כבר 20 שנה ששירי מימון מהווה חלק בלתי נפרד מהמוסיקה הישראלית, ב-1.10 תציין 20 שנות קריירה מוזיקלית מפוארת על בימת ה- LIVE פארק ראשון לציון. אבי אבורומי סוגר שנה מטורפת בה הפך לשם הכי חם בתעשיית המוזיקה בישראל עם להיטים גדולים, מופע ענק בהיכל מנורה מבטחים ובחג חנוכה הקרוב יככב בהפקה היוקרתית – הפסטיגל. כעת השניים משתפים פעולה.

שיתוף פעולה מוזיקלי ראשון לשירי מימון עם אבי אבורומי בשיר חדש "שקוף" שכתבה שירי מימון ביחד עם מורן דוד וצליל קליפי, על הלחן מורן דוד ורונן רצבי. השיר מלווה בקליפ של השניים שצילם וביים שי פרנקו. בשיחה עם דידי הררי והרון ב-103FM גוללה את הסיפור המוזיקלי שלה. "מי שמכיר אותי לפני כוכב נולד מכיר אותי מאילת", אמרה, "אני לא יודעת איך זה קרה, אבל עברו 20 שנה", סיפרה מימון בהתרגשות.

 

"את הראשונה שחיזקה אצלי את תאוריית המקום השני, כל עונה זה הוכיח את עצמו מחדש והמקום השני הוא זה שפרץ והגיע לגבהים", אמר הררי, ומימון השיבה: "כשהייתי במקום השני לא הייתה ציפייה, וזה מייצר איזשהו רעב. אני הייתי ככה קרובה להגשים את החלום שלי. המזל שרוני בראון לקח אותי והחתים אותי, ככה נולד השקט שנשאר וכל השירים של האלבום הראשון".

מימון הגיעה לאולפן עם סיר דגים מפנק, וקצרה מחמאות. "אני מבשלת בריא, אבל בדג הזה אני מרשה לעצמי לשים כמות של שמן שלא נראתה, אפילו אמא של יוני אומרת שהדג שלי הכי טעים, והיא מבשלת הכי טעים בעולם".

"בעונה הראשונה של כוכב נולד לא היו שופטים. ריקי גל גילתה אותי כשהייתי בצבא - היא קראה לי, לקחה אותי להופיע בבת המצווה של הבת שלה, ואמרה לי 'את משהו מיוחד'. לימים, הופעתי בחתונה שלה. ריקי היא חלק מהחיים שלי, והרבה שואלים על ברי סחרוף הם לא יודעים שאני הייתי ילדת רוקנרול שהולכת להופעות של היהודים, והחברים של נטאשה. אני פריקית ביומיום - אני אוהבת את הדרינקים. הקלטנו דואט מיוחד שאמור לצאת בסוף השנה - אני וברי נצלם קליפ, ונעשה משהו מטורף יחד", הפתיעה הזמרת המחוננת.

כשנשאלה איך היא מצליחה להירדם עם ילדים קטנים בבית, רגע לפני שהיא צריכה ללכת להופיע אמרה מימון שהיא צריכה חושך מוחלט. "אם אני רוצה לישון ויש לי הופעה אני שמה אטמים, כיסוי עיניים, רק ככה אני יכולה לישון טוב". מימון המשיכה לגלות סודות מהבית, וחשפה מדוע אמא שלה קוראת לה קציצה, ובן זוגה מכנה אותה קש. הסיבות יצחיקו אתכם, באחריות. לפני כ־7 חודשים ילדה את ביתה, וסיפרה על תקופת ההיריון: "הייתי ביצירה בתקופה הזו, ואני לא יודעת לקחת את הזמן - חודש אחרי הלידה כבר חזרתי להופיע".

הזמרת שגדלה על הברכיים של המוזיקה הים תיכונית, והוכיחה לכולם שהיא יודעת לסלסל אם צריך, גילתה מדוע הייתה תקופה בקריירה שלה בה רצתה לשנות את שם המשפחה שלה: "פחדתי שישמעו 'שירי מימון' ויראו שזו זמרת מזרחית. פחדתי שזה יהיה מכשול. כשהלכתי לבחינות ללהקה צבאית היה לי חשש. באתי מקריית חיים, נסעתי באוטובוס לתל אביב, והתקבלתי בלי שום פרוטקציה, ואז אמרתי 'זו אני'", הסבירה.

מימון נזכרה בערגה ברגע שיא בקריירה שלה, כששרה על הבמה בניצנים את הקאבר לשיר 'דון קיחוטה'. "אף אחד לא ידע מה זה האירוע המטורף הזה שנרקם. 20 אלף איש היו שם", סיפרה בעיניים נוצצות. "כיף אחרי 20 שנה להגיע לזה".

עריכה: עדן בן ארי