השסע והפילוג בחברה הישראלית רק גדל מאז הוצגה הרפורמה המשפטית על ידי שר המשפטים יריב לוין - הפגנות, מחאות ואף עימותים בין שני הצדדים. דבר שהוביל לכך שהקולות אשר קוראים לאיחוד העם, קירוב לבבות והפסקת השנאה בין המחנות כמעט ואינם נשמעים, ואם כן הם במיעוט רב. כתוצאה מכך בחרה איריס קול לאנשי השנה שלה אתמול (שישי) ברדיו 103fm ברב אברהם מרדכי גוטליב ובזמרת עטרה אוריה. 

האמן שתמיד ממציא את עצמו מחדש: אריאל זילבר חוגג 80 | פרויקט מיוחד
"תזמורת המהפכה" חוגגת 20 ומצדיעה לתרנגולים, לגששים וליוסי בנאי
 
"אני הכתרתי את איש השנה שלי הרב אברהם מרדכי גוטליב", הכריזה קול. "נדמה לי, כמו רובנו, גם צפיתי בראיונות שלו, גם ביוטיובים שלו, שמעתי את הדברים המאוד מרגשים שבוקעים מתוך הנשמה שלו. אני חושבת שהוא מביא הנה בימים קשים של פילוג ושנאה - אפשרות אחרת. אני למדה ויודעת שגם הוא חוטף על דברים שלו ממכובדים, רבנים וכו', אבל אני עדיין חושבת שבעבורנו, החילונים, כאשר אנחנו שומעים את הדעות שלו על הדרת נשים, גיוס חרדים, שוויון בנטל, למשל באחת הפרשות האחרונות, כשהנערות התבקשו להתכסות, הוא טוען שמי שלא יכול לשאת נוכחות של אישה מתבקש הוא לעבור אחורה".

עוד הדגישה קול כי "כשלך לא נוחה איזושהי סיטואציה, אם אתה תשנה את מנהגו של עולם, תעליב מישהי? אתה לא יכול לשאת את זה אז תמצא מקום שאתה יכול להתקיים בו בנוח. זה נראה לי יותר הגיוני, פחות מפלג. אני חייבת לומר לך שהדברים שהוא מוסר לעולם, והוא מתעקש לבוא מתוך נשמה ולא מתוך איזושהי חיצוניות או משהו מקובע, להיות גמיש, לעשות שינוי, נדמה לי שהוא בין הקולות היחידים שאנחנו שומעים עכשיו שבאים מתוך אהבה".

בנוסף, ביקשה קול להתייחס לבחירתה השנייה לאנשי השנה - הלוא היא הזמרת והיוצרת שפרצה לחיינו עטרה אוריה, בעקבות שירה 'ילד מטריה' אשר מספר על חרמות. "עוד מישהי אחת שמגיע לה כל הכבוד השנה הזו. שיר שמספר על נידוי חברתי, כל המדינה התאהבה בשיר הזה. הוא קול מאוד משמעותי לילדים דחויים, והנה בחרה אמנית צעירה לא לעשות שוב פעם שיר על פרידה, אלא שיר על תופעה חברתית כואבת מאוד. מגיע לה כל הכבוד, זכרו את השם - עטרה אוריה".

עריכה: שני רומנו 103fm