הזמר והיוצר עידן חביב חוזר עם שיר חדש "פתאום הכל נוסע". את המילים והלחן כתב עידן, הפקה מוזיקלית משותפת של עידן עם גלעד שמואלי. בשיחה עם איריס קול ב-103fm שיתף על תהליך יצירת השיר והביע את דעתו לגבי המחאה המתרחשת במדינה.

"שיר אהבה, כי יש אהבה. יש משהו שקורה. הגדרתי זאת ככה ש'יש מישהי שמסתובבת לי בפאתי הלב ויש שמועה שהיא מסתובבת גם בפנים. אבל זו שמועה ואנחנו לא מגיבים לשמועות'".

כמה זמן היא מסתובבת בפאתי הלב שלך?
"כמה חודשים".

זה ממש חדש.
"זה חדש".

 

כמה דברים רגשיים כאלה מיד שולחים אותך לכתוב?
"זה קטע, כי בדרך כלל בשירים הקודמים שכתבתי, שיצא לי לכתוב, הכתיבה הייתה אחרי הפרידה. היא לא נכתבה בתוך הרגעים של האושר, של ההנאה, בתוך הרגעים האלה שאתה חושב שמצאת את הדבר. כאן יש משהו שבאמת מנסה לתפוס את הרגע עכשיו, באמת ליהנות ממה שיש לנו בינתיים. אנחנו באמת לא יודעים מה יהיה מחר, אנחנו יודעים מה יש לנו עכשיו, ומה שהיה לפני זה זה כבר לא כל כך מעניין. מה שנשאר לנו זה ליהנות ממה שיש לנו בינתיים".

שיתפת? זאת הייתה הפתעה?
"שיתפתי אותה, כן".

באיזה שלב? שיתפת אותה על ההתחלה?
"לאט לאט כשההפקה התקדמה, שיתפתי אותה בתהליך כמובן. זה משהו שלא חוויתי אותו הרבה זמן".


 

המדינה בוערת. נטע ברזילי בקפלן. אתה מגיב לדברים? מתרחק מזה? מעדיף לא לדבר על זה?
"אני מביט מהצד ואני לא חושב שהדעה שלי משנה בכלל באיזשהו אופן מישהו למשהו. בסופו של דבר, אנחנו עם קטן, במדינה קטנה. אם בארה"ב אתה אומר שאתה דמוקרט, אז עדיין יישארו לך 150 מיליון איש לשיר להם, ופה בארץ המצב הוא קצת אחר. אתה צריך לחשוב פעמיים לפני שאתה מוציא מילה מהפה במדינה, בייחוד במציאות של היום. אין לך קהל לוותר עליו. אין לך מקום באמת לומר משהו. השיח לא פתוח היום, הוא מאוד קשה היום". 

"כל כך מפחידות אותי התגובות האלה, והדבר הזה, שאני מעדיף כבר לא להגיד כלום כי אין לי באמת את כל התמונה מול העיניים ואני לא רואה את הכול", הוסיף חביב. "אני מעדיף להתעסק באמנות שלי, בחיים שלי, לנסות לעשות טוב, לעצמי קודם כל, לאנשים שקרובים אליי. אני מאמין במדינה, אוהב אותה מאוד, אני מאמין ומוכן עדיין להילחם עבורה בכל פעם שייקראו לי להגיע. אמנם אני כבר בן 43, אבל עדיין אני יכול לעשות דבר או שניים, ואין לי יותר מה לומר".