קצת יותר מחודש אחרי לכתו של יהונתן גפן מהעולם, חברו הקרוב יהודה פוליקר משיק שיר שנכתב על ידי המשורר המוערך. "אנחנו" הוא סינגל חדש של פוליקר, שהוקלט לפני שנים, ויציאתו מלווה בצירוף מקרים מצמרר.

"לפני כשמונה שנים קיבלתי טקסט מאוד מיוחד מיהונתן גפן", סיפר המוזיקאי. "הלחנתי והקלטתי את השיר, אבל בסופו של דבר השיר לא יצא כי הרגשתי שעדיין לא הגיע זמנו".



"בתקופה ההיא, אמנם החל כבר הניכור החברתי, אבל ה'אנחנו' עדיין היה קיים", הוסיף פוליקר. "במהלך השנים, היו מספר פעמים שבהן חשבתי להוציא את השיר, אבל תמיד הרגיש שזה עוד מוקדם מדיי, שצריך לחכות לזמן הנכון. לפני כחודש, בשיאה של המחאה החברתית והשסע שנוצר במדינה, נזכרתי בשיר ובמילותיו הנכונות של גפן, שניבאו בצורה כל כך מדויקת את העתיד לקרות בינינו".

"החלטתי שאין עוד למה לחכות, השיר חייב לצאת לאויר העולם והוא יהווה לנו מראה על המתרחש", הוסיף הזמר. "ביקשתי שימצאו לי את ההקלטה הישנה, והתחלנו בהכנות להוצאת השיר. שלושה ימים לאחר מכן, טרם הספקתי לבשר ליהונתן שהגיע הזמן של השיר, התבשרנו בתדהמה על פטירתו. יהונתן יקר, אני מקדיש לך את השיר, מצטער שלא הספקתי לעדכן אותך קודם. כמו תמיד, מילותיך רלוונטיות/מזעזעות/הולמות. שכולנו נהיה בריאים, שיהיה פה טוב יותר, וש"אנחנו" יחזור. יהודה".

בימים אלו פוליק משיק גם את המופע שלו "יהודה שר יוונית" ברחבי הארץ:
31.5-1.6, רביעי -חמישי, 20:45, זאפה אמפי שוני
8.6, חמישי, 21:00, בנייני האומה, י-ם
15.6, חמישי, 20:00, אמפי אשדוד, במסגרת פסטיבל מדיטרנה  
2.8, רביעי ט"ו באב, 21:00,  היכל התרבות ת"א.