משטרת ברלין פתחה השבוע בחקירה נגד הזמר רוג'ר ווטרס, לאחר הופעתו מוקדם יותר החודש בעיר, שבה עלה לבמה עם תלבושת שמזכירה את מדי ה-SS. במהלך אחד השירים עטה רוג'רס מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, ו"ירה" לעבר הקהל ברובה מלאכותי.

"אחד מהאנטישמים הידועים בעולם": בוטלה הופעתו של רוג'ר ווטרס בגרמניה
"אנטישמי רקוב, גנב ושונא נשים": רוג'ר ווטרס תחת מתקפה מחברו לשעבר

במהלך אחת מהופעותיו בגרמניה השווה ווטרס בין העיתונאית הפלסטינית שירין אבו עאקלה שנהרגה בג'נין לפני כשנה, ובין אנה פרנק. דבר שעורר את זעם הקהילה היהודית במדינה.

לגרמניה חוקים מהמחמירים בעולם נגד הצגת סמלים נאצים, ועל אף שלא הציג סמל נאצי מובהק דוגמת צלב קרס (צלב הקרס בשרוול המדים הוחלף בסמל של שני פטישים מוצלבים), ייחקר בחשד להסתה המונית.

מפקד מחלקת החקירות במשטרת ברלין, מרטין האלווג אמר כי התיק יועבר לבחינת הפרקליטות והוסיף: "ההקשר שבו לבש ווטרס את התלבושת עלול להתפרש כהאדרה של פשעיו האלימים של המשטר הנאצי, באופן שמחלל את כבודם וזכרם של הנרצחים".

בחודש פברואר הודיעה עיריית פרנקפורט שבגרמניה כי היא מבטלת את הופעתו של ווטרס בעיר, וציינה כי הסיבה לביטול הינה כי "הוא אחד האנטישמים הידועים בעולם".

ההופעה הייתה אמורה להתקיים בסוף חודש מאי, אולם העיר גינתה את ווטרס בכל תוקף על תמיכתו בקמפיין להכפיף את מדינת ישראל תחת חרם BDS, לאחר קריאתו ללחוץ על אמנים אחרים שלא להופיע בישראל. גם הודגש כי ווטרס השתמש בעבר בדימויים אנטישמיים בהופעות קודמות שלו כולל בלון בצורת חזיר.

ארגונים יהודיים בגרמניה בירכו על ההודעה, כשהקהילה היהודית בעיר הודיעה כי "אנו גאים בפרנקפורט". כמו כן, ארגונים יהודים במדינה קראו גם לבטל הופעות נוספות של הזמר בהמבורג, ברלין, מינכן וקלן בהמשך השנה.