בקיץ הזה נשמע "לולה מארש". הלהקה הישראלית מגיעה לאמפי שוני, ולאור העובדה שהלהקה העסוקה והאהובה הוסיפה לעצמה טייטל נוסף, פלטינום, האירוע הופך מרגש במיוחד. 

עם צאת האלבום הראשון שלהם, ״ריממבר רוזס״, יעל שושנה כהן וגיל לנדאו, הלוא הם "לולה מארש", זכו להצלחה אדירה. שיריהם הגיעו למיליוני לבבות בכל העולם והלהקה זכתה להתעניינות רבה שהובילה להופעות ללא הרף על במות נחשבות בחו"ל ובארץ, בפסטיבלים הגדולים באירופה: פרימוורה, מונטראו ,פלאו, פוקלפופ, אקזיט, זיגט ועוד.

בשיחה עם מעריב מספרים השניים מי זאת לולה מארש, מדוע הלהקה הייתה בטיפול, ומי נותן את הטון בחדר חזרות. בקיץ הקרוב יגיעו לראשונה להופיע בזאפה אמפי' שוני, כדי לחגוג את אלבומם השלישי והמצליח - "שוט שוט שרי", ויארחו את המוזיקאים המופלאים, רד בנד ואלון עדר.

יצא היום הסינגל והקליפ החדש עם רד בנד! איך הייתה העבודה מאחורי הקלעים? מאיפה הגיע הרעיון? איך היה בחדר החזרות? ספרו קצת על האנשים שמעורבים מאחורי הקלעים?
"הרעיון לשיתוף פעולה עם רד בנד התחיל עוד בימי הקורונה העליזים, כשכולם חיפשו את עצמם והיו קצת מבולבלים. דיברנו עם רד ומישהו זרק את הרעיון לעשות קאבר ל Feel It Still, שיר שכולנו מאוד אוהבים, השראה רצינית, ניפגשנו באולפן ורצנו על השיר, גיל הביא הפקה יפה יפה ואני ורד שמנו את הלב שלנו בהקלטה. נראה לנו שרד עישן משהו לפני כי הוא הגיע סופר רגוע להקלטה, אנחנו זוכרים שהוא נתן טייק שירה אחד שהשאיר אותנו פעורי פה ולא היה צריך יותר מזה". 

יעל, כמה פעמים קוראים לך לולה ברחוב? ומאיפה בכלל הגיע השם של הלהקה?
שושנה מספרת בחיוך: "פעם ביום לפחות". לגבי השם מוסיף לנדאו לספר: "כשרק התחלנו במשך תקופה לא היה לנו שם, ופשוט כתבנו שירים, קבענו לעצמינו דד ליין, שכשיהיו לנו שבעה שירים נסגור הופעה איפשהו. כשהגענו ליעד קבענו את ההופעה הראשונה שלנו בהודנא בפלורנטין, והיה צריך שם לאיבנט בפייסבוק, אז ישבנו עם כמה חברים וכל אחד זרק שם, לולה נזרק לאוויר ואח״כ מארש, זה נשמע לנו מגניב ופשוט הלכנו על זה". 

איך היחסים בתוך הלהקה? מי נותן את הטון? איך העבודה על העיבודים? יש ויכוחים?
כמו בכל קשר בין בני אדם יש עליות ומורדות, כרגע אנחנו בתקופה טובה אחרי ששנים אנחנו עובדים על התקשורת בינינו ומשפרים אותה. את הטון כל פעם מישהו מאיתנו נותן, בכתיבת השירים אנחנו ממש מסונכרנים ותמיד אנחנו אומרים ששם אנחנו החברים הכי טובים, אח״כ זה מסתבך (צוחקת) בדר״כ גיל נותן יותר בהפקה, ואני יותר בוויזואל וסושיאל מדיה. וכן יש וויכוחים בטח, לפעמים גם ריבים רציניים, אבל שנינו יודעים לרדת מהעץ כשצריך. 

אני יודעת שבעבר הייתם זוג. איך הייתה החוויה להמשיך לעבוד יחד?
"בהתחלה לא היה פיקניק (צוחקת) אבל מהר הבנו שאם הלהקה חשובה לנו נצטרך לעשות מאמצים ולהיות הכי מקצועיים ונעימים, גם אם קשה ומוזר. לקחנו את זה ברצינות ואפילו הלכנו בשלב מסויים לטיפול להקתי. היום קצת מצחיק לנו לחשוב בכלל שהיינו אי פעם זוג, אנחנו מרגישים הרבה יותר חברי להקה מאקסים".

only for a moment הגיע למעל 45 מיליון האזנות ברחבי העולם. איך ההרגשה? חשבתם שזה יקרה? ספרו קצת על תהליך העבודה על השיר, כמה זמן לקח לכם לכתוב אותו? מאיפה הגיע הרעיון של הפינג פונג בקליפ?
גיל: "אנחנו ממש מעריכים ומלאי הכרת תודה כשדברים כאלה קורים. ביום יום שלנו אנחנו פחות מתעסקים בזה, ופתאום כשמשהו כזה קורה זה נחמד רגע לעצור את הרכבת הזאת שנוסעת ולתת לעצמינו טפיחה על השכם ולהיות גאים בעבודה שאנחנו נותנים".

יעל: "השיר הזה נכתב די מהר, זה קרה בדירה הישנה של גיל, אני זוכרת שירד מבול מטורף ובזמן שעלינו על הפזמון נזכרתי שלא סגרתי את החלונות בדירה שלי ושהולך להיות שיטפון בדירה, אז ההקלטה הראשונה של השיר מאוד מצחיקה, שומעים אותנו שרים את השיר ממש מהר כדי שאוכל לרוץ הביתה ולסגור את התריסים.

