המלאכית של המטאל בארץ הקודש: העולם אולי שייך לצעירים של הטיקטוק, אבל גם בני ה-30 וה-40 שבקרבנו עדיין לא התבגרו לגמרי. וכך, קהילה ישראלית שנולדה בשנות האלפיים המוקדמות זוכה להגשים חלום נעורים עם הופעתה המתקרבת של להקת הסימפוני מטאל ווית'ין טמפטיישן, שהייתה אמורה לבקר בישראל בשנת 2008, כשעוד היינו יפים וצעירים, אך ההופעה התבטלה, ומעולם לא נקבעה מחדש. 

מאז ביטול אותה הופעה נותרו המעריצים עם תחושה עזה של החמצה, שגם הופעות רבות בחו"ל לא הצליחו למגר. כעת, בזכות אגואיסט הפקות ומיוזיק ביזנס, יש לנו הזדמנות להגשים את אותו חלום ישן בהופעה חד פעמית של הלהקה בישראל ביום ראשון, ה-4 ביוני, בהאנגר 11 בנמל תל אביב. 

אז נכון שעכשיו אנחנו מבוגרים, עם עבודות וילדים, והכל השתנה. המעריצה השרופה שפעם לא ראתה בעיניים ועשתה הכל כדי להגיע לשורה הראשונה היום כבר בהיריון מתקדם ונאלצה להזמין כרטיס ישיבה. מעריץ ותיק אחר מגיע עם ילדיו, שכבר כמעט הגיעו לגיל בו הוא היה כששמע את הלהקה לראשונה. 

אבל דבר אחד נשאר בדיוק כפי שהוא - הקסם הטהור ברגע שהצליל הראשון נשמע. אז למרות הכל אנחנו נדחס את עצמנו למחוך גות'י וחצאית שחורה, נתאפר בכבדות ונלך לצרוח את המילים בשורה הראשונה, ננסה להתחמק מהפוגו הבלתי נמנע ולרגע אחד נתאחד עם הילדים בני ה-16 שהיינו, שהמוזיקה הזו הייתה עבורם חלק מהנשמה. 

 בן סולטן, מעריץ שרוף של הלהקה ומהדמויות הבולטות בקהילת המטאל סימפוני בישראל, סיפר כי "בהתחלה הם היו אמורים להופיע בפסטיבל מטאל באוגוסט 2008, ההופעה נדחתה ל-12 באוקטובר 2008 לבקשת הלהקה כי הם היו עסוקים עם יציאה של DVD של בלאק סימפוני".

"הפסטיבל עצמו בוטל בסוף בגלל ההפקה, ואחרי שהתאריך החדש של ההופעה פורסם הוא לא הוציא כרטיסים למכירה, ולא פרסם את ההופעה, ואז משהו כמו חודש, חודש וחצי לפני ההופעה יצאה הודעה מהלהקה שההופעה מבוטלת כי המפיק לא מכר כרטיסים, עמד בהתחייבות שלו וכו, ולא נותרה להם ברירה אלא לבטל ומאז, נשארנו עם חור בלב".

בן עצמו רגיל לטייל בעולם והוביל כמה וכמה פעמים קבוצות של מעריצים ישראלים שטסו במיוחד כדי לראות את הלהקה ולהקות סימפוני מטאל נוספות ברחבי אירופה, וכעת כשההופעה מגיעה למגרש הביתי שלו, הוא לא מוצא מילים להכיל את ההתרגשות. 

טל-לי משכן ואלעד בללי בהופעה של ווית'ין בחו''ל (צילום: טל-לי משכן)
טל-לי משכן ואלעד בללי בהופעה של ווית'ין בחו''ל (צילום: טל-לי משכן)

"הילדים מוחים בתוקף שהם לא מצטרפים, אבל אמא הולכת לבכות ולצרוח לבד"

טל-לי משכן, אם צעירה לשני ילדים קטנים מגוש עציון, גם היא מחכה לווית'ין כבר מגיל 12 ואחרי שנסעה לראות אותם ברחבי העולם היא "מתרגשת וצווחת כמו ילדה" לקראת ההופעה הראשונה של שארון על אדמת ארץ הקודש. 

"אני שומעת את ווית'ין מאז שזוכרת את עצמי בערך, נתקלתי בהם קצת אחרי נייטוויש וחיפשתי אלבומים להורדה בקאזה והם עלו בגורל הרנדומלי, ומאז זו אהבה שאין לתאר", סיפרה טל-לי. "כשסיימתי את התואר השני הקליני, שהיה קשוח בטירוף עם היריון בסיכון במהלכו, קוקי דחף אותי לטוס להופעה שתעשה לי שמח. ווית'ין טמפטיישן היו ההופעה הראשונה בסדרה, כמובן, בפסטיבל בפולין".

"השארתי ילדון בן 5 ותינוק קטני בן שנתיים בדיוק לרחמי אביהם והלכתי לראות עולם. פעם ראשונה בהופעה של אש ומוזיקה בקולי קולות, כל מה שראיתי מבעד לדמעות זה את שארון מבצעת את הצלילים האהובים שמנגנים לי על הלב מגיל 12", היא משתפת.

