"ארצנו הקטנטונת, ארצנו היפה/ מולדת בלי כותונת, מולדת יחפה/ קבליני אל שירייך, כלה יפהפייה/ פתחי לי שערייך, אבוא בם, אודה יה" - כך נפתח "עוד לא תמו כל פלאייך", שירם הנפלא, חדור אהבת המולדת, של יורם טהרלב ורמי קלינשטיין, שלפתע התפרץ אל גלי האתר בלבוש חדש-ישן, כשהוא מביא קורטוב של נחמה בעיצומם של ימי הסער המעיקים של המלחמה עם החמאס בעזה.

משפחת החטוף הגיעה לפרלמנט הבריטי; שלט להחזרתו הוחרם
אחד מנציגי המשפחות טוען: "נתניהו וגלנט לא הציבו את החזרת החטופים כמטרה העליונה"

הגרסה המחודשת של השיר היא בבחינת אותה גברת בשינוי אדרת. זאת, באשר מבצעיה הם כאיש אחד חברי להקת פיקוד הצפון, שהקליטו ב-84', בתוכניתם "קום והתהלך בארץ", את הגרסה המקורית. הפעם הם - ובראשם יסמין גמליאל, הסולנית המרגשת של השיר - נענו לקריאה לדגל של המלחין והמפיק המוזיקלי אבי אלבוחר, אז קלידן הלהקה, להקליט את הגרסה החדשה בעיבודו.

"עם ההלם הראשוני של ה-7 באוקטובר תהיתי מה אני יכול לעשות ולתרום כמוזיקאי", הוא מעיד. "אז עלה לי הרעיון להציע לחברי הלהקה להשתתף בהקלטת גרסה מחודשת של השיר ולמרות שכמעט 40 שנה הם לא שרו יחד ורק שלושה מהם - יסמין גמליאל, יהודה אליאס וענת סגל - הם כיום זמרים פעילים. היה לנו מפגש מרגש עד דמעות, שבו החבר'ה הפתיעו באיך שהם שרו יחד אחרי זמן כה רב. כולנו נרתמנו לעניין על מנת להביא עוד תקווה על רקע המציאות הקשה".

"אני זוכר את יורם טהרלב מביא אלינו את המילים של השיר ורמי הלחין אותן די מהר", אלבוחר צולל אל שלהי 83'. "הלהיט שלנו אמנם היה 'קום והתהלך בארץ', גם כן עם מילים של יורם (טהרלב), אך עם לחן של יאיר קלינגר, אבל ב'עוד לא תמו' היה משהו  שהביא לכך שלא היה מי שלא התחבר אליו".

ספר מי חברי הלהקה דאז שרתמת להקלטת הגרסה הנוכחית פרט לשלושה שהזכרנו.
"איתם, בתוכנית שביים ישראל גוריון, היו השדר יוסי הדר, שגם מזמר; אורנה מילר (צדוק), שלא במוזיקה; חגית גורלי, העוסקת בתכשיטנות; מרית מילשטיין (יפה), העוסקת בפסיכודרמה וליז גנור (סיידר), מורה לפיתוח קול, שהגישה תוכניות לילדים ב'הופ'".

"זאת הייתה חוויה מקסימה להיפגש אחרי זמן עם החברים היקרים מהלהקה ולהקליט מחדש את השיר, שאין הופעה שלי בלעדיו", מספרת יסמין גמליאל, יוצאת שלישיית "מנגו" וזה מכבר מורה ברימון. "זאת, כשמלווים אותי זכרונות נעימים מהשיר בלהקה הצבאית, במיוחד העבודה עם רמי קלינשטיין, שהייתה רגע קסום, שלא אשכח כל חיי. כמובן, לא אשכח גם את אורי קריב, המנהל המוזיקלי של הלהקה, שהודות לו קיבלתי את הסולו הכי גדול שלי".

ציפית שהשיר יגיע רחוק כל כך?
"לא, אני מודה שלא דמיינתי שהוא יהיה קלאסיקה ישראלית כה אהובה, אם כי אהבתי אותו מהרגע הראשון".

אלבוחר, 59, זוכר את ימיו בלהקה כאחת התקופות היפות בחייו עד ש"לו ניתן היה לחזור לאותו פורמט, הייתי עוזב הכל בשביל זה, כאשר אז חרשנו את לבנון בהופעות ומטולה הייתה לנו כעין בסיס-אם כיפי".

הוא פתח-תקוואי ביסודו. עוזי חיטמן היה הגלאי שלו בלהקת "עבר הווה עתיד", כשפעל לצידו שנים. בין השאר שזורים במסלול שלו "הופה היי", דודו דותן, "טיפקס", גלי עטרי והפקת פסטיבל הפסנתר הראשון.

נוכח המקטרגים על המשך קיומן של הלהקות הצבאיות, מהי עמדתך?
"ועוד איך יש להן מקום גם כיום, אם כי זה לא מה שהיה פעם, כשכמעט אין בהן חומר חדש, בוודאי לא שירים כמו 'עוד לא תמו כל פלאייך".