השם ארז שרון אולי לא אומר לכם הרבה, אבל איזי נשמע מוכר יותר, לא? הראפר, בן ה-36, חגג אמש (שבת) את המופע האחרון בסיבוב הופעות העשור בקריירה, יחד עם קהל שיצר קוקטייל זיעה אחד גדול בזאפה פארק הירקון, ואף בישר בשורה לגבי המשך הקריירה המוזיקלית.

האיש והכובע איגד קהל גדול ובו מגוון גילאים גדול יותר, שנע בין 14 ל-35, וסיכם בהופעה בת שעתיים עשר שנים של שירה, העברת מסרים ושמחה. אך עם חגיגות העשור באה גם ציפייה מסוימת. הגעתי למופע עם ציפיות גבוהות, בהן מחשבות על מופע מסכם, הכולל את השירים האייקונים מתחילת הקריירה ועד סופה. הופעות אורח מפתיעות, חוויה מטורפת שמעבירה אותך במכונת זמן מ2012 ל2023. והכל קרה, אבל קצת אחרת משדמיינתי.

השיר הפותח היה ״חוזר למסלול״, מהאלבום האחרון של הראפר, ״אייקון״, שהציג כבר על ההתחלה את גאוות היחידה של המעריצים ועיניים נוצצות של הזמר על הבמה. מיד לאחר מכן לקח אותנו איזי בחזרה לעבר, עם להיט המסיבות מלפני 10 שנים - ״מדביק אותי לקיר״.

ואז התחיל מסע נוסף. מסע בין נוסטלגיה וגאווה לבין בייביסיטר לדור הבא במוזיקה. מיד אסביר. בהופעת אורח מפתיעה, עלתה ראשונה על הבמה הזמרת ענבל ביבי, פליטת ריאליטי המוזיקה שלאחרונה חזקה מאוד בטיקטוק, מה שהסביר איך הרבה צעירים בקהל הכירו אותה. ביבי סיפרה על הלהקה שהייתה לה אז, לפני שנים, עם הראפר והשניים ביצעו יחד את ״תעשה טוב״. ואז החל הבייביסיטר, איזי עזב את הבמה להחלפת חולצה, מה שבמזג האוויר שהיה אתמול הייתה פעולה סבירה מאוד, וביבי נותרה לבד על הבמה.

ענבל ביבי במופע של איזי (צילום: יחצ)

עם קהל חצי מובך מהמצב, שהגיע לחגוג עשור לראפר האהוב ולא בדיוק הבין מה קורה שם למעלה, היא ביצעה את השיר הטרי שלה, ״אף פעם לא לבד״, כשהיא, כאמור, לבד על הבמה. למזלה, הקהל שיתף פעולה וגרם לה להרגיש שהיא אכן, אף פעם לא לבד.

פאסט פורוורד להמשך ההופעה: איזי עלה חזרה על הבמה עם חולצה אחרת, ומלבד להיות היחיד שלא הזיע ברדיוס תל אביב- רמת גן, ביצע את ״כלבויניקית״ והחזיר לכולנו את התקווה לעוד שנים של ראפ ישראלי טוב. בהמשך, עלה על הבמה שיר דוד גדסי, אומן אורח שני שביצע עם הראפר את שירם החדש, ״ובלילות אנחנו על זה״, והדהים את כל הקהל. לאחר מכן, ביצעו השניים את ״לא הכל מן אללה״, והיה נדמה ששיר אחד איחד את כל הדעות השונות בזאפה-גני יהושע.

בין עצב לשמחה אשר טמונים בשיריו, וכאב שהוא לא מחפש להסתיר, איזי הציג מציאות כואבת ואת ההתמודדויות שהיא דורשת. ונחשו מה? עוד הופעת אורח. אבל הפעם אין לי משהו טוב לומר. לבמה הגיעו נס וסטילה, זוג הראפרים שאחראי על הלהיט שנתקע לכל אחד בראש, ״תיק קטן״. ושוב, חצי קהל מאושר מהבחירה האומנותית השנויה במחלוקת, והחצי השני מובך ולא מבין מה מתרחש.

ואז זה החמיר. השיר שפרץ אל כל המצעדים והגיע למיליוני האזנות, השיר המשותף של איזי עם נועה קירל - ״גושפנקא״, השתנה. הראפרית נס, שנשארה על הבמה, החליפה תפקידה של נועה קירל בשיר עם בית חדש שנכתב עבורה, מה שהדגיש את הרגשת ה״בייביסיטר לאומנים החדשים״, והעמיק את המבוכה.

הראפרית נס ואיזי (צילום: יחצ)

בהמשך ביצע איזי את רוב השירים האייקונים, ביניהם  ״בין הבודדים״, ״כולי בהיי״ ו״קולומביאנה״. וכשריח הזעה נודף באוויר, סיפר איזי כי הוא והמפיק שלו. עובדים על קונספט חדש של מופע חי ומסיבה לבני ה-18+, וכי הם משיקים בסוף הקיץ את המסיבה הראשונה בליין המסיבות החדש, שיכלול הופעות חיות של הראפר.

את ההופעה סיים איזי עם השיר ״לא נורמלי״, בזמן שזרק את שלל הכובעים שלו למעריצים בקהל, לאחר שהסביר כי הפסיק לאגור והחליט לתת אותם הלאה, כמו גם פריטים נוספים. בסך הכל, מופע סיום טור העשור של הראפר לא נתן לו את הבמה שהגיעה לו כדי להתגאות בנעשה בעשור האחרון.

עם זאת, הבחירה בלתת את המקום במרכז הבמה לאומנים נוספים הייתה ללא ספק בחירה שלו, וכך העביר גם מסרים תואמים לקהל - בעיקר על אחדות ואהבה. בעשר שנים של עבודה קשה השיג הראפר מעריצים צייתנים ואוהבים, שמקווים, כמוהו, לעתיד שווה וטוב יותר.