ערב לזכרו של יעקב (יענק׳לה) אגמון נערך אתמול (שלישי) במסגרת פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר, בו ניתן פרס למצוינות בתיאטרון על שמו. במהלך הפסטיבל, הועלה קטע מהמחזה של "הנערים שבחבורה" שתרגמה דאז תרצה אתר.

הראל סקעת לקראת תקופה אינטנסיבית וקשה: "אסור להבין למה אתה נכנס"
לראשונה בקריירה: הראל סקעת יוצא בהכרזה בינלאומית מרגשת

המחזה הועלה ב 1970 ביוזמתו של אגמון  כנגד קולות הצנזורה וקולות המבקרים שהתנגדו להצגה העוסקת בנושא הלהטב"י.  את הקטע מהמחזה שעורר סערה בתקופה בה הנושא נחשב לטאבו, ביצע השחקן אלון אופיר. במסגרת האירוע ביצע הזמר הראל סקעת מבחר משיריו ויואב גינאי ערך והנחה את הערב.

האירוע התקיים בנוכחות כלת פרס ישראל, רעייתו, גילה אלמגור אגמון, ובתו הגר אגמון, שהיתה אמונה על הפקת האירוע לצד הפקת הפסטיבל. עוד נכחו שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו, ליזו אוחיון, מנכ"לית הפסטיבל ומפיקה ראשית, בני המשפחה ואורחים רבים מעולם התיאטרון והתרבות.

סקעת עצמו סיפר: "קיבלתי את ההזדמנות הראשונה שלי לשחקן על הבמה התיאטון, ואמרו לי שגילה תהיה בקאסט, ושנשחק במחזמר שנקרא 'מי שחלם'. הייתי ילד, שעוד לא חלם ועוד לא זמר. והנוכחות שלכם, שלך גילה, בחיים שלי נתנה לי המון ביטחון. אני מספר עד היום בגאווה גדולה שכמה הצגות לפני שהייתי עולה לבמה הייתה מנשקת אותי על העיניים". 

"לי זה נתן המון כוח לעמוד ליד גוש של כישרון, אייקוני בתרבות שלנו, יענקל'ה שחלק גדול מהדברים שאנחנו נהנים מהם, הוא חלם אותם, אז תודה על ההשפעה הזאת. ותודה על הזכות לשחק איתו ולהכיר אותך, והלהכיר אתכם כמשפחה", הוסיף.