פסטיבל הפסנתר של תל אביב-יפו בהפקת עיריית תל אביב- יפו חוגג 25 שנים להיווסדו ב-60 מופעים מיוחדים, בהשתתפות יותר מ-250 אמנים, נגנים ויוצרים. שלל הפקות מקור, מופעי השקה חגיגיים, שיתופי פעולה ייחודים ומופעי חשיפה למוזיקה עכשווית  – יעלו בפסטיבל הפסנתר ה-25 של תל אביב-יפו שיפתח ביום ג', 24 באוקטובר ויסתיים ביום ב', 30 באוקטובר.

 60 מופעים מיוחדים, שמייצגים את העושר הרב-תרבותי הישראלי יתארחו השנה בפסטיבל המוזיקה העירוני הגדול בארץ, מספר שיא מאז היווסדו לפני כחצי יובל, מגוון המופעים יתפרשו בשלל מוסדות התרבות והאולמות בעיר: אולמות המוזיאון: אולם רקנאטי, אולם אסיא, אולם קאופמן, גלריה מיזנה בלומנטל, הגלריה לאמנות ישראלית עכשווית, אולם 3 בתיאטרון הקאמרי, בית אריאלה, משכן לאמנויות הבמה, מרכז ענב והיכל התרבות של תל-אביב.

בין ההופעות המיוחדות בפסטיבל השנה:

●     מירי מסיקה ״אבל אהבה״ מופע פתיחה לפסטיבל הפסנתר, אורח אלון עדר

●     שלומי שבן "בית פתוח? מופע נעילה" אורחת מיוחדת חוה אלברשטיין

●     עברי לידר  B-SIDEמופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר

●     יסמין מועלם "אין עולם" מופע אקוסטי ומיוחד לפסטיבל, שירים משני אלבומיה

●     דני סנדרסון "הולכים על הלא נודע" מיטב השירים הפחות מוכרים

●     אלון עדר "החיים שלי פיגוע יפיפה" השקה לאלבום הסולו האחרון בעיבודי פסנתר

●     איזבו Izabo are back! הופעה מיוחדת לפסטיבל

●     רונה קינן "עיר בלי געגוע" אורח אלון אולארצ׳יק, מופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר

 רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "פסטיבל הפסנתר- פסטיבל המוזיקה הגדול בארץ, הפך זה מכבר לאחד מסימני הסתיו של העיר תל אביב-יפו. הפסטיבל האהוב חוגג השנה חצי יובל של הופעות מיוחדות ומגוונות שנוגעות בכל קצוות המוזיקה ונוצרו במיוחד עבורו. כראוי לעיר התרבות של ישראל, כוחו של הפסטיבל באיכות הנדירה של האמנים והאמניות המשתתפים בו ובחופש האמנותי שהוא מעניק ליוצריו - חופש המאפשר להם לנסות רעיונות מוזיקליים- אמנותיים חדשים ומקוריים לעתים בפעם הראשונה. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות ממנו גם השנה".

הפסטיבל מציג בשנת חצי היובל שלו שפע אמנותי-מוזיקלי של יוצרים ושל סגנונות, בכירי היוצרים לצד אמנים וצעירים שטרם הוציאו אלבום בכורה, אמני היפו-הופ, רוק, אלקטרוני ופופ, לצד מוזיקה ים-תיכונית, אתנית, קלאסית ומוסיקה אימונית. פסטיבל הפסנתר הוא פסטיבל המוזיקה הגדול בארץ, אשר במשך 25 שנות קיומו הוליד שילובים מרתקים ומופעים רבים שמצאו את דרכם לבמות גם אחרי הפסטיבל והונצחו ברשתות, באלבומים ובערוצי הטלוויזיה השונים.

 את הפסטיבל הראשון שהתקיים בבית ציוני אמריקה ומרכז ענב יזם אודי דבוש, המנהל האמנותי של הפסטיבל בעשור הראשון, שצירף אליו כבר בשנה הראשונה את "המון ווליום"  ויוני פינגולד שנה לאחר מכן הצטרפה את הפסטיבל עיריית תל-אביב- יפו ובשנתו השנייה הוא התקיים לא רק במרכז ענב, אלא בעיקר בבניין העירייה: במעלית, באולם אירועים שהיה אז אולם המועצה, בלובי ובמסדרונות. הפסטיבל הלך וצמח, ו- 5 שנים לאחר היווסדו, ב- 2003 הוא עבר למרכז סוזן דלל, על שלל אולמותיו וחלליו החיצוניים, שם התארח הפסטיבל במשך 11 שנים. 

לאור הצלחת הפסטיבל ובשל ריבוי האמנים שרצו לקחת בו חלק החליט ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי להעביר את הפסטיבל למוזיאון תל אביב והחל משנת 2014, מזה 9 שנים, מתקיים הפסטיבל ב"קריית הפסטיבל": במוזיאון תל אביב לאמנות על שלל האולמות והגלריות שלו, בתיאטרון הקאמרי, במשכן לאמנויות הבמה, בבית אריאלה ויוצא לגיחות באולמות השונים בעיר: תיאטרון נוגה, היכל התרבות וכמובן למרכז ענב שליווה אותו מיומו הראשון.

אתי אנטה- שגב, המנהל האמנותית של הפסטיבל מאז 2011, המשיכה את דרכו של דבוש, האולמות מלאים עד אפס מקום בקהל נאמן שמגיע מידי שנה לחוות מעל ל- 50 מופעים שונים שנוצרו במיוחד עבורו. וברוח הזמן, הוא הוסיף גוונים וצבע למופעי הפסנתר, שאפיינו אותו בהתחלה.

 אתי אנטה שגב, מנהלת אומנותית: "הפסנתר בפסטיבל הוא בעל משמעות מטאפורית ולא רק פיזית- הפסנתר, שהוא גם כלי מיתר וגם כלי הקשה, והכלי המלכותי ביותר בתזמורת, עם המנעד הרחב ביותר, מייצג את הכוונה העמוקה של הפסטיבל; מנעד עשיר של סגנונות ושל אמנים. פסטיבל שנותן במה לשפע היצירתי שיש בארץ הזאת לחיבורים המרגשים שיכולים להתקיים רק במקום כל כך מלא ניגודים ושורשים כמו כאן. כוחו של הפסטיבל בחופש האמנותי שהוא מעניק ליוצריו, חופש שמאפשר להם לנסות רעיונות מוזיקליים – אמנותיים חדשים ומקוריים עבורם, כמו גם עבור הקהל הנפלא שמגיע אליו.  ומעל לכל, זוהי במה אמיתית ליוצרים צעירים שעדיין מגששים את דרכם, וזאת בהחלט הזדמנות לחשוף אותם ולהעניק להם רוח גבית".