המוזיקאית יובל דיין סוגרת מעגל וחוזרת לעבודה משותפת עם המוזיקאי והמפיק פטריק סבג שהפיק את אלבום הבכורה שלה "לאסוף". השיר החדש, "תישארי את", שיר הנושא מתוך האלבום הרביעי, מסמן את הכיוון המוזיקלי ואת האוירה החדשנית של האלבום. יובל קרובה מתמיד עם טקסטים בוגרים יותר וחשופים יותר. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפרה דיין על השיר החדש וחווית העבודה עם סבג.

"ישר הרגשתי את החיבוק": יובל דיין על הקשר המיוחד עם נינט
אוהבים אותה ככה: יובל דיין בשיתוף פעולה מסקרן עם נינט טייב ודודו טסה
"כמה רבה השנאה": יובל דיין חושפת התמודדות לא פשוטה

"אני חושבת שמאוד קשה להישאר אנחנו", אמרה. "לפני שבוע שמענו על ילדה ששמה קץ לחייה בגלל חרם, היא כל כך רצתה להשתנות בשביל החברה, כל כך לא רצתה להיות מי שהיא. זו דוגמה אחת קטנה, אבל אנחנו באמת חיים בעולם שלפעמים קשה לשמוע את הקול הפנימי".

זה השיר שבחרת לפתוח איתו את האלבום הרביעי, ספרי לי קצת עליו, על ההחלטה, את חוזרת לעבודה משותפת עם פטריק סבג
"אני מרגישה שההחלטה לעבוד על אלבום הייתה מאוד יקרת ערך בשבילי. יצאתי למסע של נדודים וכל מיני סינגלים ומפיקים שונים והרגשתי איך זה משפיע עליי ועל הכתיבה. בוודאות אני יוצרת הרבה יותר טוב כשאני בתוך מסגרת של אולפן, אני ממש חייבת את זה". 

"כלומר, את שמה לב על איזה נושאים את כותבת ועל מה את מדברת, ולא הכל נע סביב אותו הדבר", הוסיפה הזמרת. "את רוצה לבטא את כל הצדדים באישיות שלך וכשיש בן אדם, מפיק מוזיקלי ובייחוד כמו פטריק סבג, שאנחנו מכירים כל כך טוב מגיל 19, אני בת 28 עכשיו. בגיל 19, באלבום הראשון, הוא התקשר למיכל המנהלת שלי והוא אמר לה 'היא אומן יוצר, היא תחזור בתשובה, היא תגנוז אלבומים, צריך איתה סבלנות'. הוא ידע ממש לנבא את העתיד".

 

למה הוא ידע לומר שתעשי תהליך של תשובה? 
"אני לא יודעת, אני טוענת שזה תמיד היה בתוכי ומשהו בפרסום האיץ את החלקיקים. נולדים עם זה, זה לא משהו שאפשר להשתחרר ממנו. וזהו, יש לנו חיבור ממש טוב. באולפן לא פתחנו את המיקרופון בכלל, רק היינו מדברים. באלבום היה לי מאוד חשוב להביא את עצמי למקום מאוד קרוב ואפילו שמוכן להיות פגיע". 

זאת לא תחרות? העולם הזה שאת נמצאת בו? 
"בגדול, בעייני זו לא תחרות בכלל. לכל אחד יש את הנתיב שלו, את המסע שלו, את הקהל שלו ואת הדרך שלו. זה לחץ אדיר, צריך פשוט להקשיב פנימה, זה לא פשוט. אבל המרדף הזה משאיר אותך הרבה פעמים חסר. גם הרצון הזה למצוא חן כל הזמן, יש לזה מחיר נפשי שהוא מאוד כבד בעיניי". 

איך את שומרת על עצמך? 
"אני מאוד בשיח עם המקום הזה, אני מלווה במשפחה, בצוות מדהים ובאנשי מקצוע מתאימים. בסופו של דבר יש לנו הרבה יכולת לנתב את הקריירה שלנו כאומנים, אז אתה גם עושה את הבחירות איזה דברים אתה עושה ואיזה דברים אתה לא עושה. ותמיד המקום הזה של הבית, השורשיות, שלא משנה כמה הופעתי במהלך השבוע אני ביום שישי עושה כלים, זה האיזון הזה שהוא מאוד חשוב בעיניי". 

את תמיד שמה במקום גבוהה את המשפחה 
"כן, זה מאוד חשוב. אני רואה גם את הכוכבות הכי גדולות עושות את זה - נועה קירל, אני רואה אותה תמיד מלווה, תמיד עטופה. זה סופר חשוב, לזכור את האמת.  

מדהים שהזכרת אותה - אתן מאוד שונות בבחירות שלכן בחיים 
"לגמרי, אבל אני מתה עלייה". 

תני לי חלום לשנה הקרובה 
"אני אגיד חלום שהוא תקף לכל התחומים, שזה לממש את הפוטנציאל עד הסוף. אני באלבום הזה מרגישה שנפתחה פה ממש התחלה חדשה". 

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm