שעות אחדות לאחר שהשיר החדש שלו "ראוי לאהבה" עלה והתנגן בכל הפלטפורמות המוסיקליות, הזמר אלקנה מרציאנו נרגש יותר מתמיד. "אני מתרגש עם כל שיר שלי שיוצא, אבל הפעם ההתרגשות היא מעבר לכל מה שהכרתי בעבר, כי השיר מספר את סיפור החיים האישי שלי", אומר מרציאנו.

כמו בטלנובלה: נבחר הזמר הישראלי שיחמם את הכוכבת הארגנטינאית לאלי אספוסיטו
תכבוש את ניו יורק: נועה קירל תופיע במדיסון סקוור גארדן

השיר החדש "ראוי לאהבה" שמרציאנו יצר ביחד עם עילי "צוקוש" רביב, הוא מונולוג אישי המביא בצליל ובקולו של מרציאנו את סיפור ילדותו וחייו הלא קלים, מהם צמח להיות האדם והזמר שהוא.

אלקנה מרציאנו, זוכה העונה השלישית של "דה ווייס", חשף בעבר חלק מסיפור חייו. "הפעם, כשנכנסתי לאולפן עם צוקוש (עילי רביב) אמרתי לו שאני רוצה לכתוב שיר על החיים שלי. וביחד ישבנו תפרנו מילים ולחן בזרימה הכי טבעית".

מרציאנו, 31, הוא השלישי מבין שמונה ילדים, שבעה בנים ובת במשפחה חרדית ש"סניקית מאור יהודה. זמן קצר לאחר בר המצווה שלו, אלקנה, נער בן 13 יצא לעבוד בבניין כדי לסייע בפרנסת המשפחה. "כשכל החברים שלי הלכו לבית ספר וחיו חיים נורמטיביים, אני עבדתי מבוקר ועד ערב בבניין, התנדנדתי בלימודים ולבסוף נשרתי מבית הספר בכיתה ח' (...'בום בום בום כל היום שיפוצים מסתיר ת׳דמעות בעזרת סלסולים')".

אגב, בשורה מתוך השיר המתייחסת להיותו אחד משמונה אחים, מרציאנו עושה שימוש בשמונה בלשון נקבה, במקום  שמונה בלשון זכר. "היה לי ויכוח רציני עם המנהל והמעבד שלי, שטענו שזאת לא עברית תקנית. אבל לי זה הרגיש אותנטי להשתמש בשפת הרחוב. אני מאמין שמה שיוצא מהלב נכנס ללב".

מרציאנו לא מתנצל ולא מסתיר את גלגולי ילדותו הקשה ומתייחס גם לבעיות השתיה של האב (..."כשאבא שותה לא עושים שיעורים"). 

"לאבא היו בעיות שתיה. הוא פירנס אבל זה לא הספיק. כשהיה חוזר הביתה שתוי זה השפיע עלי ועל האחים שלי. לפעמים  היו ויכוחים, אבל לא היתה אלימות. ואני ילד לא רגיל, ילד רגיש שהמציאות הזאת השפיעה עלי והיתה מוציאה אותי מאיזון. למחרת, לאחר לילה ללא שינה,הלכתי לבית ספר וכל היום לא הייתי מפוקס".

איך אבא קיבל את החשיפה?

"דיברתי עם אבא שלי ואמרתי לו שאני רוצה לספר את סיפור חיי בשיר. אבא, שהוא האדם הכי טוב ודואג, אמר 'זו ההצלחה שלך ואני אתך'. ואוו, כשאני מדבר איתך על הדברים האלה, זה מרגש אותי ברמה מטורפת, גם עכשיו יש לי דמעות בעיניים. בדרך כלל אני משמח אנשים בשירה שלי אבל הפעם שמתי דגש על  עצמי, על חיי ועל כל מה שעברתי".

אין בך כעס?

