בתחילת השבוע, דווח בכלי התקשורת כי בקו אוטובוס 885 של חברת "נתיב אקספרס" מאשדוד לצפת, לאחר שחבורת נערות שביקשו לעלות לאוטובוס התבקשו על ידי הנהג להתכסות משום שלבשו בגדים קצרים ושיישבו בחלק האחורי של האוטובוס בלבד.

"אמר שאנחנו ערומות": נהג אוטובוס הורה לנערות להתכסות ושלח אותן לחלק האחורי

לאחר התקרית, טענו הנערות כי "היינו בשוק, היינו בהלם. כולם הפנו מבטים, הסתכלו על הרצפה. היה רק חרדים באוטובוס, הם לא הגיבו. היה שם חוסר אונים והשפלה. ניסו לדבר עם הנהג הוא אמר שאנחנו ערומות ושאנחנו לא מבינות כלום. פחדנו, באותו הרגע השתתקנו. היה שם חוסר אונים", ריטה הביעה את דעתה על כך וזעמה על המקרה בשיחה עם איריס קול שתשודר הערב (רביעי) ב-21:00 ב-103FM.

"זה נורא" אמרה ריטה. "אני חושבת שמה שהוא עשה, הנהג הזה, זאת הטרדה מינית יותר גרועה מכל דבר. אחר כך שמעתי את אשתו מתראיינת והתביישתי כאישה שהיא אמרה שהיא הייתה 'יורה' (באותן נערות)".

"אני חושבת שהדברים האלו צריכים לבוא על דינם", הוסיפה. "לאף אחד לא מותר לדבר, בטח לא על ילדות של אחרים. אני מוצאת שיש לי תפקיד כאישה, שאישה בכל גיל תוכל לחגוג את הסיפור של החיים שלה, את הנשמה שלה, את מרחב החופש שלה והמחיה שלה".

היא שיתפה כי "אני גם גדלתי בבית שמרני ופרסי והיו חוקים, אבל אלה היו רק חוקים של ההורים שלי, לאף אחד אחר לא מותר להגיד לי מה לעשות. רק לי מותר להגיד לבנות שלי, וגם, עד גיל מסוים. זאת חוצפה וצריך לעצור את זה במיידי. אני מאוד מקווה שכל האנשים שמשמשים דוגמה לעם שלם יתעסקו גם בדברים האלו וממש יגדעו את הדבר הזה".

לאחר הצלחת שני הסינגלים הקודמים Boom Boom Boom ו- Bailador, שלוו בקליפים מרהיבים ומושקעים, מגיע כעת - Happy So - סינגל חדש, דואט של ריטה ו- ELK המלווה בקליפ בבימויו של אלון שפרנסקי, מתוך האלבום המסקרן DUENDE שייצא בקרוב. בשיר Happy So הטקסט עוסק בשאלה הזו ומחפש משמעות לחיפוש הבלתי פוסק שלנו אחר האושר הכל כך חמקמק. במהלך השיחה, סיפרה גם על תהליך היצירה של השיר החדש שלה "so happy", ושיתוף הפעולה עם אייל קצב. 

"יצא ממש במקרה שנפגשנו לאיזושהי פגישה לפרויקט אחר שבכלל לא יצא. אני שמעתי איזשהו שיר שהוא הלחין והפיק, ואמרתי לו 'יש זמרת לשיר הזה? אז הוא אמר לא, אז אמרתי, אני רוצה לשיר'. אז הוא אמר, 'בואי נעשה אלבום שלם שנכתוב ונלחין ביחד ונפיק אותו ביחד'. תהליך היצירה הזה היה מדהים", סיפרה.

עוד אמרה: "כל שיר עף למקום אחר. זה היה באמת מתוך חופש יצירה מוחלט באולפן שלו. זה יצא בכל כך הרבה שפות, ואם אנחנו לא ידענו את השפה אז לקחנו מישהו שמבין וממש ישבנו ביחד ובדקנו על מה יהיה הנושא. זו באמת חדוות יצירה, מהמרגשות שהיו לי עד כה".

זאת ריטה אחרת ממה שהכרנו?
"באלבום 'רמזים' או 'ניסים שקופים' הדיוק והדקדוק על הטקסטים ועל הסיפור האישי היה בראש מעייניי כאמן, כאן מרחב היצירה היה כמו איזה מגרש משחקים נורא גדול שאין לו חוקים. בדרך כלל יש איזשהם חוקים שאתה בוחר לעצמך ליצירה הבאה ואני לא חושבת שזאת ריטה אחרת. זאת מגירה אחרת בתוכי. אמן או כל אדם, יש לו מלא מגירות בתוכו שהוא צריך רק לדעת איך לפתוח אותן ולגלות בתוכן דברים".