בום! לא, אין צורך להיבהל. BOOM זהו שמו של שיר המסיבות החדש של הזמרת אגם בוחבוט שנוצר עם דיג'יי אלי מתנה. השניים חברו יחדיו בשיתוף פעולה להביא את הקול המרגש של אגם עם המוסיקה של מתנה שתעיף את רחבת הריקודים.

זמן קצר מאז צאתו, השיר חורך את רחבות הריקודים, כשדי ג'יי מתנה פותח כל ערב בו הוא מתקלט בחתונות, באירועים ובמסיבות – עם השיר החדש.  "השיר מקפיץ בטירוף" הוא מעיד. אלי מתנה, מאי כהן, דור דקל וגיא קחלון, כל הארבעה התכנסו יחדיו וכתבו את מילות השיר והלחן של השיר "עד שהגענו לדיוק", מספר מתנה.

קרדיט עטיפת האלבום של בוחבוט (צילום: AVOXVISION)
קרדיט עטיפת האלבום של בוחבוט (צילום: AVOXVISION)

"נכנסתי במוד שטיח אדום, כולי באה בסטייל
כולם יודעים המסיבה לא מתחילה בלעדיי
בקושי מכירים והוא כבר עם פרפרים
אני בשלי אין לי זמן לדיבורים
אני בראש טוב, ברמן תן לי עוד שוט
כן אני בהוט ספוט, דיג'יי תן לי עוד דרופ" (מתוך השיר). 

"אגם מאד מוכשרת, אני שרוף על השירה שלה. חשבתי שהיא הכי מתאימה לבצע את השיר. כשפניתי אליה היא ממש שמחה. אגם היא ווקליסטית מדהימה, הקליטה את השיר בפעם אחת, לא היינו צריכים לגעת בו או לערוך" התפעל מתנה. 

אלי מתנה, בן ה-33, כבר עשרים שנים נותן בראש על הרחבה, מתקלט ועושה רמיקסים לשירים. "אני מרגיש את הרחבה ויודע איזה ביט וקצב ומהירות לתת לכל שיר". זו לא הפעם הראשונה שהוא כותב ומלחין שיר. "אני מאד גאה בתוצאה והקהל בטירוף על השיר. אין הרגשה טובה מזו". הוא נולד וגדל ברמת גן. התשוקה למוסיקה בעבעה בו כבר מגיל עשר כשידע שהעתיד שלו מצוי במוסיקה הקצבית ועל רחבות הריקודים. "התחלתי כשעוד לא היה אינטרנט".

כשהיה בן 14 פרסם הנער אלי מתנה מודעה בעיתון מקומי, בה הציג עצמו "דיג'יי למסיבות ואירועים" והטלפונים התחילו לצלצל ולא חדלו. בחמש השנים הראשונות הוא נהג לתקלט בחינם, סוחב את הציוד והרמקולים הכבדים ונעזר בהוריו התומכים שהסיעו אותו לכל מקום ולכל מסיבה, וכך עשה לעצמו שם בברנז'ה המקומית.

הוא הפיק ליין מסיבות תל אביביות במועדון הקומפורט 13 וכיהן כרזידנט במועדונים המובילים בתל אביב. בשנת 2012 זכה מתנה בתואר דיג'יי השנה של חיי הלילה שהוענק לו מטעם  XL ו- TIME OUT במסיבה המרכזית בגני התערוכה שבה התארח הדי ג'יי השבדי אביצ'י. ב-2013 שוב גרף את תואר דיג'יי השנה של חיי הלילה. 

דיג'יי אלי מתנה מתקלט. צילום: Apex media crew

מכאן ואילך שמו הלך לפניו "זה הקפיץ לי את הקריירה", סיפר. הוא הוזמן לתקלט באירועים גדולים ונחשבים. ב-2015  ניגן בבמה המרכזית של "לילה לבן" בכיכר רבין מול 50,000 איש  ומשנת 2017 הפך לג'יי הקבוע של ה-FUNJOYA, פסטיבל הסטודנטים הגדול בישראל. הוא גם הוזמן לחמם את בהופעות של גדולי הדיג'אים בעולם שהגיעו לישראל, בהם דימיטרי וגאס ולייק מייק, דון דיאבלו, אלוק, נרבו, לוסט פריקוונסס ונוספים.

בשנים האחרונות, פעם בו דחף ליצור מוסיקה משלו כשהשיר לאגם בוחבוט הוא הסנונית הראשונה. בנוסף הוא עורך רמיקסים רשמיים לזמרים מובילים בהם עידן רייכל, עברי לידר, רותם כהן, קרקולי, איזי, רן דנקר אנה זק ועוד. "הרמיקס לשיר 'לך לישון' של אנה זק הגיע ל-400 אלף השמעות".

בשרשרת השיאים בקריירה הקצבית שלו הוא מונה את הפקת הרמיקס הרשמי שעשה בשנת 2021 ל"האח הגדול", בפעם הראשונה בתולדותיה של התוכנית, שסחף אין ספור השמעות ועשרות אלפי מאזינים.

דיג'יי מתנה נמצא גם בראש החץ של המסיבות שעורכות לעובדיהן חברות ההיי טק המובילות במשק. ב-2019 ניגן עם חברת מייקרוסופט באירוע מסביב לעולם, תיקלט במסיבת פורים המדוברת באפריקה של חברת WIZ שאירחה את גדולי הזמרים בישראל, עם חיבור מיוחד של רן דנקר ונינט טייב בקונספט שכולו דיסני, שחולל מיני סערה בשל ההוצאות המוגזמות של חברות ההייטק.

הוא מנגן גם בחתונות מתוקשרות של סלבס, בהן של השחקנית שירה לוי, כוכב הנוער קוין רובין, איש היח"צ שיר פינטו, הזמר רותם כהן, דוגמנית כלי הנשק אורין ג'ולי. בשנת 2023 ניגן בחתונותיהם המתוקשרות של לירן שטראובר וטל טלמון, טיטי מלכת היופי לשעבר, שגיא מוקי, איזי, טלי כרקוקלי ואחרים. 

אלי מתנה הוא גם הבעלים של חברת המוסיקה HYPE, אותה הקים לפני שנה וחצי עם שני שותפים - עדי דור ונדב שפילמן. לאחרונה הוא נבחר לדיג'יי העסוק בישראל, עם יותר מ-200 אירועים בשנה. "זה טירוף טוב. אני חי את המוסיקה החל מהרגע שאני מתעורר בבוקר ועד שעות הלילה המאוחרות. מתקלט, עורך מוסיקה, יוצר פלייליסט ועכשיו גם כותב שירים. זה אושר. זה מחדד את היכולות שלי מול עצמי ומול הקהל".

האם ידוע מי יתקלט בחתונה שלך?
"אני נמצא בזוגיות עם נועה. חתונה? עוד לא הצעתי, בעזרת השם בקרוב. בעניין המוסיקה לחתונה, כאמור יש לי חברת מוסיקה. כך שבמקרה הזה אני אתן לחברי את המושכות".

 מה אתה חושב על הילד שהיית, שחלם להיות דיג'יי?
"אני גאה בו על מה שהוא חלם ועשה ואיך שהוא עשה, כך שהביא אותי למקום בו אני נמצא היום, וגם יוביל אותי לאתגרים ומחוזות נוספים".