בחול המועד סוכות (3-5.10.2023) צפוי להתקיים פסטיבל בנימינה ליצירה ישראלית. מדובר בשלושה ימי יצירה של מוסיקה ישראלית במיטבה, כולל מופע מחווה מיוחד ומרגש ליוצרת יהודית רביץ.  

עם אופנוע על הבמה: נטע ברזילי ועדן בן זקן בשיתוף פעולה מטורף עם עופר ניסים
"אחרי ההופעה הקהל לא רוצה ללכת" : אבי טולדנו חוגג את שיא הקריירה
 
פסטיבל בנימינה הינו פסטיבל תרבות ומוסיקה, שכולו יצירה ישראלית עם מיטב היוצרים והאמנים, שימשך שלושה ימים מלאים עם פעילויות מסביב לשעון, בהם יחגגו בבנימינה את היצירה של גיבורי התרבות הישראליים - יהודית רביץ, להקת תיסלם וגידי גוב.

בכל ערב יערך מופע חגיגי ומיוחד במתחם הפסטיבל ומידי יום יתקיימו סדנאות יצירה לכל המשפחה בהשראת האמנים, הרצאות על מסע חייהם והקריירה המוסיקלית, תערוכות צילום, סוכת אמנים ללא תשלום והפקות מקור מושקעות עם ביצועים מיוחדים לשירי האמנים.

מיקי שטיינר, המנהל האומנותי של הפסטיבל ותושב בנימינה: "כמידי שנה, זו כבר השנה התשיעית ברציפות, אנחנו מתרגשים לחגוג במשך 3 ימים את היצירה של גיבורי תרבות ישראליים".

במשך יום שלם במגוון פעילויות ואירועי תרבות, רובם בכניסה חופשית. השנה נחגוג יצירה של שלושת גיבורי התרבות שלנו דרך סדנאות יצירה, הרצאות, תערוכות צילום, סרטים דוקומנטריים, מייצגים ומופעי מקור, והכל סביב גיבורי התרבות של הפסטיבל. השנה בחרנו לחגוג את היצירה של יהודית רביץ, להקת תיסלם וגידי גוב. יהודית רביץ לא מופיעה על הבמות בשנים האחרונות והגעגוע לשיריה הוביל אותנו ליצור יום שלם שעוסק כל כולו ביצירה שלה.

בשיא היום הזה תעלה על הבמה המרכזית, הפקת מקור מיוחדת לפסטיבל, שהמנהל המוסיקלי שלה הוא פיטר רוט. בערב אחד, על במה אחת יעלו וישירו - מתי כספי, ארקדי דוכין, ג'יין בורדו, אלון עדר, סיון טלמור, דניאל רובין, ליה גידור ויעל רוזנברג שיבצעו גרסאות משלהם לשירים הכי יפים של יהודית רביץ. ביום השני של הפסטיבל יופיעו להקת תיסלם ויביאו אל הבמה את האנרגיות המטורפות שלהם, עם כל הלהיטים של הלהקה.

ארקדי דוכין (צילום: אילן בשור)
ארקדי דוכין (צילום: אילן בשור)


ביום האחרון של הפסטיבל, בסופו של יום עמוס באירועי תרבות, גידי גוב ולהקתו יעלו לבמה המרכזית של הפסטיבל עם המופע "שלל שיריו".
בכל יום יוצגו במתחם המרכזי של הפסטיבל במתחם יד לבנים ובסוכת האומנים שבלב המתחם, תערוכות צילום ובהם תצלומים מיוחדים ורגעי מפתח בקריירה של כל אחד מגיבורי התרבות של הפסטיבל. בנוסף, בכל ימי הפסטיבל אורחי הפסטיבל יוזמנו לסוכה קהילתית ובה פעילויות לכל המשפחה בחורשה שבלב המתחם המרכזי של הפסטיבל.

הפסטיבל מתקיים ביוזמת ובתמיכת המועצה המקומית בנימינה גבעת עדה ובהפקת המתנ"ס. יחד איתם משרד התרבות והספורט ומועצת הפיס לתרבות ואומנות שתומכים בפסטיבל ומלווים אותו במשך כל שנות קיומו.

לוח האירועים המלא ורכישת כרטיסים למופעים המרכזיים באתר הפסטיבל -
https://binyamina-festival.co.il/