לפני שנה, אחרי עוד יום שגרתי יחסית, שלושה חברים, מוזיקאים, מצאו עצמם בפגישה מקרית באולפן שהפכה לסשן של כמה שעות, בסיומו יצאו עם ״רוצה לבד״, שיר באווירת פופ/פולק קליט מהאזנה ראשונה ומאיר את הלב. 

השלושה, צחי אלוש, יובל דה לוי וחנן יה (חנן יה ישראל בוהדנה) נפגשו באולפן של צחי בין סשנים ומצאו את עצמם כותבים שיר יחד, הכי ספונטני שיש. הם בכלל תכננו להעביר אותו לזמר אחר אבל מצאו את עצמם מאזינים לזה ומתרגשים מהביחד ומהשילוב הווקאלי. זה הזכיר להם את שלישיית גשר הירקון, אבל עם סאונד וגישה מודרניים יותר. הם החליטו שככה זה צריך להישאר והוציאו את זה כמו שזה. כמעט בלי עריכות. השיר נכתב והוקלט באותו היום וככה הוא נשאר. 

לשלושה קריירה מוזיקלית פורה גם בנפרד כמובן. צחי אלוש, סולן מרפסות בעבר, להקה שנבחרה לדבר הגדול הבא של גלי צהל ב2008 ולה שלושה אלבומים וכמובן השירים ששחרר לבד וכתב לאמיר דדון, אלי חולי ואחרים. 

יובל דה לוי, זמר ויוצר שגם נחשב לפסנתרן מחונן. התחיל כפסנתרן קלאסי אך כבר בתור ילד גילה את עולם היצירה. בימים אלו עובד על אלבום שני , כאשר סיבוב ההופעות האחרון שלו , בו החל לשלב סאונד אלקטרוני כקלידן / זמר מבצע, ברוח האלבום החדש , זכה לביקורות נלהבות ונחשב למוצלח במיוחד.

וחנן יה שהספיק להוציא אלבום אחד ובדרכו להשלמת האלבום השני , ביניהם "שובי" שנכנס לרשימת השירים המכובדת של גלגל"צ והפך לאחד השירים המרעננים בזכות הכתיבה המיוחדת ושילוב הצלילים הלא שגרתי שלו. חנן יה הוא גם סופר שבימים אלו יוצא ספרו הרביעי (ספר ילדים-"בוטו לא שלי ולא שלך") ואחר כך, תקשיבו טוב לגילוי הנאות המשונה, הוא גם בן הדודה של הזמר עמיר בניון.

עכשיו אחרי שכל זה קרה הם אומרים שיש מצב לעוד שיתופי פעולה כאלה ביניהם: ״זה חיבור שהאיר אותנו מוזיקלית וזה כל כך הרבה יותר נחמד לעשות מוזיקה ביחד. כולם למען המטרה, כולם למען היצירה. יצא שגם אין בינינו אגו והכל זורם נפלא. טפו טפו. שרק ימשיך ככה״.

בימים שיצא הצליח השיר לצבור תאוצה בתחנות הרדיו. מושיקו שטרן מרדיוס 100 אמר בהתרגשות בשידור שזה מרגיש כמו ה״קרן שמש״ הבא. במילים אחרות, להיט שכל המדינה תכיר.

״אנחנו באים עם מסר של אחדות", אומרים השלושה. "המדינה הזאת עוברת תקופה מזעזעת. כל הנימים בגוף שלנו נקרעים מהמצב ההזוי הזה שנקלענו אליו. וגם אנחנו מגיעים ממקומות אחרים, עם דעות שונות וטמפרמנט אחר אחד מהשני, אבל זה לא מפריע לנו לרגע לכתוב יחד, לנגן יחד ואפילו לדבר פוליטיקה בלי להיכנס לעימותים. אנחנו צוחקים על זה. בטוחים שזה מצב זמני ותכף כולם פה ישתו כוס מים ויירגעו. אין לנו ארץ אחרת״.