"הרעיון של הקליפ היה של הבמאי שלנו אינדי חאיט. שלחנו לו את השיר והוא אמר שזה מזכיר לו פינג פונג ושיש לו רעיון מעולה, קליפ שאנחנו משחקים בו פינג פונג. בהתחלה חשבנו שזה הולך להיות משעמם מאוד, אבל אינדי באמת גאון ויש לו את היכולת לקחת רעיון פשוט ולגרום לצופים להיות מהופנטים. אוהבים אותך אינדי!".

האם מרגישים שהקהל בעולם אוהב את המוזיקה שלכם יותר מבישראל?
"אנחנו מרגישים שהאהבה היא אותה אהבה. בארץ ובחו"ל", מספר לנדאו, ומוסיף: "אנחנו מקבלים המון אהבה מהקהל שלנו פה בבית, וגם בשבילנו יש משהו מאוד מיוחד בלהופיע בארץ ואלו בסוף ההופעות שהכי מרגשות אותנו". 

אז מה יותר כיף, לשיר באנגלית או בעברית?
"שניהם כיפיים באותה מידה. זה מאוד תלוי בשיר וכמה אנחנו מרגישים מחוברים אליו. כמו שאומרים, למוזיקה יש שפה משלה, ובאמת לכל שפה יש את המצלול שלה, את ההסיטוריה שלה ואת המסורת שלה. יצא לנו גם לשיר בצרפתית וזה הוציא מאיתנו משהו אחר. בקיצור, כמה שיותר להתנסות". 

עבדתם על שיר פתיחה של סדרת טלוויזיה מצליחה מעבר לים. איך התחושה?
"זה נכון, עשינו קאבר לשיר somethings stupid של פרנק וננסי סינטרה, לתוכנית Better call Saul. זה היה מאוד מרגש ומעניין לעבוד על הקאבר הזה. הקלטנו הכל תוך שש שעות, שלחנו להם והם עפו. יצא לנו לשתף פעולה עם עוד סדרות וסרטים, לפני כמה שנים כתבנו שיר מקורי לסרט Criminal עם גל גדות וקווין קוסטנר, ושירים רבים שלנו התנגנו בסדרות וסרטים הוליוודיים, זה משהו שאנחנו מאוד אוהבים לעשות ותמיד מרגש אותנו מחדש". 

איך היה לעבוד על הפרסומת לאלטמן? לקחתם חלק ביצירת השיר עצמו? אשמח לפרטים על תהליך העבודה.
"על אלטמן היה מאוד כיף לעבוד. החיבור הרגיש טבעי והאנשים שעבדנו מולם היו מקצוענים וחמודים, והכי כיף זה שהיה להם חשוב שנהיה מרוצים ושהשיר יצא לטעמנו. את השיר עצמו אנחנו לא כתבנו, אלא צמד המפיקים ניב ומיטל (נוב), ועלינו הוטלה המשימה להפוך את השיר להפקה מוזיקלית בעולמות הלולה מארש, אני זוכרת שישבנו באולפן וחשבנו- אוקי מה מגדיר אותנו, מה זה בעצם הפקה לולה מארשית, מהר מאוד הבנו לאן אנחנו רוצים לקחת את השיר, ויצא משהו שאנחנו גאים בו. צילומי הפרסומת היו מצחיקים וכיפיים והצוות היה נפלא וזרם עם השטויות שלנו". 

יש לכם כיוונים לשיתופי פעולה נוספים?
"יש תמיד דיבורים ורעיונות על שיתופי פעולה נוספים, גם עם אמנים מהארץ וגם עם אמנים מחו״ל. זה משהו שתמיד כיף לנו לעשות, לחבר עולמות שונים של שני מוזיקאים ולייצר משהו חדש ומרענן, גם עבורנו וגם עבור הקהל. כרגע משאירים בסוד!".

איך מרגישים לקראת ההופעה בשוני? מתרגשים? איך מתכוננים? ואיזה הפתעות אתם מתכננים לנו?
"אנחנו מתרגשים בטירוף לקראת שוני! זאת הייתה הופעה שהייתה אמורה לקרות לפני שלוש שנים, אבל אז הגיעה הקורונה ושינתה הכל כמו שכולם יודעים. גם הטור שלנו נעצר ממש בתחילתו כי נאלצנו לחזור לארץ.

"יצא לנו להופיע מול קהלים גדולים ברחבי העולם, אבל זאת פעם ראשונה שאנחנו פותחים הופעה בשוני, והתחושה להופיע בבית, בישראל, היא מטורפת. יש משהו אפילו יותר מרגש בזה שאתה יודע שיש אנשים שאתה מכיר בקהל. אנשים שגדלו איתך, משפחה, חברים, זה מאוד עוצמתי. זאת כמות של פירגון שאי אפשר לתאר. כידוע אנחנו הולכים לארח את אלון עדר המדהים, ואת רד המסוקס. הולכים לעשות שמח בקיצור".

אחרי שוני, מה היעד הבא?
"כרגע אנחנו מופיעים בקיץ בהרבה פסטיבלים בחו״ל, וגם אחרי שוני יש לנו כמה טורים לאירופה. התכנון אחרי שוני יהיה לצאת לטור הופעות בישראל, ולכתוב שירים חדשים. אנחנו מאוד מתרגשים לחזור קצת לאולפן אחרי כל סיבובי ההופעות שהיו בשנה האחרונה".