ארצי הדור הבא: יונתן ארצי, בנו של הזמר האהוב והמצליח שלמה ארצי, שיחרר סינגל בשם 'אם לכתוב שירים', זאת במסגרת עבודתו על אלבום בכורה משלו. "אם לכתוב שירים", שיר ראשון של יונתן ארצי מתוך אלבום בכורה עליו עובד בחמש השנים האחרונות. ארצי, 33, מנגן וכותב שירים מגיל 13. בשנים האחרונות הופיע רבות לצידו של יהונתן גפן ז"ל במופע "איך שיר נולד" כזמר וגיטריסט, ובמקביל הופיע יחד עם אחיו בן במופע משותף בכל הארץ. בשיחה עם איריס קול ב-103fm שיתף על תהליך היצירה ועל החששות הכרוכות בהפקת אלבום על אף שהוא מתעסק במוזיקה שנים רבים.

בקול מרטיט וכישרון כתיבה יוצא דופן: יונתן ארצי בשיר בכורה נוגע | מדור חם באוזן
אלוהים נתן לו במתנה: איתן מסורי חוזר לסיפורים מאחורי הלהיטים

"אם לכתוב שירים" –שיר קרוב ואישי שמבצע יונתן בהופעות, ומתקבל בחיבוק בכל פעם מחדש. זהו השיר הראשון שמוציא יונתן לבדו.את השיר הפיק ועיבד מוזיקלית יונתן בעצמו.שירו היחיד של יונתן אשר יצא לרדיו עד כה נקרא "כל מה שתרצה". שיר שכתב והלחין ונתן לאביו, שלמה ארצי, ואף ביצע אותו יחד אתו.

תחילה שיתף ארצי הבן על תהליך היצירה לאורך השנים. "אני מתעסק במוזיקה כבר הרבה שנים, אבל עשיתי גם דברים אחרים תוך כדי, למדתי באוניברסיטה פסיכולוגיה ופילוסופיה. אני כותב מגיל 13, כתבתי מאות שירים, והרצון הזה להוציא שירים הלך ונגנז. הקשר והחיבור שלי למוזיקה ולשירים תמיד היה נוכח וזה היה קיים בנפרד אצלי מהמחשבה להוציא את זה. אני מופיע עם אח שלי, והופענו המון בשנים האחרון. משהו לשמחתי עכשיו הבשיל לרגע הזה".

עוד  סיפר על ההופעות עם יהונתן גפן ז"ל, שנפטר לאחרונה. "הייתי בהלם. אני מאוד אהבתי ואוהב את יהונתן ויש לו תפקיד מאוד משמעותי בחיים שלי, כל פעם שעליתי איתו לבמה הרגשתי כאילו קיבלתי מתנה. זו זכות שאני לא יודע לתאר במילים. זה היה הלם, זה אדם שהוא ליהוק כל כך גרוע למוות, הוא כזה חי, קיים, מוכשר ותזזיתי. הייתי ממש המום כששמעתי על זה".

"אני חושב שאין לי ברירה חוץ מלהיות מה שאני, אני לא יודע להביא משהו אחר. אני מרגיש שיש לזה גם כוח להביא את עצמך עם המגרעות, החששות והקושי. סמן להתמודדות ורצון להתפתחות", הוסיף בכנות, וחשף את תחושותיו רגע לפני שיחבוק את אלבום הבכורה שלו: "עכשיו אני מרגיש שאלו השירים שאני כותב, אז אם בחרתי להוציא אותם זה יהיה במגע עם העולם, אני לא בא לזה ברצון של לכבוש משהו ולהיות מפורסם. מזה נמנעתי עד עכשיו".

"אני מרגיש שאני רוצה להביא את עצמי לתוך הדבר הזה ומה שיהיה יהיה, ומי שישמח בזה ישמח, וזה רק ירגש וישמח אותי", המשיך. לסיום, הדגיש ארצי כי "אם אני אזכה לזה ששיר שלי יגרום למישהו להרגיש ככה, זו הפנטזיה".

עריכה: שני רומנו 103fm