רגע לפני שהם מגיעים לקיסריה ב-22.6 אתניקס מוציאים סינגל חדש "סאמי שאקר" מילים - זאב נחמה, לחן - זאב נחמה ותמיר קליסקי, עיבוד והפקה מוסיקלית - אתניקס. "סאמי שאקר" מאחד את שני היוצרים האגדיים, זאב נחמה ותמיר קליסקי, לסינגל חדש.

הוכיחו שלמוזיקה אין גיל: אתניקס חשמלה את הקהל במופעה החדש

השיר מתייחס לאירועי האלימות והרצח בחברה הערבית – ספרו מאחורי הקלעים
זאב: "השיר הזה נכתב הרבה לפני המצב, זה מה שמצחיק בכל הסיפור. הטקסט עצמו נכתב בשנת 2020 ולפני ארבעה חודשים התחלנו לעבוד על השיר, שזה עוד היה לפני תחילת הסטטיסטיקה".
  

הופתעתי שאתם עוסקים בדבר הזה – תגובות שאתם מקבלים?
זאב: "היום, בעולם החדש זה עוד מוקדם מידי לקבל תגובות, זה בדרך כלל לוקח זמן. יש את התגובות שאנחנו מקבלים מהמעריצים הקרובים שלנו, אבל עד ששיר מתבשל ברדיו זה לוקח כמה ימים. אני מקווה שאנשים באמת יקשיבו לטקסט. אנחנו עושים 'מסמרים ברוטב קצפת' – אנחנו מנגישים את המצב באווירה 'פופית'. פחות פאן, יותר הגשה לא מכבידה, אנחנו מנגישים את זה כנקודת מחשבה".
 
מי זה אותו סאמי שאקר?
זאב: "אני הייתי מתייחס לשיר הזה כמו תמונות של יפו, מי שמסתובב ביפו ד', צריך רק לדעת לאבחן, להסתכל, להרגיש, בשביל לקלוט את הסיפור. זאב יש לו חיישנים. גם העניין הזה שאם חוזרים לעבוד, שיהיה משהו עם משמעות. עושים משהו שיש בו טיפה יותר משמעות, זה לא שיר שבנוי כשיר רגיל, זה שיר שיש בו משמעות".
תמיר: "מיני מחזמר".

 

שיר חדש שמספר על אבלום?
זאב: גם היום המונח 'אלבומים', כשאומרים 'אלבום' לחברת תקליטים הם אומרים לנו 'על מה אתם מדברים? תוציאו שירים'. קשה לנו בעולם החדש, אנחנו סובלים. הכול כזה מהיר, אנשים מקשיבים רק לפזמונים. זה לא העולם שלנו, אנחנו, תודה לאל, בעולם של השירים השלמים עדיין".
 
יש רצון שהפזמון יתפוצץ בטיקטוק?
זאב: "לי לא, אנחנו לא מכוונים לשם. מעולם לא פתחתי פייסבוק לא אינסטגרם ולא טיקטוק, זו החלטה. אני פשוט רואה אנשים כל היום עם הראש בתוך הטלפון והקטע הזה ממש לא מתאים לי".
 
תמיר:  "אם זה יקרה, זה יקרה לא בכוונה. אני מסתפק בטוויטר, זה הכל. אני צורך את החדשות מהטוויטר, ואני מצייץ מידי פעם. אני אביע עמדה על הקבוצה שלי בכדורגל ועל שירים, זמרים או מוזיקאים שאנחנו אוהבים".
 
זאב: "אבל אנחנו כן נצטלם עם חולצה שכתוב עליה 'שמרו על הדמוקרטיה'".

ב-22.06 יופיעו להקת אתניקס באמפי קיסריה.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103FM