הסימפונית ירושלים תחת שרביטו של מאסטרו ירוחם שרובסקי והסולנית הצעירה דניאל אקטע (צ'לו) נמצאת בסיור קונצרטים חגיגי בשיתוף פעולה עם עיריית ירושלים, משרד החוץ והשגרירויות ברומא, ותיקן ופריס. הסיור מתקיים לכבוד 75 שנה לעצמאות ישראל ו-85 להיווסדה של התזמורת.

הסיור כולל שלוש תכניות מוסיקליות דומות עם התאמות מינוריות לכל מקום. הקונצרט בוותיקן הינו פריצת דרך משמעותית שכן הסימפונית ירושלים הינה התזמורת הישראלית הראשונה עם מנצח וסולנית ישראלית שם.

התזמורת יחד עם המנהל המוסיקלי המקומי בוותיקן בחרה לבצע שלוש יצירות הנוגעות לשלושת הדתות המונותיאיסטיות : יהדות , נצרות והאסלם; כל נדרי מאת מקס ברוך, אווה מריה מאת שוברט, וסוויטה ים-תיכונית מאת ניזאר אלכאתר (מלחין ערבי-ישראלי).

הקונצרט בוותיקן התקיים אתמול בבזיליקת פאולוס הקדוש מחוץ לחומות , אחת מארבע הבזיליקות הפטריארכליות אשר שוכנת מחוץ לחומותיה של רומא הקדומה. המקום נחשב לאתר הקבורה של פאולוס הקדוש. הקונצרט היה בנוכחות צמרת עולם הנצרות ושגרירות ישראל בוותיקן לעיני אלפי צופים.

הקונצרט ברומא התקיים שלשום בפארק המוסיקה של רומא באולם סנטה סיסילה במעמד שגרירות ישראל ברומא ואורחיהם ויכלול גם יצירה ישראלית מאת מרק לברי. הקונצרט בבית הכנסת הגדול בפריס יתקיים היום במעמד שגרירות ישראל בפריס ובנוכחות כבוד של הרב הראשי משה סבג יחד עם הקהילה היהודית במקום.

מנכל התזמורת עופר אמסלם: "אין כמו הסימפונית ירושלים למשימות ייצוג חשובות כאלו, אנחנו גאים להופיע בשבוע אחד מול כלל הקהילות והמקומות החשובים בעולם. מאז ומתמיד ירושלים הייתה מאחדת בין דתות ועמים, אנו רואים בפרויקט שליחות אמיתית ומסר של שלום ואחווה
ובמיוחד בחגיגות 75 שנה לעצמאות ישראל".