ענבר ברי רוז, מוזיקאית ויוצרת מתמודדת בימים אלה עם גידול ממאיר בראשה שהתגלה לפני כמעט שנתיים. ההבנה המפתיעה והמורכבת באמצע החיים שהיא צריכה לעבור טיפולים וניתוחים כאשר היא אינה יודעת איך ואם תצא מהם, גרמה לה באופן מיידי לזנוח את כל החששות, הפחדים והעכבות שהיו בה במשך המון שנים, וללכת בעקבות החלום להקליט אלבום. המוזיקאי עמיר לב, שמשתף איתה פעולה בשיר  "נגמר העניין" שוחח עם איריס קול ב-103FM וסיפר על הפרויקט המיוחד. עמיר לב יופיע עם אלבומו "לפעמים אני מאושר" בבארבי ב-31.5.

נוסע וחוזר: האזינו לקלאסיקות העבריות שבחר עמיר לב
בוקר טוב עמיר: תודות לעמיר לב - גבע אלון שר בעברית

מחויבות חדשה התעוררה אצל ענבר, חלק מהשירים נכתבו מזמן וחלק נכתבו תוך כדי שגרת טיפולים ונסיעות רבות לבית החולים. כשהאלבום נכנס לשלב ההפקה בפועל, במרבית הזמן לא היו לענבר הכוחות הדרושים לחזרות ולהקלטות, והעבודה עליו הייתה כרוכה עבורה במאמץ עיקש. איכשהו כל העוסקים במלאכה הצליחו להתגמש ולהתאים את עצמם לסיטואציה על מנת להוציא את הטוב ביותר. את השירים הקליטה ענבר בביתה, וניתן חופש ביטוי לנגנים ולמפיקים להביא בעצמם תפקידים ורעיונות.

ענבר בת 47, מתגוררת בפרדס חנה עם בן זוגה גדעון (שהפיק חלק משירי האלבום כולל 'נגמר העניין') ושתי בנותיהן. היא נושמת מוזיקה מילדות, החל מהכנת אוספים על קלטות, בהמשך לימודי גיטרה ושיתופי פעולה עם אמנים כמו איגי דיין ושאול מרגלית. לפני חמש שנים הקימה בפרדס חנה את "תודעה יוצרת", סטודיו לסדנאות כתיבה, הלחנה וביצוע.

בסטודיו לימדו אמנים מוערכים כמו עמיר לב, ערן צור, דניאלה ספקטור, קורין אלאל ונוספים. במהלך אותן סדנאות נרקמה ידידות חזקה במיוחד בינה לבין המוזיקאי עמיר לב, שמתארח כעת בסינגל הבכורה "נגמר העניין". עמיר סיפר: "היא מתמודדת בבית, מקווים לטוב. מחכים לכל מיני תשובות של בדיקות. אני לא מסתכל על עצמי מהצד, אני פשוט עושה את זה". 

אתה לא שואל שאלות על החיים?"לא. אני חי את החיים, אני חושב שלשאול שאלות על החיים זה איזושהי פריווילגיה. ברגע שאת שואלת שאלות קיומיות על החיים, את לא בחיים. את מסתכלת על זה מהצד. הרי יש כל כך הרבה דברים שיכולים להפתיע אותך ודברים שיכולים להשתנות.

על הפניה שלה אליו סיפר לב: "האמת שאנחנו מכירים, הרבה שנים לא היינו בקשר. היא יצרה מרכז תרבות בפרדס חנה, ופתאום יצא לנו הזדמנות להיות שוב ביחד. היא הכניסה אותי לענייני השירים שלה, נכנסתי בשמחה. יש לה משהו מאוד מרגש, קול ענקי.

התלהבתי, יש לה משהו תמים בשירה שלה שנכנס לי ללב. אני אף פעם לא הסכמתי לעשות דואט, הרבה הציעו לי. זה כמו הצגה כזו, אתה אומר את החלק הזה, אני את החלק הזה, זה לא באמת שאנחנו גרים יחד ושרים את השיר יחד. זה קצת הצגה. אני מתייחס לשני אנשים ששרים ביחד, צריך להיות משהו חזק משותף ביניהם. נראה לי תיאטרלי".

אבל במקום הזה כן
"לא יודע, היא השמיעה לי שיר, לא זה שיצא, ופתאום הרגשתי בבטן, אמרתי 'תעשה את זה', וישר אמרתי כן. הרבה אני זורם ומרגיש, ופתאום אני מרגיש כן לא מוסבר".

עכשיו אתה פתוח להצעות?
"כן, תמיד".

מה קורה איתך?
"אני מופיע כל איזה חודשיים וחצי, עושה הופעות גדולות בבארבי. הבאה בשבוע הבא, 31.05. כל פעם אלבום אחר, לפעמים גם הופעות יותר קטנות מעט. מוצא חן בעיניי להופיע, אני מאוד אוהב את הבארבי, את הקהל הזה שבא. אף פעם לא הייתי בן אדם שרוצה יותר, אני נורא מרוצה. חי את מה שיש".

על המצב במדינה אמר לב: "ברור שהפגיעה הזו, מי שזכה בבחירות אני תמיד בעדו, אני לא חושב שצריך להפיל אותו כי זו הדמוקרטיה. אי אפשר לשנות את זה, את הכספים שעפים, התקציבים המטורפים האלו. לקחו לנו את הזמן. כל הפוליטיקאים לקחו לנו את הזמן, אנחנו עובדים כמו חמורים. מנסים שנחשוב על כל מיני שטויות אבל בסה"כ אנחנו עובדים עד שעות מאוד מאוחרות, מתנחמים בשטויות - אין לנו חיים. כל העם הזה זה אנשים נורא עצובים. פתאום יוצאים אחד על השני, ואם פתאום מחנה אחד מתחיל לשנוא חרדים ככלל, אתה יכול לכעוס על המנהיגים שלהם שרוצים כסף, אבל כל האנשים האלה שלומדים תורה, ענייני השנאה, השחור־לבן, הכול מורכב".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm