את הדואט המרגש "אבל אהבה" למילותיו של אסי דיין ז"ל, הלחינו מירי מסיקה ואלון עדר. השניים מבצעים יחד לראשונה שיר משותף אותו הקליטו ביום האהבה. השיר "אבל אהבה" הוא סינגל שני מתוך אלבום קונספט חדש, הנושא את שמו, (קדם לו השיר "אחת בלילה"), שכל כולו טקסטים ומכתבים של אסי דיין. אלון עדר שותף בהלחנת מרבית השירים באלבום המסקרן הזה.

"המוזיקה בחרה בי": ענת חיטמן משיקה מיני־אלבום ונזכרת בדוד עוזי ז"ל
"התעוררתי משינה, שרפתי תמדינה": אנה זק במתקפה על המבקרים

"אבל אהבה" נכתב בשפה המיוחדת של אסי, שאהב לשחק בעברית ולהשתעשע עם כפלי משמעויות. מלא בכאב והומור, כמו האדם אסי דיין, כמו האהבה עצמה. מירי מסיקה סיפרה לאיריס קול ב-103FM: "מבין כל השירים באלבום "אבל אהבה" הוא המואר ביותר ובתקופה כל כך חשוכה רצינו להאיר קצת".

"זה חלק מפרויקט של טקסטים של דיין, רובם מיילים, מיילים ששלח לי. הכול מאוד קודר ואפל. הכרנו והוא שלח לי מיילים. זה השיר היחידי בפרויקט שיש בו קצת אור. אני מאוד אוהבת את הכאב, כי גם באופל של אסי, גם בשיא הכאב, יש שם תמיד הומור".

"גם השיר הזה מאוד כואב, הוא פשוט בכל זאת, כי בסוף המשחק מילים שם, כל כך יפה", הוסיפה מסיקה. "גם הלחן יצא כל כך בקלות, שמעתי מלא דברים, זה שיר היחידי שהוא ממש שיר. כל השירים התערבתי, כי זה מיילים. זה שיר שהוא כתב, הוא היה משורר. אנחנו פשוט ישבנו על הפסנתר, והוא שר, והיה מעין מקום של דיי, כבר עייפתי מהכול, עייפנו. וגם יש בזה משהו טיפה פתייני". 

"בדיוק חזרתי מחו"ל ופעם היה פה מצב נוראי בארץ, קרע נוראי בעם, לא יודעת איך אפשר היה לחיות ככה, ואז ראיתי חדשות ובכיתי כמו כל יום, וקישרתי את זה", המשיכה הזמרת. "פתאום זה היה גם לנו, ובלי תירוצים גם, דיי, עכשיו. כי אין ברירה, איזו ברירה עוד יש? יש ברירה יותר טובה מלאהוב? זה הפך למשהו שהוא גם בקשה שלי. אני גם רוצה לראות את זה בחדשות, משהו שיתן לי נחמה, אור".

על העבודה עם אלון עדר סיפרה מסיקה: "היה מאוד טבעי, אני כל כך אוהבת את האיש הזה. חצי מהאלבום זה הוא, אתמול בדיוק הלחנו את השיר האחרון, הוא הלחין אני ישבתי לידו. זה נורא מעניין לעשות אלבום קונספט ולא להתחשב בכלל במה יגיעו. זה הרבה שנים לא קרה לי וזו חוויה משחררת וכייפית כל כך, ואלון הוא פשוט גאון. הוא מנגן באופן אחר מכולם, ומלא במנגינות, הרמוניות. זה כאילו בלי אגו, כולו אומנות. כל כך יפה.