פסטיבל ג'אז בים האדום חוזר במהדורה ה-37 לנמל אילת, עם מיטב המוזיקאים מהארץ והעולם. הליינאפ כולל 22 הופעות, מתוכן 11 בינלאומיות, הפקות מקור, השקות של אלבומים, מופעים מיוחדים לפסטיבל וג'אם סשנים עד אור הבוקר. הפסטיבל ייערך ב16-18 בנובמבר, בנמל אילת.

המופעים מתקיימים בנמל אילת תחת כיפת השמיים מול הים והספינות, באווירה של חופש ושמש נעימה בעיר התיירות אילת. הצוות האמנותי של הפסטיבל, בהובלת יוסי פיין כשלצידו ניבה עמלי-מעוז, אצרו וחיברו בין המוזיקאים שיגיעו להופיע השנה באילת. 

הפסטיבל ייפתח השנה במופע מיוחד שיוקדש ללכתו של דובי לנץ ז"ל, מי שהיה מיוזמי וממקימי הפסטיבל במהדורת החורף וגם ניהל אותו מוזיקלית.

בין המשתתפים בפסטיבל: אמן הג'אז זוכה הגראמי Robert Glasper שיופיע כבר ביומו הראשון של הפסטיבל. מהצד השני של הגלובוס תגיע הפסנתרנית זוכת הפרסים Hiromi מיפן, עם הפרויקט החדש והמסקרן שלה Hiromi's Sonicwonder. גם הסקסופוניסט האגדי Kenny Garret יגיע לפסטיבל עם הרכב נגנים יוצא דופן, במופע עם אלבומו האחרון Sounds from the Ancestors.

מכאן יעלו ויופיעו כל אחד על במה נפרדת: הלהקה The Bad Plus בהרכב החדש, הצמד DOMi & JD BECK  שמובילים את הסאונד של הג'אז העכשווי, Mehdi Nassouli & Omri Mor במפגש מלהיב הין מרוקו לג'אז האנדלוסי, Alfredo Rodriguez וירטואוז הפסנתר הקובני, רמי קלינשטיין שיארח את ג'יין בורדו בהרכב מיוחד לפסטיבל, הבסיסט עומר אביטל עם החמישייה החדשה שלו, המתופפת רוני כספי בטריו עם סאונד חוצה ז'אנרים, המתופף עופרי נחמיה שישיק אלבום בכורה בפסטיבל ועוד רבים.

פסטיבל הג'אז באילת (צילום: יח''צ)
פסטיבל הג'אז באילת (צילום: יח''צ)

בין הפקות המקור יתקיים מופע מחווה חד-פעמי לסקסופוניסט והמלחין Wayne Shorter ז"ל, עם הרכב נגנים מיוחד בניהול מוזיקלי של יוסי פיין, ואירוח של שלושה סקסופוניסטים מפתיעים.