הזמרת שינייד אוקונור הלכה היום (רביעי) לעולמה בגיל 56. הזמרת האירית הותירה אחריה שלושה ילדים, בנה שיין הלך לעולמו בשנה שעברה בגיל 17.בפוסט האחרון שלה ברשתות החברתיות, שינייד צייצה תמונה של בנה המנוח וכתבה: "מאז חיה כיצור לילה מת. הוא היה אהבת חיי, מנורת נשמתי". 

ב-1988 יצא האלבום הראשון של או'קונור, The Lion & the Cobra, שלמרות הביקורות הטובות עליו לא זכה להצלחה במכירות. באלבומה השני, "I Do Not Want What I Haven't Got", נכללה גרסת כיסוי שביצעה לשירו של פרינס "Nothing Compares 2 U". השיר הפך ללהיט גדול בכל העולם, והאלבום היה אחד מרבי המכר הגדולים של 1990.

האלבום אף זכה בפרס גראמי בקטגוריית "הביצוע המוזיקלי האלטרנטיבי הטוב ביותר" לשנה זו, והיה מועמד בשלוש קטגוריות נוספות (כולן על "Nothing Compares 2 U". השיר אף נכלל ברשימות משאלי קוראים ל־"50 גרסאות הכיסוי הגדולות בכל הזמנים" שערכו "Observer Music Monthly" (של "האובזרבר") ב־2007, ו־"NME" ב־2013.

ב-2002 יצא האלבום Sean-Nós Nua, שהכיל ביצועים של או'קונור לשירי עם איריים, חלקם באירית. זמן קצר לאחר מכן יצא אלבום ההופעה She Who Dwells in the Secret Place of the Most High Shall Abide Under the Shadow of the Almighty, ובאותו זמן היא הכריזה על פרישה מקריירת המוזיקה. הכרזתה הופרכה עם הוצאת אלבום הרגאיי Throw Down Your Arms, בשנת 2005. ב־2017 שינתה את שמה למגדה דאויט. באוקטובר 2018 הודיעה כי התאסלמה ושינתה את שמה לשוהאדה סאדאקאט