הזמר ומנחה ערבי השירה בציבור, גבי ברלין, הלך הבוקר (חמישי) לעולמו בגיל 80. רק לפני מספר ימים זכה ברלין להוקרה מרגשת כשהוענק לו פרס מפעל חיים מטעם אמ"י.

גבי ברלין, המורה לכימיה שהפך לכוכב השירה בציבור, חוגג 80 על הבמות | ראיון במעריב מאוגוסט 2022

ברלין שירת בלהקת גיסות השריון, ולאחר שהשתחרר המשיך בקריירה המוזיקלית וב-1968 הוציא אלבום בכורה. בשנות ה-70 המשיך לפעול כזמר והופיע במחזות זמר ובפסטיבלים.

ב-1988 החל להקליט קלטות ובהן מחרוזות שירים לשירה בציבור, מאורגנים לפי מפתח נושאי. הצלחת הקלטות הפכה את ברלין לדמות מרכזית בעולם השירה בציבור, במיוחד בזכות ערבי השירה בציבור ב"מקום בחוץ" שבחוף תל ברוך.

באוגוסט 2022, כשחגג 80, אמר ברלין בראיון למעריב: "אני בפעילות בלתי פוסקת. לא מאלה שישנים עד מאוחר ומורחים את הזמן. אני קם מוקדם בבוקר ומספיק כל כך הרבה דברים ביום אחד, שלפעמים אני שואל את עצמי איך זה יכול להיות. אני מתאמן קבוע במכון כושר, פוגש אומנים וחברים, עוזר למי שצריך. אני משווק את עצמי ברשתות החברתיות ובעזרת דינה זוגתי מצלם סרטונים ותמונות לפייסבוק, לאינסטגרם ולטיקטוק. בנוסף, אני גם המפיק של עצמי. כלומר, מוכר כרטיסים, דואג לנגנים שלי, סוגר הופעות ונוסע ברחבי הארץ. לאן שמזמינים אותי, אני אגיע. נסיעות ארוכות לא מרתיעות אותי. אני אוהב להגיע ליישובים בפריפריה, שם אוהבים את הזמר העברי בצורה בלתי רגילה". 

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים - העיר בה התגורר ברלין, ספד: "בצער רב שמעתי את הידיעה על פטירתו של גבי ברלין, מענקי הזמר העברי, תושב גבעתיים ואזרח הכבוד שלה. ‏אני שמח שזכינו השנה בעיר, עוד בטרם נתגלתה המחלה הארורה בגופו של גבי, לחגוג לו יום הולדת 80, להעניק לו את תואר ״אזרח הכבוד״ של גבעתיים ולגרום לו עונג ואושר בפרוייקט הזמר העברי אותו העביר לילדי בית הספר יגאל אלון. ‏נוח על משכבך בשלום איש יקר, תודה על כל מה שעשית עבור הזמר והשירה הארץישראלית". ‏