המוסיקאי והיוצר יגל הרוש משיק במופע ייחודי, את האלבום "כתר מלכות לאבן גבירול", שנחשב לאחת מפסגות יצירתו הדתית של משורר תור הזהב שלמה אבן גבירול. המשורר מתאר בשירה זו בפיוטיות פילוסופית מיסטית סוערת את הפער בין גדולת האל לשפלות האדם המשתוקק, תוך תפילה עמוקה לקירבה, לתיקון ולהשראה.

ואכן קהילות יהודי המזרח נהגו לשורר את 'כתר מלכות' ביום כיפור, עם עלות השחר. האלבום "כתר מלכות לאבן גבירול" שהוקלט בפסטיבל העוד של בית הקונפדרציה ב-2022, בניהולו האמנותי של אפי בניה - מבקש להשיב לקדמת הבמה את אחד מאוצרות השירה העברית בלבוש חדש. 

האלבום כתר מלכות לאבן גבירול (צילום: יחצ)
האלבום כתר מלכות לאבן גבירול (צילום: יחצ)

מופע השקת האלבום, בהפקת בית הקונפדרציה, הוא פרי יצירה של נגן הקמנצ'ה וחליל הניי יגל הרוש, שעמל במשך ארבע שנים על לחנים חדשים ל'כתר מלכות' במסורת ה"מקאם", הסולם המוסיקלי המזרחי. כל בית מה"כתר" הולחן במקאם אחר וכל מקאם משקף הלך רוח, מצב רגשי ושלב בסולם המיסטי הפואטי שיצר אבן גבירול. 

האנסמבל של יגל הרוש יופיע בליווי מקהלה ויארח את הזמר והפייטן זיו יחזקאל, וכולם יחד יבקשו להשרות אווירה של התכנסות, כשחלל המופע הופך לבית תפילה.

מופע השקת האלבום "יגל הרוש – כתר מלכות לאבן גבירול" בהפקת בית הקונדפרציה, יתקיים ביום חמישי ה-24.8 ב-21:00 תיאטרון החאן הירושלמי.