודי, לורין, עם השיר "Tattoo". לורין כבר זכתה באירוויזיון בשנת 2012 עם השיר "אופוריה" שחרך את כל תחנות הרדיו והמצעדים והוא נחשב לאחד השירים המפורסמים ביותר שיצאו מהתחרות. 

גם הפעם, בדיוק כמו בפעם הקודמת, לורין מגיעה עם שיר עוצמתי והופעה מהפנטת. ההופעה נפתחת כשהיא שוכבת לבד על במה חשוכה, בין שני מסכי לד אפופי עשן ולאט לאט מתרוממת יחד עם מסך הלד שמעליה. לכל אורך השיר היא לבד על הבמה ובאמת שלא צריך יותר מזה. היא מובילה בפער את טבלת הימורי האירוויזיון מאז ששירה נחשף לפני מספר שבועות, כשעקפה את אוקראינה שהיתה במקום הראשון לאור הזכיה בשנה שעברה והמלחמה מול רוסיה. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אז בואו ונכיר קצת את האיום הגדול של נועה קירל ונבין מי זו לורין. היא נולדה בשוודיה לשני הורים ממוצא מרוקאי וגדלה באורח חיים מוסלמי חילוני. היא מתייחסת בכבוד רב לשורשים המרוקאים שלה ומשלבת אותם בהופעה הנוכחית כאשר הבמה עליה היא שוכבת מדמה את החול של מדבר סהרה והיא עצמה מלאה בקעקועי חינה.

היא הסבירה לשליחנו בשוודיה, אהרון זבולון, שההשפעה המוזיקלית שלה מגיעה מאום כולתום, והיא גאה ואוהבת את התרבות המרוקאית ונהנת לשלב אותה במוזיקה שלה ולחלוק אותה עם הקהל, כיון שזה חשוב להחשף לתרבויות שונות. בנוסף היא מאוד אוהבת את האוכל המרוקאי, בעיקר קוסקוס וחרירה, למרות שהיא לא יודעת איך להכין אותם, על אף שאמא שלה ניסתה ללמד אותה לא פעם. מנגד את המימונה היא לא מכירה אבל זה נשמע לה מעניין. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<

היא התגלתה בתוכנית "איידול" השוודית וכאמור הביאה לשוודיה את הניצחון החמישי שלה בתחרות בשנת 2012. אגב, אם שוודיה אכן תזכה השנה, זו תהיה הזכיה השביעית שלה והיא תשווה את שיא הזכיות שלה לאירלנד שכרגע מחזיקה בתואר. 

לורין תופיע גם היא, בדיוק כמו ישראל בחצי הגמר הראשון שייערך ביום שלישי ה 9.5.2023. לשיר שלנו לאירוויזיון "Unicorn" ולנועה קירל היא עוד לא נחשפה, אך היא מתכננת לשמוע ולהכיר בקרוב. בינתיים היא מוסרת למעריציה בישראל תודה רבה על התמיכה ושהיא מאוד מעריכה ואוהבת אותם.