"אני אדם שלא מצטער ולא מביט לאחור, רק קדימה. אין בי כעס על מה שהיה. יש לי משפחה מדהימה וכולנו אחד בשביל השני. כשמישהו צריך משהו בכל יום ושעה כולם נרתמים ועוזרים. קיבלתי מתנות בחיים, אבל המשפחה שלי היא המתנה הכי גדולה וטובה שקיבלתי. אמא אילנה, גידלה בי את האמונה בעצמי. היא תמיד אמרה לי: 'אלקנה אתה תהיה אחד הגדולים'.  

לכן, כשנערים צעירים פונים אלי אני תמיד נעתר ומחדיר בהם תקווה ומוטיבציה, כפי שעשו לי. כי כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו. חלק מהאחים שלי עובדים גם היום בבניין. חלקם עדיין דתיים. אני לא דתי, אבל שומר שבת. הערכים שקיבלנו בבית נשארו איתנו וזה הכי חשוב".

אלקנה מרציאנו (צילום: עומר שפירא)
אלקנה מרציאנו (צילום: עומר שפירא)

הוא לא למד פיתוח קול וחידד את  סלסולי קולו הייחודי באתרי הבניה בהם עבד. "בחללים הריקים בבניינים יש אקוסטיקה מטורפת". לדבריו, עובדי הבניין הפלסטינים איתם עבד, היו מצלמים ומקליטים אותו שר במהלך עבודות הבניה והשיפוצים ומראים את הסרטונים לחבריהם. הם גם אלה שדחפו אותו להתמודד בתחרות דה וייס.

"לא ידעתי איך יאכלו בדה ווייס זמר מזרחי. הרי לא היתה לנו טלוויזיה בבית. הייתי בטוח שלא אעבור את האודישן הראשון, אבל לשמחתי עברתי שלב ועוד שלב. הקהל באמת בחר בי. הייתי בקבוצה של שרית חדד. כן, מדי פעם אנחנו עדיין שומרים על קשר".

מאז דה ווייס, ולאורך הקריירה שלו הקליט מרציאנו שני אלבומים, הכוללים בין היתר את השירים "אהלן ביק" לרגל ההסכמים עם דובאי, "דחיה", "ג'ומנאר", "מלך השטויות", "טם טם", "את לכל החיים" ("נאמר לי שזה אחד השירים המושמעים בחתונות בזמן הכניסה לחופה") ועוד.

לצילומי הקליפ "ראוי לאהבה" מרציאנו חזר לשכונת ילדותו באור יהודה ("ההורים עדיין גרים באותה השכונה") אל גגות השיכונים המתפוררים. יצחק, אחיו הקטן מופיע בקליפ בדמותו של  אלקנה הצעיר בעוד שכל המשתתפים האחרים בקליפ הם שחקנים. 

אלקנה מרציאנו מתגורר בקרית אונו, נשוי לעדן ואב ללני בת השנה. לפני חודשים אחדים הקדיש לה שיר. "היא האוצר הכי יקר בעולם" הוא נמס "אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו, אבל אני אבא מחבק ודואג ונהנה מאד בתהליך הגדילה של הבת שלי. 

לנהל חיי משפחה בחיים סוערים ואינטנסיביים כמו שלי, כשאתה מופיע בלילות זה לא פשוט. אבל אני משתדל שכולם יהיו שמחים, שלא יסבלו חסכים. אני דואג למצוא זמן למשפחה לדבר ולהיות איתם.  כמי שעושה אמנות אני יכול לומר, שלעשות בית וחיי משפחה זו אמנות בפני עצמה".

כמו מילות השיר: אתה מרגיש 'ראוי לאהבה'?

"אני איש של אהבה, מוצף באהבה. אני מאמין שכל אחד ראוי לאהבה. יש לי הרבה חלומות מקצועיים להגשים, אבל החלום הגדול שלי הוא להמשיך לקום בבוקר ולעשות את מה שאני יודע ואוהב ולא להפסיק לשיר".