רגע לפני חגי תשרי - הפיוטים במרכז הבמה. בימים האחרונים מתקיימים אירועי "מפיוט לפיוס" בבמות ברחבי הארץ, זאת בהנחיית מגישת גלגל"צ לבנת בן חמו ובהשתתפות ד"ר הלל מאלי, הפייטנית שיר יפרח והיוצר שי צברי. בן חמו סיפרה לקהל על השינוי שחל במעמד הפיוטים בשנים האחרונות והדגישה כי כניסתם של יוצרים גדולים כמו מאיר בנאי, ברי סחרוף ואחרים הביאו לדריסת הרגל המרכזית שקיבל הז'אנר בערוצי המיינסטרים. "בלי הדרך שהם סללו הפיוטים היו נשארים יחסית בשוליים".

"שירת נשים": עדן בן זקן, נסרין, אודיה ונרקיס חוברות לפרויקט חדש
מיוניקורן ועד צלילי המחאה: מסכמים שנה במוסיקה הישראלית 

היוצר שי צברי שריגש את הקהל בביצוע מיוחד לפיוט "לך אלי תשוקתי" בלחן של יאיר גדסי שביצע במקור יואב יצחק, שוחח עם חברי הפאנל על החיבור הקרוב שנוצר בינו לבין עולם הפיוט ואמר כי בעיניו החיפוש אחר הפיוטים ומשמעותם הוא מבטא סלידה של רבים מ"הסגידה לאלוהי הרייטינג של שידורי הטלוויזיה. אנחנו מסרבים להיכנע לרדידות ומבקשים את העומק".

אירוע "מפיוט לפיוס" הוא חלק מסדרת אירועי תוכן, "אנחנו – סביב השולחן", המתקיימת בימים אלו בכל רחבי הארץ תחת הכותרת "אנחנו - סביב השולחן" ביוזמת מכון שזר ובתמיכת משרד התרבות והספורט. מנכלי"ת מרכז שזר מיכל שגיא אמרה: "אנחנו מאוד מתרגשים להוביל את האירועים המשלבים מפגשים מפעימים בין אנשי האקדמיה והרוח ליוצרים והשחקנים. העם היהודי ידע לצאת בעבר ממשברים לצמיחה ואנחנו מאמינים דווקא בעת הזו בחשיבותם של האירועים ככלי רב עוצמה לעידוד השיח הפורה והלכידות הפנימית".

המעוניינים להשתתף באירועים הרבים ברחבי הארץ יכולים לעקוב אחר הפרסומים בעמוד הפייסבוק של פרוייקט "אנחנו", הכניסה לאירועים הנה בתשלום סמלי בלבד או באופן חופשי, בכפוף להחלטת אגפי האירועים והתרבות ברשויות השונות.