מפגש מוזיקלי מרגש ומעורר תקווה התקיים היום (שני) בין נציגיהם של משפחות הילדים החטופים לבין הפסנתרן הגרמני המפורסם איגור לויט, במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט. המפגש התקיים במסגרת היוזמה הבין-לאומית להשבת ילדים חטופים, שפועלים כדי להביא למודעות ציבורית את סיפורם האישי של הילדים החטופים ומשפחותיהם. 

תרבות במלחמה: מגוון פעילויות ברחבי הארץ להרגעת הנפש

במפגש הייחודי, שאיחד בין מוזיקה, תקווה ואחדות, נכחו נציגים ממשפחות הילדים, ביניהם: אביחי ברודץ, אביהם של עפרי (10), יובל (8) ואוריה (4.5) שנחטפו לעזה, מרב רביב, דודתו של אוהד מונדר שחגג יום הולדת 9 בשבי החמאס, ושיר יעקב, שאביה יאיר ושני אחיה, אור בן ה-16 ויגיל בן ה-12, נחטפו לעזה. כזכור, יגיל יעקב תועד חי בסרטון שפרסם החמאס.

שיר יעקב (צילום: גרשון ולדמן)
שיר יעקב (צילום: גרשון ולדמן)

שיר יעקב בת ה-21 ריגשה את כולם, כשבמסגרת המפגש שרה את השיר "לחזור הביתה" של קרן פלס, וסיפרה על המחשבות שהיא נושאת עימה בזמן שאחיה ואביה נמצאים בשבי החמאס: "החשש שלי הוא שלפעמים אני מתגעגעת למישהו אחד יותר מאשר למישהו אחר, לפעמים זו האשמה שאני מרגישה כשאני אוכלת, ישנה, מתקלחת, ואני אפילו סוחבת אשמה על זה שניצלתי מכל התופת. לפעמים זו התחושה, שאולי חבל שלא הייתי שם, איתם, כדי לדעת שהם בסדר. אח שלי הוא כוכב, הוא מצחיק בטירוף, ואני מדמיינת את החיבוק והדמעות שיהיו ברגע שיחזור הביתה. פשוט געגוע".

שיר יעקב שרה "לחזור הביתה". צילום: גרשון ולדמן

המפגש כלל שיח ודואט מרגש במיוחד בין הפסנתרן הגרמני המפורסם, זוכה פרס ״טבעת בטהובן״ ו״פרס גילמור לאמנים״, וזוכה בתחרות הבינלאומית לפסנתר ע״ש ארתור רובינשטיין, לבין הזמרת אחינועם ניני.

עובד יחזקאל, יו"ר הדירקטוריון של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, ומוביל היוזמה הבינלאומית לשחרור הילדים החטופים, מסר כי: "היוזמה הבינלאומית לשחרור הילדים החטופים נועדה לגרום לכל בר דעת בעולם להסכים שילדים אינם שבויי מלחמה. על ילדים לא עושים פוליטיקה ועל ילדים לא עושים עסקאות. צריך להחזיר אותם הביתה מייד. בכל יום ויום צריך להזכיר לנו ולעולם שיש 38 ילדים שנמצאים במחילות תת-קרקעיות של ארגון טרור מרושע. לא נפסיק להפוך כל אבן יחד עם המשפחות עד שנחזיר אותם הביתה".