כמעט עשרים שנים חלפו מאז שזהר שרון ורועי אופנהיים שני סטודנטים באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים הגו וייסדו את "תזמורת המהפכה" - פורמט תזמורתי חדש, מלהיב ומעורר השראה, מעין מגרש משחקים יצירתי הבוחן את גבולות המוסיקה ויחסיה עם אמנויות אחרות. מאז רשמה "תזמורת המהפכה" עשייה ויצירה ישראלית מקורית בשילוב אמנויות במה והופעות על הבמות החשובות בארץ ובחו"ל.

בחג סוכות (5-7 באוקטובר) ולרגל מלאת עשרים שנים לכינונה, תקיים התזמורת את "פסטיבל המהפכה" בבית האופרה הישראלית בתל אביב, במהלכו יועלו שלושת מופעי "הטרילוגיה הישראלית" - ״התרנגולים – הרמיקס״, ״קונצ׳רטו לגשש ותזמורת״ ו״יוסי בנאי והמהפכה״ –  שלושתם הוצגו בארבע השנים  האחרונות במסגרת ״סדרת המהפכה״ באופרה הישראלית וזכו להצלחה רבה והפכו לקאלט, כשבמרכזם גיבורי תרבות ישראליים אותם מאירה התזמורת בדרכה האמנותית והמוסיקלית המיוחדת. עתה מקבצת תזמורת המהפכה את מופעי הטרילוגיה לטובת מי שטרם צפה בהם, גם למי שצפה ומתגעגע.

"התרנגולים הרמיקס" יפתח את הפסטיבל ביומו הראשון (5.10) עם המופע שהוא מפגש של תזמורת המהפכה עם המורשת המוזיקלית של להקת ״התרנגולים״ כחומר גלם הנתון לפרשנות עכשווית. במופע משלבת התזמורת בין יצירות ועיבודים שיצר המלחין והמעבד אמיר לקנר לבין עבודת וידאו ארט של האמן נמרוד צין המתבססת על הסרט היחיד בו תועדה בוידיאו להקת התרנגולים בשנת 1963. בנוסף יושר וינוגן הרפרטואר יוצא הדופן של התרנגולים בביצועם של שבעה שחקנים-זמרים ועם מקהלת הילדים 'העפרוני', שיביאולידי ביטוי את ההפקה הקולית  ואת העבודה התנועתית בהשראתה של מנהיגת להקת התרנגולים - נעמי פולני. 

סרטון מתוך "התרנגולים – הרמיקס":

ביומו השני (6.10) של הפסטיבל יעלה המופע ״קונצ'רטו לגשש ותזמורת" הכולל את מיטב היצירה של להקת ״הגשש החיוור״ - שירים ומערכונים, הנשזרים במלאכת מחשבת של עריכת וידאו יצירתית, ויצירות ועיבודים תזמורתיים לצד קטעי משחק של דביר בנדק ודקלה הדר שכתב הבמאי והמחזאי גור קורן.

סרטון מתוך "קונצ'רטו לגשש ותזמורת": 

המופע ״יוסי בנאי והמהפכה״ חותם את היום השלישי לפסטיבל (7.10) והוא שם במרכז הבמה את יצירתו העשירה והמגוונת של יוסי בנאי הכוללת שירים, מערכונים, קטעי ראיונות והפתעות נוספות. כשקולו ודמותו של יוסי בנאי מתגלים על המסך בדרכים בלתי-צפויות עם עבודת וידאו ארט מקורית של אורן גבאי המובאת לצד קטעי שירה ומשחק של רבקה מיכאלי, שותפתו לבמה וליצירה של בנאי, ועם עדי כהן ואבי גרייניק.

סרטון מתוך "יוסי בנאי ותזמורת המהפכה":

את החגיגה הפסטיבלית ישלימו שלושה מפגשי יוצרים ושחקנים שיתקיימו בכל אחד מימי הפסטיבל וכל אחד מהם יוקדש לגיבור התרבות הניצב במרכז המופע שיוצג באותו ערב. 

המפגשים יתקיימו בהנחיית לירון זיין ובהשתתפות המנהלים האמנותיים שרון ואופנהיים והמלחין אמיר לקנר. במפגשים יתארחו גם רבקה מיכאלי, יעל פוליאקוב ודליה גוטמן.