שבר את הטיקטוק: הזמר הישראלי הדתי יהודה סליאס (באנגלית Udi Saleas) רצה לפתוח חשבון טיקטוק כבר לפני שנתיים, אבל הילדים שלו לא אישרו לו כי חששו שהוא "יעשה להם פאדיחות". סליאס כיבד את הבקשה עד שנשבר לא מזמן ופתח חשבון במקום ש"אם אתה לא שם אתה לא קיים", והעלה סרטון שלו שר את אחד משיריו של אחד הזמרים הגדולים, הפופולריים והאהובים ביוון - פסחליס טרזיס שהפסיק להופיע לפני 12 שנה.

לאור הדיווחים על מגעים לנורמליזציה עם ישראל: איראן מזהירה את סעודיה
כולל פיצה וצ'יפס: הטריקים שיאפשרו לכם ליהנות מג'אנק פוד בדיאטה

השיר קיבל אלפי לייקים ואלפי צפיות, וזכה למאות תגובות אוהדות הן מעוקבים ישראלים והן מעוקבים יוונים, שלא הבינו מאיפה נחת עליהם הזמר עם הכיפה, שלו שירה ודיקציה כה מדויקות. "אלוף, הלוואי שתגיע להופיע ביוון", "אתה זמר הפולק הטוב ביותר", "ההופעה הכי טובה מאז טרזיס" ו"התרגשנו מהקול שלך" הן רק חלק מהתגובות המפרגנות שקיבל סליאס, שמתגורר בגבעת-עדה עם רעייתו אביטל ושלושת ילדיו.

"מיד הבנתי שיש ביקוש למוזיקה ולשירים הללו שנעלמו ושכיום כמעט ולא נשמעים ביוון", סיפר סליאס. "התגובות שקיבלתי דרבנו אותי להעלות עוד סרטונים - באחד מהם שרתי עם פסחליס טרזיס בעצמו כשביקרתי ביוון לפני 12 שנים".

עוד אמר, כי "סרטון נוסף גרף מעל 250 אלף צפיות, בהמשך העלתי סרטונים נוספים שגם זכו לתגובות רבות, רובן תגובות של תדהמה. מעבר לפירגונים והחיזוקים שקיבלתי מהעוקבים, קיבלתי גם לא מעט הזמנות להופיע ביוון, והרבה תגובות של אנשים שרוצים להגיע לארץ להופעות שלי".

@udi.saleas #זמריווני #nikolopoulos16 #foryou #pasxalisterzis♥️ #mbravo #fyp ♬ צליל מקורי - יהודה סליאס


גם סרטון בו הוא שר לצד זמרת גדולה מיוון ששמה אלני ויטלי כאשר זו הופיעה בארץ גרף מאות שבחים, לייקים ואלפי צפיות.

@udi.saleas #τικτοκ_ελλαδα #זמריווני #fyp #foryoupage❤️❤️ #greektiktoker🇬🇷 ##foryougreektiktok#ελένηβιτάλη#elenivitali##זמריווני #טיקטוקישראל #טיקטוקישראל🇮🇱🇮🇱🇮🇱 #greektiktok #zembekiko #laika #manolisaggelopoulos #agapezmou ♬ צליל מקורי - יהודה סליאס

"מאד שמחתי לקבל תגובות כל כך מרגשות ומחממות את הלב", המשיך סליאס. "זה מחזק לקבל הערכה כל כך גדולה על השירה ועל העבודה הקשה שלי".

סליאס נולד וגדל בירושלים לבית מוזיקלי, לאח תאום המנגן פלמנקו ולאח המנגן רוק. משיכתו ואהבתו של סליאס למוזיקה היוונית, נגינת בוזוקי ושירה גם יחד, החלה כבר בילדותו. את רוב שעותיו הקדיש סליאס להאזנה למוזיקה יוונית, לנגינה בבוזוקי, וכמובן לאהבתו הגדולה מכולן - השירה. עוד בהיותו בחור צעיר הוא הופיע ושר במועדונים כשהוא מלווה את עצמו בנגינת הבוזוקי.

יהודה סליאס (צילום: פרטי)
יהודה סליאס (צילום: פרטי)

בשנת 2000 יצא לאור אלבומו הראשון של סליאס - "בקסם יווני", שכלל בתוכו קאברים רבים ואהובים, המוכרים שביניהם "מופיגיס" (אינתה עומרי) ו"אימנה טורקה אימנה איגרקה". באלבום זה ליוותה את סליאס התזמורת הסימפונית של רעננה.

ב-2003 יצא אלבומו השני "במיטב הלהיטים מיוון" בו שיתף פעולה עם הזמר קובי פרץ בלהיט "תתחיל איתה". עוד מופיעים באלבום השירים "טיממה" ו"פפסה ליפון", שזכה לאחר מכן גם לגרסת כיסוי בעברית של הזמרים נתי לוי ופיני חדד.

בשנת 2006 הוציא סליאס את אלבומו השלישי שנקרא "בחפלה יוונית מטריפה", הכולל בתוכו קאברים לשירים מוכרים כדוגמת "ד'ן קליאו יאסנה" (אני שוב נשבע לך) ו"יאטי נדיוחניס" (אני ואת). בנוסף, ניתן למצוא באלבום את השיר "דרכי" אותו שר סליאס בדואט ביחד עם הזמר אבנר גדסי. המילים בעברית נכתבו על ידי אביהו מדינה וביוונית על ידי יוסף בן אברהם. השיר הולחן על ידי גדסי. בנוסף, לשיר הופק קליפ מוצלח שנוגן בערוץ המוזיקה.

במהלך הקריירה הענפה שלו הוציא סליאס אלבום שירים של סטליוס קזנג'ידיס - מגדולי זמרי יוון שנפטר ב-2001, שם הוא שר 21 משיריו של קזנג'ידיס ומפליא בנגינת בוזוקי.

אז יש סיכוי לסיבוב הופעות ביוון?
"כיום אני מופיע ברחבי הארץ בטברנות ובמסיבות יווניות. במידה ואקבל הצעות קונקרטיות להופעות ביוון אשקול זאת בחיוב. אשמח להופיע במדינה שאת המוזיקה שלה אני שר שנים ואותה אני כל כך אוהב".