מחלקת המדינה האמריקאית הביעה אמש ביקורת נגד הופעתו של רוג'ר ווטרס בברלין וכינתה אותה כפגיעה עמוקה בעם היהודי. כזכור, הזמר עורר סערה לאחר שבהופעה שנערכה בברלין עלה לבמה עם תלבושת שמזכירה את מדי ה-SS.

במהלך אחד השירים עטה רוג'רס מעיל עור ועליו שרוול בד אדום הדומה לצלב קרס, ו"ירה" לעבר הקהל ברובה מלאכותי. לדבריו, התלבושת הייתה "הצהרה נגד פשיזם, חוסר צדק וקנאות" ובתגובה לביקורת הוא אמר כי היא "לא הגונה ומונעת פוליטית". עם זאת, משטרת ברלין פתחה בחקירה בחשד להסתה. 

בין המבקרים הייתה גם השליחה המיוחדת של ארצות הברית למאבק באנטישמיות דברה ליפשטדט שכינתה את הופעה "עיוות השוואה". בהמשך כאמור נמסר גם ממחלקת המדינה כי ההופעה של ווטרס "הכילה תמונות שפוגעות עמוקות בעם היהודי ובזכרון השואה. "לאמן יש רקורד ארוך של שימוש באמצעים אנטישמיים כדי להשמיץ יהודים".

לגרמניה חוקים מהמחמירים בעולם נגד הצגת סמלים נאצים, ועל אף שלא הציג סמל נאצי מובהק דוגמת צלב קרס (צלב הקרס בשרוול המדים הוחלף בסמל של שני פטישים מוצלבים), ייחקר בחשד להסתה המונית. מפקד מחלקת החקירות במשטרת ברלין, מרטין האלווג אמר כי התיק יועבר לבחינת הפרקליטות והוסיף: "ההקשר שבו לבש ווטרס את התלבושת עלול להתפרש כהאדרה של פשעיו האלימים של המשטר הנאצי, באופן שמחלל את כבודם וזכרם של הנרצחים".

רגונים יהודיים בגרמניה בירכו על ההודעה, כשהקהילה היהודית בעיר הודיעה כי "אנו גאים בפרנקפורט". כמו כן, ארגונים יהודים במדינה קראו גם לבטל הופעות נוספות של הזמר בהמבורג, ברלין, מינכן וקלן בהמשך השנה.