אמש נערך טקס פרסי אקו"ם לשנת 2022/23 בתחום המוסיקה הפופולרית, בהנחייתו של יאיר ניצני, בניהולו המוזיקלי של אייל מזיג ובהפקתה של לימור נתח. זו השנה ה-66 בה הטקס מתקיים, שהפך עם השנים לאבן דרך ולחלק חשוב ומשמעותי בתעשיית המוזיקה ועבור האמנים והיוצרים. רגע לפני הטקס החגיגי אנה זק, ששירה "לך לישון" זכה התואר השיר המושמע ביותר בתחנות הרדיו סיפרה ל"מעריב אונליין" על ההרגשה והסיפור מאחורי השיר.

הזוכים בפרסים נבחרו על ידי ועדת שיפוט, בה היו חברים: מוקי, זאב נחמה, גיא מזיג ואהרון פררה. לאורך הערב עלו על הבמה בזה אחר זה זוכי אקו"ם בכדי לקבל את הפרס ולהודות על הזכיה המרגשת , (לפי סדר עליה לבמה):  פול טראנק וג'ימבו ג'יי, אנה זק ויוצרי "לך לישון" :ירדן פלג(ג'ורדי), רון ביטון ואיתי שמעוני, אסתר שמיר, אודיה, רמי קליינשטיין, אבי אבורומי, לואי להב, תמר יהלומי, פאר טסי ואיתן דרמון, מתן דרור ויזהר אשדות.

איך זה לזכות בפרס כל כך גדול?
"מרגש ברמות ולא מובן מאליו. ואני מאוד מתרגשת להיות כאן".

מה בעינייך הסוד של השיר?
"אני חושבת שלהרבה אנשים היה איך להתחבר לשיר הזה, אני חושבת שמשהו במילים של 'בוא תראה מה פספסת' - יש לך איזה רצון כזה להגיד את זה על המון דברים בחיים. זה יכול להיות קשור לכל נושא בעולם, אני חושבת שהכל מהכל עשה את השיר הזה... כל מי שנגע בדבר, זה פשוט היה מדויק והיה בזה קסם".

היו הרבה אנשים שאמרו 'אנה לא זמרת, אני לא יודעת לשיר', את המוכיחה להם משהו?
"אני בעיקר שמחה על הדבר הזה, אני לא אוהבת להגיד, 'תראו, אמרתם שלא', אני מאוד שמחה על כל מי שתומך בי, ואני מאוד שמחה שאנשים אחרים הצטרפו, גם אלו שפעם לא היו שומעים את המוזיקה, אז זה ממש עושה לי טוב בלב - אהבה הזו שאני מקבלת".

אולי השיר הזה הוא בעצם מטאפורה למצב עכשיו - בואו תראו מה פספסתם.
"אתה רואה, זה באמת מתאים לכל סיטואציה עכשיו, וזה שיר שהוא באמת מאוד מיוחד בדרך שלי ואני מאוד שמחה לקבל את הפרס הזה".

על מה הוא נכתב? כל בחור בחייך?
"האמת שכמה דברים, ישבנו באולפן, וזה נכתב בזרימה. הכל פשוט קרה, כל מי שהיה באולפן הבין את זה וכל הזמן התווסף - 'את ערה? לך לישון' פתאום, פשוט הקסם קרה, כשזה קורה זה קורה. וזה מדהים גם עכשיו".