הזמר עברי לידר השיק את הסינגל החדש "17 בנות", שיר בשיתוף פעולה עם הזמר היוצר מכלוף, שמבוסס על סיפור אמיתי המשקף תופעת בילויים ידועה ומוכרת.

ספר לי עליך ועל החיים חצי שנה אחורה
"זה מצחיק, זה כאילו לא המון אבל יש תחושה שהשנים האלה, קורים בהן המון דברים. יכול להיות שזה הפוסט קורונה, שהייתה עצירה ועכשיו יש תחושה שקורים מלא דברים. תקופה שמלאה ביצירה, מלא התפתחויות". 

ספר על השיר החדש
"'17 בנות' זה כאילו ההתחלה של כל מיני דברים. השיר, כמו בהרבה דברים שלי, אני כותב כאילו על אנשים אחרים אבל אני לגמרי בתוך הזה. זה כאילו בנות צעירות, אבל אני אחת מהן לצורך העניין. אם נצלול לתוך המחשבות, אני חושב שיש מלא דברים בתוך השיר הזה, שאני מרגיש אותם עליי, אחרת זה לא חזק לי, אחרת אני לא באמת מרגיש מחובר".

הוא המשיך: "דיברתי עם חברים לא מזמן על זה, שאיכשהו כל פעם כשאני רוצה לכתוב על איזה נושא זה תמיד מהבנות. בנות זה יותר מעניין, יותר מורכב. 17 בנים בוילה, שתו קצת ערק, שיחקו קצת שש בש, הלכו לישון. ברור שזו הכללה פראית, ברור שיש בנים שהם אחרת, זה לא כזה פשוט כמו שאני מציג את זה, ועדיין, יש משהו בעולמן של ה-17 בנות".

ב־2023 הבנים לא קצת התפתחו?
"הם כן, אני חושב שכן בגדול, ועדיין - יש משהו בייחוד בקבוצה ובבנות שהוא גם יותר עדין מצד אחד וגם יותר מורכב מצד שני, ברמה הרגשית".

על מכלוף, סיפר לידר: "מכלוף הוא זמר, יוצר, מפיק משגע. בחור כל כך מוכשר שהכרתי אותו בתוך העבודה על השיר הזה. התחלתי לכתוב אצלי, ישבתי עם ינון באולפן, ואז נפתחת הדלת ומציץ ראש - מכלוף. לא הכרתי אותו קודם, ינון אמר לו 'בוא תכנס, תכיר, זה עברי'. לחצנו ידיים והתחלנו קצת לדבר, על מוזיקה, ובום".

עוד אמר: "מבחינתי זה היה אהבה ממבט ראשון, מישהו שאתה מרגיש שהוא מדבר בשפה שלך, שהוא מבין אותך. ומה שיפה בשבילי זה שאנחנו נורא שונים בדרך שבה אנחנו נשמעים, אנחנו כאילו הפכים, זה אולי מה שאנחנו צריכים עכשיו בחברה שלנו. מכלוף ואני כאילו הפכים גמורים ואנחנו כל כך דומים ומסתדרים כל כך טוב. לא עם כל אחד אתה יכול לכתוב שיר, בטח שלא שיר עמוק, שיר שהוא באמת מהפנים".

זה מאוד מדויק החיתוך דיבור
"יכול להיות שיש בזה משהו אחר טיפה בשיר הזה".

"חודש גאווה חשוב ממש", הוסיף לידר על התקופה הנוכחית. "לא יודע אם נתקלת, אבל יש לי קמפיין שטיקטוק הזמינו אותי לעשות על השיר שלי 'מישהו פעם', שזה קמפיין כדי לעורר מודעות לעובדה שעלו מספר התקיפות נגד להט"ב בישראל בשנה האחרונה. נתון מטורף בעיניי. מצד שני הוא לא נורא מפתיע אם נגיד יש אנשים שהם נבחרי ציבור והם הבוסים ומרשים לעצמם להגיד דברים איומים על להט"בים, אז אולי זה לא כל כך מפתיע שזה מחלחל ויש יותר תקיפות. באמת סיטואציה קשוחה ממש. אני חושב שכן, לי הרגיש שזה מעין חודש גאווה בסימן לא רגיל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm