בשבעה באוקטובר המציאות של משפחות רבות בישראל השתנתה לעד. במהלך מתקפת חמאס חדרו אלפי מחבלים מהגבול הדרומי והחלו לבצע טבח בתושבי הדרום ובמבלים במסיבת הטבע שהתקיימה סמוך לרעים. במסיבה נרצחו מעל 200 בליינים, ביניהם שי רגב, עורכת באתר "מעריב" שנכחה במקום יחד עם בן זוגה ניר פורטי, שנרצח גם הוא. ניצן רגב, אחותה של שי ז"ל, שיתפה בגעגוע הכואב לאחותה, ועל השיר שכתבה לזכרה ושרה הזמרת ליאור קקון.

הקליפ "האנשים והפיות" שמוקדש לזכר שי רגב וניר פורטי ז"ל (צילום :באדיבות המשפחה)

"את השיר התחלתי לכתוב ממש יומיים שלושה אחרי השבעה", סיפרה ניצן. "בלי יותר מדי סיפור מאחור, בעיקר ישבתי בגינה והרגשתי שאני צריכה לכתוב משהו, אני כותבת באופן כללי קצת סיפורים וכאלה, אבל שיר עוד לא כתבתי. הרגשתי ששי כל כך אהבה מוזיקה, וניר אפילו עוד יותר, הרגשתי שזה חייב להיות שיר. תוך בערך חצי שעה השיר היה כתוב, עם עוד קצת ליטושים בהמשך".

עוד שיתפה כי "פנה אליי מפיק מאזור עמק יזראעל, ואמר לי שהוא מעוניין להפיק את השיר. הוא מפיק שירים למשפחות שאיבדו את האנשים הקרובים אליהם. הוא עבד עם ליאור על שירים שלה, וליאור בעצם הגיעה בשביל להקליט את הסקיצה לשיר והייתה איזו התאהבות בקול שלה, באיך שהיא מגישה את זה, ופשוט החלטנו שהיא זו שתשיר את השיר. היא כמובן הייתה ממש איתנו בהכל. זה מייצג בעיקר את האהבה הענקית של שי וניר, אני חושבת שזה מה שהיה לי הכי חשוב להעביר".

 סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו