הלחימה בארץ ממשיכה אל השבוע השלישי, זאת אחרי מתקפת הטרור הרצחנית שפקדה את אזור עוטף עזה בתחילת החודש, וישראל מתחילה להיכנס למצב של שגרה קשה של טילים ומלחמה. הזמרת אודיה והראפר איזי השיקו שיר חדש בהשראת המצב.

"נגמר לי האוויר": עטרה אוריה בשיר מרגש לזכר השוטרים שנפלו
בגלל המלחמה בישראל: טקס פרסי המוזיקה של MTV אירופה מתבטל
 
אודיה סיפרה על השיר: "אני בחורה של מילים. בשבועיים האחרונים היה לי קשה למצוא אותן. וגם כשמצאתי, שאלתי את עצמי לא פעם מה הטעם בהן בכלל ובמוזיקה בימים כאלה".

"כתבתי ומחקתי, קצת התביישתי שבתוך כל הטירוף הזה אני מעזה לגעת בפסנתר", הוסיפה. "אבל אז הגענו לבסיס, הנגנים האלופים שלי ואני ראינו מה הכוח של המוזיקה בימים האלה. האורות שהיו שם. השמחה המדבקת של החיילים. החוויה היתה אחת מהעוצמתיות שחוויתי בחיי".


 
"אני מרגישה תלמידה באחד מהשיעורים הכי מטורפים שלנו כעם. לא ברור לי מה השיעור ולא ברור לי למה המחיר הכבד. יש לי הרבה שאלות. בא לי לדבר עם אבא. מתפללת שנדע ימים טובים יותר ולא נדע עוד אבדות".

הראפר איזי גם סיפר על השיר: "בשבוע אחד יצא לי לשבת עם הדר בכר בבית החולים סרוקה. גיבורה שאיבדה את אמא שלה ואחיה. אבא שלה אבידן נפצע קשה. שמעתי סיפורים בחוות רונית משורדי ה'נובה' שחלקם נפצעו בגוף וכולם שם נפגעו בנפש. הלכתי להלוויה של גיל אבני בחור צעיר שהיה מגיע להופעות שלי ושמעתי את המשפחה שלו מספידה אותו. כולם כל כך טהורים. כאלה אנשים טובים. שהייתי חייב לדבר עם אלוהים לנסות להבין למה הוא איפשר לזה לקרות. אני כנראה לעולם לא אבין. אבל הייתי חייב לפרוק".

איזי (צילום: ינאי מורדי)
איזי (צילום: ינאי מורדי)