רגע לאחר שהביאה הישג מרשים באירוויוזיון, הצליחה נועה קירל לעורר סערה תקשורתית עם פולין, כאשר אמרה ש-12 הנקודות שקיבלה מהמדינה הן ניצחון לאחר שמרבית משפחתה נספתה בשואה. אתמול (חמישי) שוחחה קירל עם סגן שר החוץ הפולני פאבל יבלונסקי, ונענתה להזמנתו לבקר במדינה.

"שערוריית אירוויזיון": נועה קירל תחת מתקפה חריפה ממדינה אירופית
"השואה הייתה לפני 80 שנה, אפשר להתקדם": דורון מדלי עורר סערה

"תודה נועה קירל על שהשבת בחיוב להזמנתי לבקר שוב בפולין", כתב יבלונסקי בטוויטר, "שנוכל לשוחח על ההיסטוריה של האומות שלנו, על הנצחת קורבנות השואה ופשעים אחרים של מלחמת העולם השנייה, ועל העתיד - במיוחד איך לגרום לצעירים בישראל ובפולין להכיר את ההיסטוריה שלנו הכי טוב שאפשר בלי סטריאוטיפים שגויים".

אמירתה של קירל שנשמעת טריוויאלית בישראל נחשבת לשנויה במחלוקת בפולין, שחוקקה בשנים האחרונות חוק לפיו אסור לייחס אחריות למחנות העבודה וההשמדה לפולין עצמה, שהייתה תחת כיבוש גרמני בתקופת השואה. באתר החדשות הפולני Dorzeczy נכתב כי "מדובר בשערוריית אירוויזיון, דברי קירל התפרשו כהאשמת פולין ברצח יהודים במלחמת העולם השנייה". באתר חדשות פולני נוסף, Onet, נכתב כי "כהכרת תודה על הנקודות מפולין היא מזכירה את השואה. למעשה, רצח העם של יהודים בוצע במחנות נאציים ששכנו בגבולות פולין הכבושה על ידי גרמניה".

בנוסף, גם ברשתות החברתיות בפולין סערו הרוחות, וחברת הפרלמנט אנה מריה ז'וקובסקה, התייחסה לנושא בציוץ בחשבון הטוויטר שלה ופנתה לשגרירות ישראל בפולין. "האם האמירה הזו משקפת את רמת החינוך על השואה בישראל? האם צעירים בישראל חושבים שהשואה נגרמה על ידי פולין?", כתבה חברת הפרלמנט בציוץ.