לאחר שבשבת שעברה אירועי טרור מזעזעים הרעידו את המדינה, וגרמו לישראל לצאת למבצע "חרבות ברזל", כל אירועי התרבות בוטלו, בהם גם פסטיבל "אינדינגב" הוותיק. הפסטיבל שהיה אמור להתקיים בסופ"ש האחרון במועצה אזורית אשכול בבקשת עזרה מהקהל " מדובר בנזק כלכלי בהיקף עצום ככה שאין לנו ברירה אלא לפנות לעזרת הקהילה המדהימה של הפסטיבל" התשתיות והבמות של הפסטיבל כבר עמדו מוכנות ביום שבת הנורא, לאחר שהוצאו סכומים אסטרונומיים על הקמתם ועל ההפקה בכללותה. כרגע מתחם הפסטיבל עבר לידיו של צה"ל.

כעת, אחרי שהאירוע הגדול שהיה אמור להתקיים בדרום הארץ לא קרה - מארגני הפסטיבל הוציאו הודעה מיוחדת על ההפסדים הגבוהים. האזרחים שקנו כרטיסים מוותרים על החזר כספי כדי לתמוך.

בהודעה שהוציא אמש הפסטיבל נכתב: "פיצוץ עצום ונורא העיר אותנו בשבת השחורה, ותוך כמה דקות אפשר היה להבין שמשהו רע במיוחד קורה. בשעות הראשונות התרכזנו בלהוציא את הצוות מהשטח ולהעביר את כולם למרחב מוגן בקיבוץ. משם הידיעות כבר התחילו לזרום ומה שהיה רק תחושה קשה הפך במהרה לידיעות שאי אפשר להאמין שהן אמיתיות".
 
"אנחנו המומים, כאובים ועצובים. איבדנו חברים", נכתב עוד בהודעה. "המון קרובים שאיבדו את קרוביהם, והמון אנשים שעדיין לא יודעים מה איתם. מועצה אזורית אשכול זה הבית שלנו. אנחנו פה המון שנים, עברנו המון מצבים קשים וימי לחימה עזים. מיום שבת הלב לא מפסיק לכאוב, הדמעות לא מפסיקות לרדת, השאלות אין להן סוף והמחשבות לא עוצרות. אסון כל כך נורא. כאב כל כך גדול. פסטיבל אינדינגב לא התקיים בסופ״ש האחרון. אין לנו מושג מה יהיה בהמשך, וגם לא יכולים להתעסק בזה כרגע. גם לנו יש יותר שאלות מתשובות ובכנות, יש כרגע דברים הרבה יותר חשובים מאינדינגב. ויחד עם כל המצב, ספגנו פגיעה כלכלית אנושה. הפסטיבל עומד, מוכן לגמרי אחרי כמעט חודש של עבודה בשטח".
 
"שילמנו כבר סכומים אסטרונומיים על הפקת הפסטיבל, ובנוסף יש לנו ולספקים שעבדו איתנו ציוד בשווי מיליוני שקלים שעדיין פרוס בשטח", עוד נכתב. "הציוד שלנו באתר וכלל העורף הלוגיסטי שלנו הועבר לשימוש של צה״ל והכוחות האזרחיים, ונמצא בשימוש פעיל בשטח ברגעים אלה. גבולות זה עדיין אזור לחימה ללא גישה ומי יודע מה נמצא שם כשנחזור למצפה. אין לנו ביטוח עבור מצבים כאלה. אין דרך להתכונן למשהו כזה. ולכן גם אנחנו מבקשים כרגע את עזרתכם".


"בימים הקרובים אנו נשלח לכל הרוכשים טופס ובו נבקש מכל אחד למלא - האם מוכנים להשאיר את הכרטיסים, האם מבקשים החזר חלקי או החזר מלא", כתבו המאגנים. "כל התשובות מקובלות ולגיטימיות. ברור לנו שכולם עוברים ימים לא פשוטים ולחלק מהאנשים כל שקל קריטי בשעה הזאת. אנחנו עדיין מגששים את דרכנו באפילה ומבקשים את הסבלנות שלכם, מבטיחים לחזור לכל אחד ואחת מכם.  ניסינו למצוא דרך אחרת לפעולה, אך מדובר בנזק כספי בהיקף עצום כך שאין לנו ברירה אלא לפנות לעזרת הקהילה המדהימה של הפסטיבל".
 "
אין לנו מושג כרגע לגבי פיצויים מהמדינה - אם יש דבר שלמדנו בשנים האחרונות זה לא לסמוך על המדינה בשום דבר. רק בפסח האחרון אירוע הקמפינג למשפחות שעשינו במצפה ספג ימים של ביטולים לאור ירי טילים, ולא התקבלה החלטת ממשלה לפיצוי הנפגעים על אף שהאירוע בוטל בהנחיית פיקוד העורף והמשטרה. את ההפסדים, אנחנו ספגנו. כמו תמיד, אנו ננהג בשקיפות מלאה, ובמידה ויתקבלו בהמשך פיצויים על הנזק הרב שנוצר אנחנו נתרום אותו לטובת מאמצי שיקום העוטף. הלב שבור והכאב אינסופי. אינדינגב הוא סיפור של אור, של הגשמה, של קהילה חזקה, של חבל ארץ מופלא ותקווה שלא נגמרת".
 
"לראות את שלל היוזמות והפעולות שאזרחים מופלאים עושים בימים הללו, נותנים לנו כוח ותקווה. אנחנו חלק מהתארגנות שקמה בגן הדרום, ובקשר עם היישובים והתושבים שפונו מהעוטף ומנסים לתת להם מענה לכל צורך שעולה. מנסים למצוא את הנחמה בתוך פעילות וניסיון לעזרה. מי שרוצה לעזור מוזמן לפנות אלינו לעוד מידע. שולחים חיבוק גדול לכל הנפגעים ומשפחותיהם, מתפללים להחזרת החטופים. ואמן שאור גדול יעלה על העוטף".

מאז פרסום ההודעה נכתבו בפייסבוק מעל 250 הודעות של אנשים המוותרים על ההחזר: "אתם נפלאים, נשמות טובות. מאחלת שתכסו את כל הכספים ונזכה כולנו לאינדינגב מחודש בתום הקרבות. פסטיבל של לב ענק", נכתב בהודעה אחת ובאחרת נוסף: "אני משאיר את הכרטיסים כדי לתמוך בקהילה ובעשייה. שנדע זמנים טובים יותר".

"חיבוק ענקי לכם ולכאב. נשמח לתרום את הכרטיסים ולהודות לכם על כל ההשקעה והאהבה שלכם לאורך השנים", כתב גולש אחד, ואחר הוסיף: "התגובות כאן זה הדבר הכי יפה שקראתי כבר המון זמן".