רגעים לפני שעלו אופספרינג לבמה אתמול בביתן 2 באקספו ת״א אמש, קיבלתי לנייד את הסטליסט שהם צפויים לבצע באותו ערב באדיבות היח״צ. לא היו שם הפתעות. זה היה הסטליסט שהם ביצעו בכל ההופעות האחרונות שלהם ברחבי אירופה. 

כך שכבר לפני שהם עלו לבמה, ידעתי מראש שההופעה תהיה באורך של משהו כמו שעה ו 20 דקות, קצת קצר במונחים של להקה עם קריירה של כמעט 40 שנה, ו 30 מאז הפריצה הגדולה שלהם באמצע שנות ה 90. מה שלא ידעתי - זה כמה כיף ואנרגיה הם יכולים לדחוס לתוך אותן 80 דקות. התשובה - הרבה מאוד.

 כבר מהפתיחה, היה ברור שרמת  האנרגיה על הבמה ובקהל תשבור שיאים, כאשר בפחות מ-10 דקות ״קרעה״ הלהקה שלושה מהלהיטים הכי גדולים שלהם: Come out & play , All I want, I want you bad. זו גם הייתה האתנחתא הראשונה (וכמעט היחידה) בה קיבלנו את יציאת החובה של ״שלום תל אביב, שלום ישראל״.

זו גם היתה הנקודה בה שמתי לב למה שחשבתי היתה בעיית סאונד מסוימת, בה התופים (עם ברנדון פצבורן, שלגמרי גנב את ההופעה מבחינתי - הוא מנגן כל שיר ב 200 קמ״ש, כאילו חייו תלוים בכל מכה) טיפה השתלטו על הסאונד, והבס של טוד מורס נשמע מאוד חלול וכמעט לא קיים (דבר שעשוי מאוד לחבל בסאונד של להקה שתלויה מעט מאוד באפקטים קוליים וסאונד שמגיע ממקורות אחרים).

 אבל אז נחתה עלי התובנה - זו להקת פאנק. שום דבר לא אמור להיות ״מושלם״ או ״מדויק״, למעשה, זו אולי אקסיומה - אבל הופעת פאנק ״מושלמת״ היא כנראה כזו בה שום דבר אינו מושלם באמת.

דקסטר הולנד מעולם לא היה בעל קול מדהים או מצויין - אבל הוא נותן את כל כולו. קווין ״נודלס״ ווסרמן כנראה לא יכלל באף רשימת ״הגיטריסטים הכי גדולים ב…״ - אבל הוא משתלט על הבמה עם אישיות כובשת, חיוכים אינסוף ומספיק ביצועים מהוקצעים, כולל מחרוזת להיטים קצרה שכללה את איירון מיידן, בלאק סבת׳ ורובים ושושנים והובילה לתוך ביצוע קצר ולמרהיב של קלאסיקת הפאנק של הראמונס ״Blitzkrieg Bop”. 

לקראת סוף ההופעה, התברר שהאופספרינג הם גם קומקאים לא קטנים, כאשר פצחו בנאום שהיה סרקסטי עד כדי כאב, על כמה הקהל הזה מדהים, ויש לו קול של מלאכים כשהוא שר, ובמיוחד - הדגישו לפחות 4-5 פעמים שזה הערב הכי גדול בהיסטוריה של הרוק…אי פעם! 

אבל גם אם זו היתה הגזמה לצורך ריצוי הקהל, או סתם חלק מאיזו אתנחתה קומית שהרוויחה להקה עם קריירה של 40 שנה היה ברור על הפנים של אלפי היוצאים שהם אולי ראו הופעות שהיו כפולות ואפילו משולשות באורכן, אבל לפחות ללילה אחד האופספרינג הוכיחו שבפאנק - זה לא האורך שקובע אלא מה שעושים איתו!