לראשונה, שירי התקווה 6 נוגעים בזווית הפרטית יותר והאישית בניגוד לשירי הקולקטיב שכל כך מאפיינים את הלהקה באלבומים הקודמים. ״שותפים לנצח״ מרכז 9 שירים חדשים הנוגעים בנושאים מגוונים - חשבונות נפש, משבר גיל 40, השלמה וחיפוש, התמודדות עם חרדה ומחשבות טורדניות, אתגרי האהבה, רומנטיקה וכמובן, אלוהים. על ההפקה אחראי דני פילוני קרק שמלווה את ההרכב ניהולית ואמנותית כבר כמעט עשור. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר הסולן עומרי גליקמן על הפרויקט.

לראשונה, הלהקה מפיצה אלבום בצורה עצמאית לחלוטין, ללא חברת תקליטים, למעשה רק באמצעות wallstream, אתר חדשני ומהפכני שנמצא בראשית דרכו ומאפשר ליוצרים להפיץ מוסיקה לכל הפלטפורמות המוסיקליות הקיימות ומרכז דרכו את כל פרטי ההוצאה, החשיפות, התנועה, התמלוגים.


"הכל נשאר ב'נואוטס' בטלפון, אלה דברים שאני שומר. יש לי המון דברים שמרים בטלפון, ותמיד הרגשתי שהיה לו את הפוטנציאל להפוך לשיר. חזרתי אליו כמה פעמים עד שהתחלתי לשחק איתו, לערוך אותו ולנסות למצוא פזמון".

בקליפ אתה לגמרי לבד.
"האובייס היה לצלם משהו של חזרה הביתה של האישה, אבל אפשר ממש להשתולל עם הפרשנויות לשיר. זה יכול להיות לחיית מחמד, לבת שלך, לבן שלך. יכול להיות שבאיזשהו מימד, זה מדבר גם על מוזיקה. נשארתי לבד בוויז'ואל, אבל זה נתון לכל כך הרבה אפשרויות. חופשי".

ספר לנו עוד קצת מה יש לך בפתקים בטלפון.
"מלא טיוטות, מלא דברים גרועים ממש, מלא דברים שהתחלתי ולא סיימתי".

תקריא לנו את הפתק האחרון.
"אני בדיוק כותב את הפוסט על האלבום, מחר הוא יוצא. 'שותפים לנצח' זה שיר הנושא של האלבום".


כמה זמן אתם עובדים עליו?
"קשה להגיד כי השיר נכתב לפני, המכתב עצמו התחיל לפני 5-6 שנים כשיונתן נולד, זה שיר שהולך איתי כמה שנים טובות. בתכלס באולפן אנחנו חצי שנה, נכנסנו לזה, מאז שנכנסנו להקלטות אלבום רשמיות".

ואז יש את הרגע הזה כמו שיקרה מחר, שזהו, אין חרטות, למרות שלדעתי צריכה להיות האופציה של חרטות. הרי ממחר הוא יישמע לך אחרת, נכון?
"נכון, והוא לא פרטי שלי, אני לא יכול לשנות ולתקן, זה אבוד. בגלל זה זה חוסר אחריות, אלוהים ישמור. זה יום של התרגשות, בודקים שהכל עובד, בודקים את התגובות, אנחנו סביב זה. זו פעם ראשונה בה אנו מוציאים אלבום בלי חברת תקליטים. נורא רצינו לעשות את זה עצמאית, זה פתאום הרגיש לנו משהו עתידני וחדשני".

את יציאת האלבום וציון 20 שנות יצירה יחגגו במופע ענק באמפי קיסריה ב 17/6/23 עם אורחים מיוחדים: אברהם טל, הדג נחש, אינפקטד מאשרום.  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm