יו״ר ועדת הכספים, משה גפני, עורר היום (שני) סערה וזעם ציבורי לאחר שעקץ את הזמרת נועה קירל במהלך דברים שנשא במליאת הכנסת ואמר כי "הייתי תורם לה קצת בגדים שיהיו לה".

רגע האמת של הקואליציה: המליאה מתכנסת לדיון על תקציב המדינה | שידור חי

משה גפני עוקץ את נועה קירל

ח"כ מירב בן ארי מסרה בתגובה: "כעת במליאה עם פתיחת דיוני התקציב הנוראי הזה, העיר ח"כ גפני הערה דוחה כלפי נועה קירל ש"היה תורם לה קצת בגדים". ואני שואלת אתכם, מה הוא מתערב בכלל במה נועה לובשת? מה זה עניינו? 

"בניגוד לגפני, נועה קירל, בנתה את עצמה בעבודה קשה מגיל צעיר, בתוך כל זה גם התגייסה לצבא וביצעה שירות צבאי מלא, אגב, מידע אישי, גם הייתה חיילת מצויינת ולבסוף ובאמת הכי חשוב, ייצגה את ישראל בצורה מדהימה ומעוררת השראה וכל הזמן שידרה מסרים מאחדים ומלכדים, בתקופה שהעם שלנו כל כך קרוע ומפולג. את אחלה נועה, אוהבים אותך גם בכנסת ישראל", הוסיפה בן ארי.

ח"כ מירב כהן כתבה: "בעיני ח"כ משה גפני, לימודי ליבה זה ללמוד על נועה קירל. ובסאב-טקסט: אתם החילונים העגלה הריקה. מה יגידו מאות אלפי היי-טקיסטים, רבבות מדענים, רופאים, מהנדסים ובכלל, מיליוני ישראלים שבזכות לימודי הליבה- מתמטיקה, אנגלית, עברית ועוד, מקיימים את כלכלת ישראל ואת מדינת ישראל כולה? שעובדים קשה לפרנס את משפחתם ומפרנסים את מערכת החינוך החרדית ואת מערך הישיבות והכוללים?".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>
לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

יו"ר נעמת, חגית פאר, בתגובה להתבטאויות ח״כ גפני שהציע ״לתרום בגדים״ לנועה קירל: ״בזמן שנועה קירל מייצגת בעולם את פניה היפות של ישראל- ח״כ גפני דואג להזכיר לעולם את החושך שלא נאפשר כאן. נועה את מדהימה, חזקה ומעצימה, כנראה שתסתדרי גם בלי גפני״. 

הדס דניאלי ילין, מנכלית שדולת הנשים, מגיבה לאמירה של גפני על נועה קירל: ״נועה קירל היא אישה חזקה שבדרך הפנומנאלית שלה מלמדת מה זה כוח רצון, מנהיגות והצלחה. אנחנו מגנות כל מי שמנסה להקטין אותה ולצמצם אותה לכדי הלבוש שלה. עיניהם של ילדות וילדים ברחבי הארץ נשואות אליה, וגם אליכם - חברי וחברות הכנסת. המסר שחבר הכנסת גפני העביר היום באמירותיו הוא פוגעני ומקטין ואין לו מקום על במת הכנסת. אנחנו קוראות לו להתנצל על האמירה הזאת״.

הדגלים השחורים על דבריו של גפני נגד נועה קירל: "הם רוצים לקבוע לנשים איך להתלבש, איך להתנהג ולהחזיר אותן למטבח. התקציב הזה מלא בתכניות חדשות לשטיפת מוח לנשים בשם הקוד ״זהות יהודית״, תחילת משמרות הצניעות. גפני פתח היום צוהר לדיקטטורה המשיחית ומדינת ההלכה שהם רוצים לבסס כאן. בושה".

נועה קירל בחצי גמר האירוויזיון  (צילום: Sarah Louise BennettEBU)
נועה קירל בחצי גמר האירוויזיון (צילום: Sarah Louise BennettEBU)

כאמור, את הדברים אמר גפני כאשר עלה להציג למליאה את תקציב המדינה לקראת ההצבעה. במהלך דבריו במשכן, הוא תקף את הביקורות שהושמעו על הכספים שהועברו למגזר החרדי, סיפר על בתו, ובין היתר - גם עקץ את הזמרת נועה קירל.

"יש לי נכדה, נולד לה בן. היא בחורה צעירה, עובדת בהיי-טק, מרוויחה יפה. היא עובדת יחד עם החברות החרדיות שלה, שלמדו יחד איתה בסמינר בבני ברק", אמר חבר הכנסת. "אבל הבית ספר שלה היה מתוקצב בחצי ממה שמתוקצב בית ספר ממלכתי. זה בית ספר שמפוקח לחלוטין בידי משרד החינוך, לומדים ליבה, הבוגרות הולכות להיי-טק. אבל פה יושבים אנשים שאומרים שלא מגיע לה. היא לא לומדת רק ליבה, כימיה, אלגברה, היא גם לומדת יהדות. ועדיין מקבלת חצי מהתקצוב. למה?".

בהמשך, עבר גפני לתקוף גם את הזמרת: "הבת שלי, שדיברתי איתה, לא למדה על נועה קירל. לא למדה. אז מה? אז בגלל זה לא מגיע תקציב? הייתי גם תורם לה קצת בגדים שיהיו לה".