בעקבות הסערה סביב הזמר אריאל זילבר, שחטף ביקורות קשות לאחר שדווח כי תרם כסף לקמפיין מימון ההמונים למען עמירם בן עוליאל, שהורשע ברצח משפחת דוואבשה, הזמר פרסם פוסט בעמוד הפייסבוק שלו, בו הוא הבהיר: "איני תומך ברצח".

שלום חנוך ואביב גפן ביטלו הופעה עם אריאל זילבר - וכך הוא השיב להם

"אני מאמין באמונה שלמה בחפותו של עמירם בן אוליאל ולמשפט צדק. איני תומך ברצח ובשום שלב לא אמרתי זאת", כתב הזמר. "זו המהות הדמוקרטית וחופש הדעה אותה הבעתי לפי מצפוני. צר לי שחבריי בחרו להיכנע ללחץ מכל מיני גורמים, ומהלכם נראה תמוה להחרים את מופע יום הולדתי השמונים, שאני מתכנן לחגוג בהיכל התרבות בחודש הבא - יחד עם כל מי שתומך במוסיקה שיצרתי ושליוותה את עם ישראל מזה עשורים ובע״ה לעוד עשורים רבים".

בתוך כך, הודיע כי המופע יתקיים כמתוכנן בחודש אוקטובר.

כזכור, ביום חמישי, הזמר שלום חנוך החליט לבטל את הופעתו כאורח במופע של חברו ללהקת תמוז בעקבות הדיווח על התרומה לאסיר, ואחריו הצטרף לביטול השתתפותו גם הזמר אביב גפן, שהיה אמור גם הוא להתארח במופע החגיגי. "לצערי אינני יכול לקחת חלק על במה אחת עם אריאל זילבר שאותו אני מכבד כיוצר ואמן ,יש גבולות שאסור לחצות  והם נחצו, אלו ימים בהם נלחמים על דמותה של ישראל, על אחדות מבורכת , סבלנות והנמכת הלהבות, איני מסוגל לקחת חלק בנירמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות", כתב גפן.