טל-לי משכן בהופעה של ווית'ין בחו''ל (צילום: טל-לי משכן)
טל-לי משכן בהופעה של ווית'ין בחו''ל (צילום: טל-לי משכן)

"אחר כך טסתי שוב לראות אותם באתונה, שם בשורה ראשונה בצרחות בקולי קולות את כל השירים מהתחלה עד הסוף. וכמובן, הטור של וורלדס קולייד עם אוונסנס בפריז, שנדחה מלפני הקורונה, סוף סוף התרחש. ו-וואו! שארון על נדנדה עולה לשמיים, שוב הפנים מלאות דמעות, מפרט מרוד ג'ולי, דמעות, שירים בקולי קולות, מפרט מסטפן.. קסם שאין כמותו", היא חושפת את השלל, 2 מפרטים רשמיים של הלהקה שהושגו בעמל רב. 

"ועכשיו, סוף סוף, כשכבר חשבנו שלא יגיעו לעולם, מגיעים לתל אביב, צרחות של ילדה בת 12! שארון והלהקה במגרש הביתי שלנו, צמרמורת. הילדים מוחים בתוקף שהם לא מצטרפים, אבל אמא הולכת לבכות ולצרוח לבד", היא מבהירה. "ולסיומת.. הם מחכים לי שוב בפסטיבל בצ'כיה ביולי". 

מפרטים של ווית'ין (צילום: טל-לי משכן)
מפרטים של ווית'ין (צילום: טל-לי משכן)

בין הישראלים שלא וויתרו והרחיקו לכת כדי לראות את הלהקה בלייב נמצא גם איתן הולמן, שסיפר: "אז סוף סוף אחרי 4 פעמים שראיתי אותם בהולנד, סוף סוף רואים  אותם בארץ הקודש. בנובמבר האחרון נפגשתי עם הלהקה במסגרת מפגש וי אי פי בטור המשותף עם אוונסנס והם פשוט אנשים סופר נחמדים". 

מוטי הלפרט, פיזיקאי ומעריץ שרוף, הוסיף: "נסעתי בשבילם לראות אותם בחו"ל. מאד מתרגש שהם באים לארץ. הם תמיד משקיעים בהופעות שלהם. יהיה מעניין לראות מה הם יעשו על במה ישראלית". 

טובה איסקוב ובעלה איתן, גיל פרץ, בן סולטן ואיתן הולמן בהופעה באמסטרדם (צילום: באדיבות המצולמים)
טובה איסקוב ובעלה איתן, גיל פרץ, בן סולטן ואיתן הולמן בהופעה באמסטרדם (צילום: באדיבות המצולמים)

איתן הולמן והלהקה (צילום: איתן הולמן)
איתן הולמן והלהקה (צילום: איתן הולמן)

גיל פרץ, ממנהלי קהילת המעריצים המקומית Within Temptation Israel וככל הנראה המעריץ הישראלי היחיד שהצליח להשיג תמונה עם שרון האגדית, גם הוא כבר ראה את הלהקה מופיעה פעמים רבות בחו"ל - ובכל זאת ההופעה בארץ מרגשת גם אותו יותר מכל הופעה שבה היה. 

הוא מספר: "את ווית'ין הכרתי לפני כ-20 שנה לאחר צאת אלבומם השני Mother Earth. גיליתי אותם לאחר שבסוף שנות ה-90 התגלגל לידי אלבום של להקת בלאק מטאל בשם Emperor, שהוביל אותי לחפש בגוגל מעת לעת להקות מטאל עם מקהלות, עד שנתקלתי בלהקה הולנדית בסגנון מטאל גות'י שלא היה לי מושג מי הם ומה הסגנון".

גיל פרץ ושרון דן אדל (צילום: גיל פרץ)
גיל פרץ ושרון דן אדל (צילום: גיל פרץ)

הוא נזכר: "הלכתי לתוכנת שיתוף קבצים בשם אימיול שהייתה פופולרית באותה תקופה טרם הגיע יוטיוב לחיינו והורדתי את הדיסקוגרפיה שכללה את אלבומם הראשון Enter+The Dance EP ואלבומם השני Mother Earth.

"מהרגע הראשון ששמעתי את האלבומים הם הפכו ללהקה האהובה עלי עד היום. השירה המלאכית של שרון דן אדל המדהימה שאין כמותה, המקהלות, התזמורות, האטמוספרה והשירים המדהימים פוצצו לי את המוח ומאז אני מעריץ שרוף". 

מרצ'נדייז של ווית'ין טמפטיישן (צילום: גיל פרץ)
מרצ'נדייז של ווית'ין טמפטיישן (צילום: גיל פרץ)

גיל הוסיף: "למרות שלקח לא מעט שנים עד שטסתי לראות אותם באירופה הספקתי כבר לראותם 13 פעמים ב-5 מדינות באירופה, בפעם הראשונה ב-2016 בפסטיבל מטאל בגרמניה ובפעם האחרונה בטור ה-Worlds Collide, שם ראיתי אותם 5 פעמים בבריסל, דיסלדורף ואמסטרדם.

