הזמר פיטר רוט הוציא את השיר החדש "זזים", שמושפע מהמוזיקה של שנות השבעים והשישים. בשיחה עם איריס קול ב-103FM סיפר על ההשראה, האהבה לרדיו וחשף: "חייב להודות שאני לא שומע המון מוזיקה חדשה".

איך זה לשמוע את זה פתאום מתנגן ברדיו?
"זה הכי מרגש, זה פתאום עובר את השלב הזה שזה נמצא אצלך בבית או באולפן, פתאום זה בחוץ. יש לזה חיים אחרים וחדשים, וזה תמיד עובד עליי כל פעם מחדש".

זה בעצם שיר חדש מתוך אלבום חדש, יש כאן שיר שהוא דיסקו עם קריצה לשנות ה־80' - זה עוד קורה?
"אני חושב שלא הייתי משייך את זה, זה גם קצת דיסקו, זה קצת שנות ה־70' וקצת שנות ה־80', קצת מכל הדברים שאני אוהב ומושפע מהם. מבחינתי זה מדבר על הכוח המטורף שיש לשיר לזרוק אותך לסיטואציה בשנייה. ככל שאתה מתבגר אתה גם צובר יותר זכרונות, יותר שירים".

 מזכיר את השיר של ג'ורג' מייקל
"קודם כל מדובר בשיר יוצא דופן ולפעמים אפילו, כשאני עושה כיתות אומן אני מספר כמה שהשיר הזה נשמע לנו מתוחכם ומורכב ויש לו רק ארבעה אקורדים, שזה דבר די מטורף כשחושבים על זה. לשיר הזה יש כל כך הרבה גלגולים וזה תמיד הרשים אותי. ופעם הבאה כשאתם מקשיבים לשיר, שימו לב שיש לו בסך הכול ארבעה אקורדים וקורה בו כל כך הרבה, וכל בית לא נשמע כמו הקודם וזה באמת מקרה חריג ומיוחד שגם נורא ייחד את הכישרון העצום שיש לג'ורג' מייקל".
 
עד כמה הבחירות המוזיקליות שלך הם געגועים לימים האלה?
"אני חייב להודות שאני לא שומע המון מוזיקה חדשה, כי המבחר היום הוא כל כך עצום שנורא נורא קשה להתביית על משהו, אבל אני מקבל כל הזמן המלצות גם מהילדים שלי, אז גם מהם אני לוקח כל הזמן השפעות והשראות גם מעולמות שאני לא כל כך בקיא בהם. אני עדיין אוהב רדיו מאוד, כיף לי לעבור בין תחנות ואז להישאר על מה שאני אוהב. אני חושב שהרדיו הוא פשוט אהבה, זה משהו שאתה חייב לאהוב אותו, אז אני מאלה".


 
יש גם באהבה שלנו לרדיו גם משהו שמשאיר אותך, אתה יודע שאתה תמיד מחובר למציאות הישראלית
"דווקא אותי מחבר זה שאני כן שומע שדרן שמדבר איתי, כי פלייליסט של מוזיקה אתה יכול בלי בעיה למצוא. כן כיף לי שמישהו מספר לי אחרי שיר מסוים משהו על השיר, אפילו אם זה כמה מילים. תמיד אפשר ללמוד, ומבחינתי הרדיו הוא מכשיר שנורא כיף לי איתו, אני מאוד מחובר לזה. אגב, הפודקאסטים חוזרים בצורה מטורפת, ולא סתם, אני חושב".
 
מאור כהן מביים את הקליפ, ביחד חשבתם?
"מאור ואני אנחנו חברים , זה מעבר לחברות, זה כמו משפחה, מאז שנות ה-90 המוקדמות. אנחנו די מתקשרים על אותו קו מחשבה, ושנינו רצינו ליצור קליפ שיהיה מין הומאז' לקליפים 'טראשים'. מאור פשוט עשה את המיטב, הקליפ הזה צולם אצלי בבית עם מסך ירוק ובאמת הוא עשה פלאים, זה בדיוק מה שרציתי שיקרה".

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm