כולם מאזינים למוזיקה. אבל להיות אחד מאותם אנשים שהם ״חולי״ מוזיקה זו לפעמים עבודה קשה. צריך לעקוב אחרי אמנים חדשים וותיקים, אחרי טרנדים פופולריים וכאלו שמאבדים קיטור ולדעת להבדיל בין 37 סוגים שונים של מטאל (לפחות) להשד יודע כמה סוגים של מוזיקה אלקטרונית.

אני לרגע לא אנסה לטעון שאני אחד מהאנשים שהכי ״מבינים״ במוזיקה כיוון שיש לי יותר מדי ״חורים״ בהשכלה (מה זה ג׳אז לעזאזל?), אבל אני רוצה לחשוב ששנים של עבודה בחנויות דיסקים (זוכרים שזה היה דבר אמיתי?) ועוד כמה עשורים של השכלה מוזיקלית עצמאית הביאו אותי למצב בו אני מסוגל להאזין ולהעריך ז׳אנרים מוזיקליים נרחבים, גם אם ברירת המחדל שלי תמיד תחזור לכיוון הרוק/מטאל. אבל שום דבר לא הכין אותי לתופעה שהיא Electric Callboy.

טכנית, אפשר לשייך אותם לתת-ז׳אנר של מטאל המכונה דאנס/פארטי-קור, שילוב של מוזיקת דאנס והארדקור מטאל (כן, כזה שצורחים בו די הרבה, אבל עדיין יש מקצב מאוד ברור וקל לזיהוי), אבל הלהקה הזו,בעיני לפחות, היא הרבה יותר חוויה מכל תופעה אחרת שנתקלתי בה בשנים האחרונות.

הלהקה שנוסדה בגרמניה בשנת 2010 כונתה, עד לתחילת שנת 2022, Eskimo Callboy, אבל עברה תהליך של שינוי שם (וגם הקלטה מחדש של מספר שירים שמילותיהם נחשבו לפוגעניות), קצת יותר משנה וחצי אחרי שנפרדו מהסולן המקורי שלהם - סבסטיאן ״סושי״ ביסלר לטובת ניקו סאלך.

השינוי הזה עשה להם רק טוב. בעשור שקדם לו הלהקה לקחה חלק במספר תחרויות מטאל גדולות, וזכתה בחלק מהן, אבל תמיד נחשבה ללהקה מחתרית במקצת, כזו שגם בשיא התקופה יכלה למלא מועדונים קטנים/בינוניים לכל היותר, או להוות מופע פתיחה של להקות אחרות. אבל המעבר לסולן חדש, ושינוי כיוון יצירתי בקליפים ובשירים הזניק את הלהקה קדימה.

הסינגל הראשון שהושק יחד עם ניקו נקרא HYPA HYPA והוא אחד מהלהיטים הכי גדולים של הלהקה עד היום, כאשר הוא צבר למעלה מ 34 מיליון צפיות ביוטיוב, ובו ניתן לראות, אולי לראשונה, את ההומור הפרוע והקליפים המעוצבים שיהפכו במהרה לסימן ההיכר של הלהקה. להיטים אחרים מהשנים האחרונות כוללים את Pump It רווי המיניות והיחס למכורי כושר, ו We got the moves שקשה מאוד לראות בלי לפרוץ בצחוק לפחות פעמיים.

הסגנון של הלהקה כולל פתיחות ופזמנים שנשמעים כאילו יצאו ממצעדי הדאנס של שנות ה-90 עד תחילת שנות ה 2000 - קליטים, חלקים, וכאלו שגורמים לכם לרצות לרקד, גם אם ריקודים זה לא בדיוק הדבר שלכם, ומעברים חדים לקטעי מטאל שמשלבים תופים בועטים, גיטרות מנסות ובעיקר את קולו של קווין ראטאז׳ק שצועק את כל המילים, אבל נשאר מספיק ברור ומהווה קונטרה מצוינת לקול החלק והנעים של ניקו. בשנה האחרונה, הוציאה הלהקה מספר להיטים, כולל קאבר מצויין ללהיט Every time we touch של סקאדה משנת 2006.

אבל אם רוצים לראות את השינוי האמיתי שחל בלהקה, הצמיחה האדירה שלה בשנתיים האחרונות והקפיצה בפופולריות שלה, צריך רק לצפות בגרסא החיה לשיר Spcaeman כדי לראות איך למעלה מ 10,000 איש מתחילים את השיר ב״קולולולו״ ומסיימים אותו בקריאות הלל לאלטון ג׳ון (כן, באמת).

בחודשים האחרונים, משתתפים Electric Callboy בעשרות פסטיבלים ברחבי אירופה, וממלאים אולמות הרבה יותר גדולים מאשר בתחילת דרכם. ועכשיו רק נשאלת השאלה - מתי כבר מישהו יביא את המסיבה הכי טובה ובועטת באירופה לארץ ישראל?