"עכשיו כמובן התרגשות ענקית לראותם גם בישראל בפעם הראשונה אחרי שחיכינו לזה כל כך הרבה זמן. גם יהיה נחמד לפגוש בארץ את המעריצים, בין היתר מקבוצת המעריצים המקומית Within Temptation Israel".

טובה איסקוב והגיטריסט של ווית'ין בביקור נדיר בארץ (צילום: טובה איסקוב)
טובה איסקוב והגיטריסט של ווית'ין בביקור נדיר בארץ (צילום: טובה איסקוב)

טובה איסקוב, שמנהלת יחד עם גיל את עמוד המעריצים הישראלי, משתפת גם בהיסטוריה שלה עם הלהקה ובהתרגשות לקראת ההופעה, אליה היא צפויה להגיע בהיריון מתקדם ביותר: "אני בחודש שמיני ומקווה שאספיק לבוא להופעה, מקסימום אני אגיע תוך כדי לידה או ישר מהבית חולים עם הבייבי", היא צוחקת. 

"אצלי הכל התחיל עם אבא שלי, ששומע רוק ומטאל בעיקר הבי מטאל של שנות ה70 והוא אספן אלבומים. יום אחד בתחילת גיל העשרה, 13-14 כזה, שלפתי שני דיסקים, אחד של ווית'ין ואחד של אוונסנס, ומבחינתי באותה תקופה זה היה אותו דבר ואותה להקה (צוחקת). זה היה בתקופת הMP3 אז ביקשתי מאבא שיוריד לי עוד שירים שלהם והוא הוריד לי עוד שירי מטאל עם סולניות ואז התחלתי לשמוע".

"השיגעון האמיתי התחיל אצלי כשהייתי בת 16, כשווית'ין עשו את הקאמבק שלהם עם דה אנפורגיבינג אחרי תקופה ארוכה שהם לא הוציאו אלבום ואז הם בעצם חזרו ואז התחלתי להשתגע ממש להתעניין לשמוע הכל. באותה תקופה גם היה את הבת מצווה של אחותי אוולין והחלטנו לשיר ביחד את השיר שלהם Sinead מתוך האלבום במהלך האירוע וממש התלהבנו", היא נזכרת. 

לצערנו, לא הצלחנו למצוא תיעוד של אותה הופעת בת מצווה היסטורית, אבל במקומה קיבלנו תזכורת מסרטון הברכה הישראלי שצילמו חברי הקהילה לשרון לרגל יום הולדתה ה-39. צפו בברכה:

טובה הוסיפה וסיפרה: "זה היה בערך 2011 שהתחלתי לחפש אותם בפייסבוק ומצאתי דף קטן להבאת הלהקה, היו שם שתי בנות חמודות שניהלו את הדף, דפי דניאל ומירב רבי, ואמרתי שאני חייבת גם להצטרף לניהול ולהתחיל לפרסם ולשווק אותם ולנהל את העמוד בפייסבוק, אז עשינו את זה כמה שנים באופן מאוד רציני, מפרסמות, מעלות תוכן ומנסות להביא מפיקים שיביאו אותם לארץ".

"לא הצלחנו, כל הזמן אמרו לנו שהם יקרים ולא יבואו, אבל אז פתאום פרוגסטייג' התעוררו והתחילו להביא להקות מטאל סימפוני אחרות, אז במקביל לדף הקמנו אירוע פיקטיבי עם תאריך מאוד רחוק שקראנו לו "פסטיבל מטאל סימפוני ישראל" ומלא אנשים הצטרפו ואנשים חשבו שזה פסטיבל אמיתי", היא נזכרת בשעשוע.

"זה כבר היה סביבות 2014-15 שכל הלהקות הקטנות התחילו לבוא, ואז התחילו החיים הסימפוניים מה שנקרא, הרגשנו שבאמת הצלחנו להעלות מודעות למטאל הסימפוני בארץ ומשם האהבה רק גדלה". 

טובה הודתה כי "אחרי שכבר התייאשתי וחשבתי שאין סיכוי שהם יבואו לארץ טסתי ב-2018 לראות אותם באמסטרדם עם בעלי איתן, וכמובן שעמדתי בשורה הראשונה, עכשיו זה שהם באים זה ממש חלום שמתגשם ושיא, גם אחותי אוולין תבוא להופעה.

"אני בכלל בהיריון מתקדם ובהתחלה התלבטתי אם לקנות אבל בסוף קנינו לי ולבעלי איתן, וכמובן שאשב בנכים ולא בשורה הראשונה. אני מקווה שאספיק לבוא להופעה, אני בחודש שמיני בכל זאת, מקסימום אני אגיע תוך כדי לידה או ישר מהבית חולים עם הבייבי", היא צוחקת. 

ההופעה של Within Temptation תיערך ב-4 ביוני בהאנגר 11 בתל אביב. לרכישת כרטיסים